    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mechanik zajęty
    Date: Fri, 5 Aug 2022 19:57:43 +0200

    W dniu 05.08.2022 o 10:52, J.F pisze:

    > Olej to nie tak trudno zmienic samemu. Zazwyczaj.
    >
    > Reszta praktycznie wymaga kanału/podnosnika/najazdu, i najepiej
    > wysokiego.
    > Nie masz - nie zrobisz :-(

    Tu nie mam. Tam gdzie mam, nie mam czasu.

    > Osobiscie nie narzekam.
    > Ale o sam fakt mi chodzi - kupilismy wiecej samochodow, psuja sie
    > czesciej, kupilismy tani zlom, Ukraincy kupuja i naprawiaja?
    > Czy o pracownika trudno, i starzy mechanicy zamykaja warsztaty?

    Mnie się za dużo nie psuje. Klima. Reszta to eksploatacja. Hamulce,
    przeglądy okresowe. A prawie nie jeżdżę. Patrz moje podróże pociągami i
    Twizy.

    > Fakt, ze i im sie zawod utrudnia - wszedzie te komputery ..

    Demonizujesz, od kupna, nikt mi jeszcze kompa nie podpinał.

    > No, "od zawsze" ASO miało swoją wyzszą cene.
    > Ale zwykly mechanik:
    > a) mozesz stracic gwarancje,
    > b) niekoniecznie ma dostep do wiedzy, szczegolnie w przypadku nowych
    > aut. I produdent moze cos zmienic - np pasek wymienia sie co 90kkm,
    > ale ze pekają, to rozeslal biuletyn i ASO wymienia co 60.
    > Ty o tym nie wiesz, niezalezny mechanik nie wie, i pasek peka po
    > 85kkm...

    Pasek przekroczył swój wiek, nie km. I tak będzie przekraczał bo za mało
    jeżdżę. Nic tylko elektryka kupić.

    > Najlepiej to jak urzednicy - przetarg na 3 letnie użytkowanie auta
    > z przebiegiem np 50 tys km, i wygrywa najtansze, ale nic juz nie
    > doplacasz :-)
    >
    > J.

    Ja to myślę o wynajmie. Chwilowo co prawda z wydanych 60 tys po kilku
    latach zrobiło się 80, ale to nie będzie wiecznie trwać. Samochody nie
    stanieją relatywnie do płac tylko co najwyżej utrzymają się a koszty
    życia rosną, jeżdżenia zresztą też.