    Subject: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Tue, 30 Mar 2021 15:48:52 +0200

    On 30.03.2021 15:32, heby wrote:

    > Opisy kodów są specyficzne dla producenta płyty i/lub producenta Biosu.
    > Szukaj. Raczej ogólnych, uniwersalnych, nie trafisz.

    Sądząc po naklejce na EPROMie z BIOSem to jes to Award. Udało mi się
    znaleźć poniższe wyjaśnienia.

    AWARD Test Sequence up to Version 4.2:
    C5 - Shadow RAM
    C6 - Cache program

    AWARD ISA/EISA BIOS Version 4.0:
    C5 - Shadow RAM tested
    C6 - Cache program; configure cache memory

    AWARD PnP BIOS:
    C5 - Copy ROM BIOS to E000-FFFF
    FF - System booting

    AWARD Elite (Version 4.51PG) BIOS:
    C5 - Early shadow; OEM specific, early shadow enable for fast boot
    C6 - Cache presence test; External cache-size detection test

    AWARD Version 6.0 (i810):
    C5h - Call chipset hook to copy BIOS back to E000 & F000 shadow RAM
    01h - Expand the Xgroup codes located in physical memory address 1000:0

    Kod wyświetlany przez kartę diagnostyczną wskazuje na ostatnią udaną
    operację czy też tę, która się rozpoczęła i zakończyła niepowodzeniem? W
    zależności od tego wygląda na to, że z dużym prawdopodobieństwem
    przyczyna może leżeć w cache;u albo shadow RAM-ie.

    > Pewnie tak. Jednak czy nei zjadło gdzieś ścieżek, nie wiadomo i może to
    > być bardzo trudne w odnalezieniu.

    Może. Jednak płyta nie była ofiarą fizycznej przemocy ani nie
    doświadczyła wycieku elektrolitu z baterii.