  • Data: 2021-02-12 19:56:46
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:c...@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 14:10:36 +0100, J.F.

    >To wariant przy założeniu że nagle wszscy się przesiadą na EV. Przy
    >takiej

    Albo choc milion ..

    >niechęci do EV jak tutaj prezentujesz, z innymi klakierami, to
    >nieprędko to
    >się stanie.

    Bo ja za gruby jestem i nie moge tak duzo obiadow :-P

    U nas niepredko, gdzies tam na swiecie moze zobaczymy wczesniej.

    >Który nadal jest w drogim prądzie.

    Ale jest. I albo bedzie "ciemnosc widze", albo trzeba uruchamiac
    elektrownie, aby go zaspokoic.
    I to nie bedzie juz elektrownia OZE, bo swiatlo i wiatr wlasnie
    zamieraja ..

    >Tylko dlatego że wszyscy w temacie zaspali.

    Nie - dlatego ze to cholernie duze ilosci energii.

    Chociaz ... milion baterii Tesli po 100kWh to 100GWh ... starczyloby
    na pare godzin, a milion ... chcemy w koncu ze 20 mln tych EV.

    Tylko Tesla sama doszla do wniosku, ze to sie nie oplaca, bo sie
    baterie za szybko degraduja ...

    >Samochody elektryczne, nawet jak wszystkie zamienić na jeden raz, to
    >1/3
    >więcej aktualnego zapotrzebowania.

    No ale jak elektrownie beda na gaz, to i samochody beda jezdzily na
    gaz.
    To po cholere jakies elektrownie i baterie - samochody moga byc od
    razu napedzane gazem.

    >Ergo, prąd nie jest produkowany dla
    >samochodów elektrycznych jak tutaj utykasz! Dalej, sprawdź jaki
    >ułamek
    >spada zapotrzebowanie w nocy i będziesz miał odpowiedź czy to jest
    >problem

    Wyjasnijmy cos sobie - elektrownie weglowe musza pracowac caly czas,
    bo rozpalanie i rozruch trwa dlugo, nie mozna wylaczyc na kilka
    godzin.

    Elektrownie gazowe maja rozruch szybki, i zakres regulacji spory -
    wiec nie musza produkowac niepotrzebnego pradu.

    >i to, ponownie powtarzam, pod warunkiem że WSZYSTKIE samochody będą
    >NAGLE
    >elektryczne.

    Tak namawiasz, to przeciez wszytkich przekonasz.

    A nagle czy powoli - problem wystapi, tyle tylko, ze moze do tego
    czasu zbudujemy inne elektrownie.

    >Kurwa, jak ty oporny jesteś na wiedzę. Tyle czasu to klepiemy a ty
    >dalej w
    >kółko i w kółko to samo. Ile razy trzeba powtarzać że EV nie jest dla
    >wszystkich, choć wszyscy byliby w stanie zeń korzystać jeśli nie
    >byliby
    >takimi upartymi ignorantami jak ty?

    Czyli dobrze robie, ze wcale takim fanbojem nie jestem ? :-)

    Ale ropa sie kiedys skonczy i to dla wszystkich, choc to tez bedzie
    stopniowe :-)

    >Pokazuj.

    >https://www.pse.pl/obszary-dzialalnosci/krajowy-sys
    tem-elektroenergetyczny/zapotrzebowanie-kse

    >Nie, nie taki jest wniosek w odniesieniu do prowadzonej dyskusji o
    >TARYFACH
    >i CENACH prądu. Jak zwykle wszystko ci się kiełbasi.

    Ale z jakiej elektrowni chcesz ladowac swoj samochod?
    Weglowej, gazowej, olejowej, slonecznej, wiatrowej, wodnej, atomowej ?

    J.