    Subject: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Tue, 30 Mar 2021 15:07:35 +0200

    Ok, udało mi się trochę ruszyć z tą sprawą.
    Zidentyfikowałem płytę jako ten model:

    https://stason.org/TULARC/pc/motherboards/F/FIRST-IN
    TERNATIONAL-COMPUTER-INC-486-486-PVT-REV-B.html

    Przyglądając się zworkom zauważyłem, że najwyraźniej brakuje zworki J12,
    któ(C)a powinna być założona, jeśli procesor to AMD DX4 (jak w moim
    przypadku). Najwyraźniej spadła podczas demontażu komputera. Po jej
    założeniu płyta ruszyła o tyle, że zaczęła wyświetlać kody na karcie
    diagnostycznej.

    W zdecydowanej większości przypadków uruchamianie komputera zatrzymuje
    się na kodach C1 C5. Raz na jakiś czas zdarzyć się C1 bE (wtedy z
    głośnika słychać powtarzający się, przeciągły pisk).

    Raz na jakiś czas (rzadko) zatrzymuje się na jakimś późniejszym kodzie.
    Raz nawet uruchomił się monitor, ale widoczne na nim były jedynie śmieci.

    Co może być powodem takiego zachowania? Jest szansa na odratowanie
    komputera? Mogę chyba założyć, że przynajmniej procesor przetrwał?