  • 61. Data: 2010-07-28 19:03:28
    Temat: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    slawek pisze:
    > Co do drugiej - "tabu search" - jakieś referencje?
    http://spot.colorado.edu/~glover/

    Michoo

  • 62. Data: 2010-07-28 19:12:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    slawek pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Zdefiniuj "dobrze napisany algorytm".
    Np używający generatorów liczb pseudolosowych "troszkę" lepszych od
    rand(). Oidp wyżarzanie (ale inne metaheurystyki też) żeby działało
    zgodnie z oczekiwaniami potrzebuje liczb (pseudo)losowych o takiej
    liczbie bitów, żeby przy równomiernym rozkładzie odległość między dwoma
    kolejnymi osiągalnymi wartościami była znacznie mniejsza niż odległość
    między dwoma maksimami (przy szukaniu minimów).

    > Zdefiniuj "dość dobre minimum".
    Na tyle bliskie optimum, że w danym zastosowaniu to wystarcza.

    > Niezupełnie.

    To mnie zaciekawiłeś. Możesz podać przypadek gdzie algorytm genetyczny
    daje wyniki (a właściwie dał algorytm, którego wyniki) lepsze od innych
    technik?

    Michoo

  • 63. Data: 2010-07-28 19:54:15
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > To mnie zaciekawiłeś. Możesz podać przypadek gdzie algorytm genetyczny
    > daje wyniki (a właściwie dał algorytm, którego wyniki) lepsze od innych
    > technik?

    "Najmniejsze kwadraty" jakieś - miałem w łapkach taki programik, gdzieś w
    jakiejś gazecie/czasopiśmie było - okolice CSiE lub CUJ lub sam nie wiem. W
    każdym razie niestraszne mu były banany.

    slawek

  • 64. Data: 2010-07-28 22:10:10
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 28 Lip, 21:54, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    > jakiejś gazecie/czasopiśmie było - okolice CSiE lub CUJ lub sam nie wiem. W
    > każdym razie niestraszne mu były banany.

    Ciekawe jakby wypadł w porównaniu z quasi newtonem.
    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2010-07-29 10:22:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    9g2000yqc.googlegroups.com...
    > Ciekawe jakby wypadł w porównaniu z quasi newtonem.
    > Pozdrawiam

    "Newton" zazwyczaj daje ciała w tego rodzaju problemach. Albo pada całkiem,
    albo jedzie w dziwne miejsca, ucieszony że może zrobić duży krok naprzód w
    parametrze bliskim zero i siedzącym np. jako exp(1/p^2). Wytłumaczenie mu
    jakich zestawów parametrów ma nie używać... dodatkowo komplikuje.

    slawek

  • 66. Data: 2010-08-10 16:07:27
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 21 July, 02:41, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Nigdy nie dowiedziałem się, czym różni się "dobra implementacja" od
    > prostej i poprawnej implementacji na podstawie wzoru z książki.
    > Kiedyś
    > napisałem BGFS do uczenia sieci neuronowych w C++. Nie
    > robiłem dokładnych benchmarków, a z pobieżnych wynikło że działa o
    > wiele szybciej niż metoda gradientów sprzężonych. W porównaniu do
    > excela działało to jakieś 100-1000 razy szybciej.

    Dobra to:
    - szybka
    - dokladna
    - nie wykladajaca sie na trudnych przypadkach
    - z dobrym interfejsem
    - obslugujaca wiezy roznego rodzaju (idealnie byloby, zeby nieliniowe)
    i ograniczenia

    Napisanie czegos takiego jest na tyle trudne, ze kiedy moja firma
    chciala kupic sobie nieliniowy optymalizator, to jeden z producentow
    policzyl nam $100,000/rok za licencje na nieograniczona liczbe
    stanowisk ("enterprise license") i to jeszcze z ograniczeniami na
    sposoby uzycia.

    RW

  • 67. Data: 2010-08-10 16:08:01
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 21 July, 08:47, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Roman Werpachowski" <r...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup
    5g2000yqn.googlegroups.com...

    > Nie.
    >
    > Trudne może być tylko napisanie sprawnego.

    Nie wiem czemu mi zaprzeczasz?

    RW

  • 68. Data: 2010-08-10 19:06:14
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Sie, 18:07, Roman Werpachowski <r...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > policzyl nam $100,000/rok za licencje na nieograniczona liczbe
    > stanowisk ("enterprise license") i to jeszcze z ograniczeniami na

    Nie szokuje mnie cena, słyszałem droższe oferty, ale fakt, było też
    wsparcie, dawali analityka, dostęp do klastra i inne cuda.
    Wielokrotnie
    słyszałem jakie to jest trudne, ale nikt nigdy nie rzucił np. 3-4
    fragmentów
    kłopotliwych w implementacji. Jeśli byś mógł, będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2010-08-10 21:24:33
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On Aug 10, 8:06 pm, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Wielokrotnie
    > słyszałem jakie to jest trudne, ale nikt nigdy nie rzucił np. 3-4
    > fragmentów
    > kłopotliwych w implementacji. Jeśli byś mógł, będę wdzięczny.

    Nieliniowe więzy i ograniczenia.

    RW

  • 70. Data: 2010-08-11 09:18:55
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>