    From: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Maszty zasięg GSM
    Date: Sun, 29 Aug 2021 13:29:38 +0200

    W dniu 14.08.2021 o 13:07, trybun pisze:

    > Skoro tak twierdzisz, jednak co mi po logach, potrzebuje programu który
    > na bieżąco pokazuje z jakiego nadajnika korzysta telefon w danej chwili.

    > Chyba jakaś zmowa, bo napisanie takiego programu (sprawnego) wydaje się
    > byc dziecinnie łatwe.. Być może nikt poważny jeszcze za to się nie zabrał.

    ing--what-you-need-to-know

    > Ale identyfikator chyba powinien zawierać również lokalizację. Na
    > dodatek większość tych programików żąda włączenia GPS, pytanie tylko czy
    > ten GPS potrzebny do zwiększenia precyzji programu czy do zwykłej
    > inwigilacji użytkownika..

    Identyfikatory stacji bazowych nie zawierają podanej wprost lokalizacji.
    Przyporządkowywanie identyfikatorów stacji bazowych do określonej
    lokalizacji jest robione "ręcznie" - operatorzy nie udostępniają takich
    danych, więc pozostaje zbierać te dane we własnym zakresie - przez
    hobbystów (jak np. w przypadku strony http://btsearch.pl ) lub przez
    firmy (np. Google'a), bazując na danych odczytanych za pomocą
    zainstalowanych na telefonach aplikacji oraz korzystając z publicznie
    dostępnych wykazów pozwoleń radiowych, pokazujących lokalizacje stacji
    bazowych i używane na nich częstotliwości (ale - co istotne - nie
    zawierających identyfikatorów, które "widzi" telefon).

    Aplikacje wymagają nie tyle "włączenia GPS", co dostępu do lokalizacji,
    bo Android od którejś wersji - widząc, że swobodny wcześniej dostęp do
    tych identyfikatorów pomaga aplikacjom "wyciągać" dane o lokalizacji
    użytkowników bez ich świadomej zgody - "podpiął" stosowne API pod paczkę
    "uprawnień do określania lokalizacji".