eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr › Re: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    Date: Sat, 20 Mar 2010 09:02:46 -0500

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message
    news:4ba37749$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > trzeba (czas na zmiane programow wystarcza do umycia np tylu wozu). Mycie
    > proszkiem, pozniej splukiwanie i da sie zamknac w 4-5zl ale efekt jest
    > sredni i tak, cienki szary nalot zostaje. Do tego bol reki od machania
    > lanca i pomoczona kurtka (lekko).
    >
    > Mam juz w miare czyste auto, parkuje i co jest za 2dni? Pelno kurzu na
    > aucie bo taki syf mamy we Wroclawiu na drogach, jedzie cos ciezkiego i
    > zaraz mini zamiec piaskowa. Nie drozne studzienki, niecki w ktorych zbiera
    > sie syf i pelne kurzu krawezniki. Takie mamy drogi we WRO.

    Ja mam w USA myjnię ręczną za $2 na program. Nie wiem ile minut tam jest,
    pewnie ze 3-4 minuty - jest minutnik cyfrowy ale nie pamiętam ile czasu...
    Tak czy inaczej jeden program jest za krótko aby porządnie umyć brudne auto
    :-)
    Zwłaszcza jak chcesz myć szczotką z pianą... z tym zabawa zbyt długa jest
    i potem trudno tą pianę szybko spłukać.
    Co ja robię? Używam dwu programów. Jednego w połowie do odmoczenia
    i zmycia pod ciśnieniem błota, potem końcówka czasu (ostatnie 30 sekund)
    przełączam na pianę i staram się pianą szybko pokryć całe auto. Program
    się kończy, wtedy na spokojnie szczotkuję auto pokryte tak pianą. Jak
    skończę
    to uruchamiam drugi program i zaczynam od płukania, i kończę na gorącym
    wosku. W ten sposób auto uzyskuję dokładnie umyte i dobrze spłukane.

    > Ciekawe czy jest na swiecie lakier ktory po prostu jest brudo-fobowy,
    > ktorego brud sie nie chce czepiac.
    >
    > Korci mnie nawet Diamond ochrona lakieru, koszt do przelkniecia jesli ktos
    > ma nowe auto, ja nie mam juz nowego wiec taka inwestycja jest bez sensu.
    > Obiecuja ze ich preparat zamyka mikropory w lakierze i brud sie nie
    > czepia. Ale czy to prawda? Szyba w lazience musi byc bardzo gladka
    > (lustro) a i tak rozny brud sie przyczepia :)

    Może dają na powłokę jakieś substancje z nanoparticles?
    http://www.youtube.com/watch?v=i2fXxSSSz8A
    Nawet pumeks wody wtedy nie chwyci :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Rl35HS-3Mrc&NR=1
    A tu masz zastosowanie samochodowe:
    http://www.youtube.com/watch?v=Mp_OmDhi0S8&feature=r
    elated
    Sam używałem czegoś podobnego - nie wiem czy to moje było wykonane
    w oparciu o nanotechnologie.. Preparat nazywał się RainX.