-
Data: 2018-11-19 00:50:15
Temat: Re: Monitoryng w Autobusach Komunikacji Miejskiej
Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnpuu8kn.r5u.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> HF5BS pisze:
>
>>> nie ma żadnych problemów technicznych, by synchronizacja SSD => HDD
>>> robiła się tylko przy wyłączonym silniku w autobusie na pętli.
>>
>> Kręcić nie musi, ale, miałem w domu przypadek, że dysk, WYŁĄCZONY, leżał
>> bokiem na dywanie. Lekko trącony, zajął na nim pozycję leżenia spodem.
>> Przewrócił się mięciutko, z dłuższego boku.
>> No i poprzewracały mu się niektóre sektory.
>
> Tym niemniej miliony dysków każdego dnia jedzie z fabryki do odbiorcy
> ciężarówkami, statkami w kontenerach ładowanych portowymi żurawiami,
> samolotami popadającymi w równikowe turbulencje. Nikt nie obawia się
> ryzyka podróży, nikt nie bada ich ponownie po przybyciu na miejsce.
Jednakże z pewnością niektóre tej podróży nie wytrzynują. Choć z pewnością
nie są kładzone byle jak, tylko jednak jakoś, choćby szczątkowo,
amortyzowane, choćby w swoim opakowaniu, gdzie wstrząs nie powinien się
twardo odbic na dysku, a jednak choć trochę rozejść po opakowaniu.
>> Więc jednak unikałbym miejsc, gdzie dysk jest narażony przede wszystkim
>> na WIBRACJE. Wolę na zimne dmuchać.
>
> Przyjmuje się jednak, że to narażenie w stanie wyłączonym jest o rzędy
> wielkości niższe niż przy obracającym sie dysku.
Ja nie mówię, że nie miałem po prostu pecha, że taka przewrotka
"rozkojarzyła" mi urządzenie. Wiele innych dysków przewracało mi się z moku
na plecy, czy brzuch, nie na dywanie, ale np. na twardym stole i nic im nie
było, choć niektóre nawet włączone. Wolę jednak nie kusić losu i nie
sprawdzać, ile na 10 przewróconych dysków będzie nadal sprawnych.
>
>> A zawartość kursu pchnąć połączeniem komórkowym, można zresztą w każdej
>> chwili. Może sobie policzę pewne zależności, by sobie wymyślić, jakie
>> opcje wchodzą w rachubę.
>
> Opcja "pchnijmy od razu wszystko przez komórkę" oczywiście wchodzi w grę,
> jednak finansowo wychodzi to kilka rzędów wyżej. Nawet gdyby na wszelki
No, to mały serwer na pętli, zbierający dane i zrzucający do do bazy, a na
wszelki wypadek, także po zjechaniu do bazy, ponowne zrzuceniemateriału i
porównanie, czy nastąpiły w nim (i jakie) zmiany, co mogło oznaczać
manipulację.
> wypadek rejestrować na dwóch dyskach równolegle (co wcale nie musi
> oznaczać
> macierzy raid-1).
Najfajniej, żeby wszystko było bezkosztowo, ale tak to już jest, że usługi
kosztują. Można by częściowo to rozwiązać tak, że operator chcący rozsiać
sygnał do abonentów, lokuje swoje główne nadajniki na terenie bazy
autobusowej, w zamian czy to z tych nadajników, czy pośrednio, z lokalizacji
operatora na mieście/w rejonie, część pasma wydzielana jest na potrzeby
monitoringu (przecież nie będzie szło 24/7/365(6)... Można to robić np, że
"pobieżny" monitoring, w mniejszej rozdziałce, idzie do bazy na bieżąco, a
jak coś się wychwyci, to łapie się busa na mieście i zgrywa już materiał
szczegółowy. Albo stworzyć coś w rodzaju P2P, gdzie nie będzie się zdanym
jawnie na łaskę zasięgu, tylko między pojazdami (oraz z wykorzystaniem
innych punktów), zrobi się, że "rzeczony" bus złapie zasięg z będącym
najbliżej/makącym najmocniejszy, bądź najlepszy sygnał, przez niego przekaże
dalej, a ten, najbliżej bazy, zrzuci materiał na serwer, przez co może
dotrze on szybciej, niż np. z pojazdu będącego pod miastem, na granicy
zasiegu, gdzie 90% powtórek zeżre sens łączenia się, dając jedynie sygnał,
że coś się stało (jeśli się stało). Ale, pozostałe 10%, może jednak coś
przekaże i materiał dotrze na czas, choćby w tej pomniejszonej rozdziałce,
pokazując zaszłe zdarzenie, lub potwierdzając brak konieczności interwencji.
--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.
Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
Może ty? Może ty? Może jednak ja...?
Następne wpisy z tego wątku
- 19.11.18 01:01 HF5BS
- 19.11.18 01:07 HF5BS
- 19.11.18 23:14 Jarosław Sokołowski
- 21.11.18 23:17 HF5BS
- 22.11.18 11:17 PiotRek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Było 83V
- Stare komputery
- Odbiornik ADS-B i wzmacniacze
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Taka ciekawostka pożarowa :)
- 2025-07-30 Danina dla artystów, tworców i producentów od zakupu sprzętu elektronicznego.
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=