    From: Jan Bartnik <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Makro - dużo i tanio
    Date: Fri, 2 Jan 2009 13:53:10 +0100

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 03:34:23 +0000 (UTC), Jacek Popławski napisał(a):

    > OK, myślałem, że jak piszesz o zakładaniu soczewek +10D to chodzi Ci o zabawę,
    > jak chcesz mieć takie powiększenie to chyba tylko mikroskop wchodzi w grę.

    W pewnym sensie - o zabawę. Przy komplecie soczewek (mocno średniej
    jakości) +1+2+4+10 D brzegi nie były zbytnio rozmazane. Obstawiam, że 4
    soczewki po +10 D też specjalnie by nie namieszały. Tylko ciekawe jakie
    dałoby to powiększenie.

    Gdyby udało się uniknąć efektu rybiego oka to już w ogóle byłoby super. Mam
    do rozgryzienia kilkanaście układów scalonych, gdzie elementy i ścieżki są
    dość małe ale fotografowany obszar rozległy i trzeba to jakoś poskładać do
    kupy.

    Moje soczewki stanęły przy takim powiększeniu (lekko poruszone, bo z ręki):
    http://images46.fotosik.pl/45/216f3f9fbaeea63c.jpg

    Chętnie bym to sobie porównał z wynikami odwróconego Heliosa i Raynoxa.
    Może ktoś z Canonem A510 ma akurat taki zestaw i mógłby wkleić zdjęcie
    linijki na "maksymalnym" makro? Byłbym wdzięczny.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik