eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody#Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...Re: #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do
    naprawy i niemiecki pomysł...
    Date: Mon, 17 Nov 2025 09:58:49 +0100
    Organization: MAD
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <unfyeslluazm$.dlg@myjk.org>
    References: <10f2f4d$1ph$2@news.chmurka.net> <10f2ftk$31p$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <45byzplgfzei.c9kx07tx07xo$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="16756";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:Q09wBn5EInHOD4XQyRDtF+EGRzw=
    sha256:NIWHUlPH51RNM42f9N2Pe0N3qzXl4GQWzHzw1K0kQ2o=
    sha1:Nzqkj0RWF1cTxRpI95RJvMLSfjI=
    sha256:uU0hFR6ROnRq8+9pPjtYBlUST4Ia5cExjvWf8SiF6DI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732546
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 17 Nov 2025 07:59:48 +0100, J.F

    >> Winny jest ten u NIEMCA, konpederacki dzbanie, kto dał dotacje na PHEVy,
    >> przez co te były tańsze niż zwykłe spaliniaki.
    >
    > Nieprawda. To nie po niemiecku.
    > Dotacja powinna być tylko dla tych, co zdadzą egzamin z ekologicznego
    > użytkowania i przedstawią zaświadczenie o instalacji odpowiedniego
    > gniazdka :-)

    Czyli ty byś nie zdał.

    >> Literalnie wylali tam
    >> dziecko z kąpielą, nie pierwszy raz, licząc że ludzie sami pomyślą,
    >> a wpadną na takich jak ty co wykorzystają system.
    >
    > Dlaczego od razu wylali? Hybrydy się sprzedały, emitują mniej spalin,

    Mniej, nie znaczy że wcale, jak BEV. I w tym jest problem.

    > tylko jeszcze trzeba niektórych przekonać do gniazdka :-)

    Nawet jak się jeździ PHEV a nie ładuje z gniazda, to bateria relatywnie
    szybko się zwraca energetycznie do wersji spalinowej. Tylko w dotacjach
    to akurat właśnie nie o to chodzi by jeździć cały czas na paliwie tylko
    na gniazdku. Dlatego HEVy nigdy nie miały dotacji.

    >> U nas jednak dotacji
    >> na PHEV (a ni HEV, czego domagała się głupkowato Toyota) nie było,
    >> więc kupowali go tylko tacy użytkownicy, którzy faktycznie je ładują,
    >> w tym ja.
    >
    > A mi się wydaje, że troche odwrotnie.
    > Hybrydy kupowano, bo:
    > a) modne,

    Srodne.

    > b) teraz to nawet trudno o inne,

    Przecież to jest temat sprzed 5 lat jak nie więcej. Niemcy dotacje
    do PHEV zakończyli w 2022 z ww. powodów, choć wcześniej zapowiadali
    przedłużone wsparcie dla PHEV z warunkiem większych baterii.

    Ale zrewidowali temat, bo zobaczyli że ludzie kupują, bo z dotacją
    PHEV są tańsze niż ICE, a kupowali je nie mając w planach ładowania z
    gniazdka, bo te MNIEJ palą niż ICE.

    > I co najwyżej sprzedawca kogos namówił "po co panu/i droższa hybryda,
    > jak mamy tansze", albo "ta droższa jest lepsza - ma większy zasięg na
    > baterii" ... nie pytając, czy klient ma gdzie ładować.

    Znowu sobie coś wymyślasz.

    > Reklamy też były ciekawe ... "nie wymaga ładowania" ...

    Jak ktoś wierzy reklamom... Poza tym to robiła głównie Toyota,
    która równocześnie piekliła się, że nie chcą dać dotacji do HEV.
    Ta sama Toyota co twierdziła że w życiu nie pójdzie w BEV.

    >> Dlatego mój PHEV, szczególnie w przełożeniu na masę,
    >> w stosunku na przykład do twojego pierdla, pali 30x mniej ruskiej ropy.
    >
    > Za to bardzo duzo polskiego węgla? Czy australijskiego ?

    Nie bardzo dużo, bo po pierwsze sprawność napędu elektrycznego
    jest 2x wyższa (nawet uwzględniając wydobycie, straty na przesyle
    i ładowaniu) niż spalinowego (uwzględniając wydobycie, rafinację,
    dystrybucję i żenującą wręcz sprawność samego silnika spalinowego
    -- taaak, tak, wiem, zaraz usłyszę że spaliniak ma sprawność 40%,
    to śpieszę wyjaśnić, że może w ciągniku siodłowym się tyle osiągnie,
    w osobówce jak jest 20% to jest świat i ludzie). Po drugie większość,
    ja też, ładuje samochody elektryczne w 2T G12, kiedy przesył prawie
    nie kosztuje, siłą rzeczy kWh wychodzi mniej, a jednocześnie zużywa
    się prąd "spadowy", który czy by się go użyło czy nie, to wungiel by
    poszedł z dymem -- a to wszystko żeby tacy jak ty sobie mogli
    światełko zaświecić idąc w nocy do kibla.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: