  • 1. Data: 2010-02-25 16:39:37
    Temat: Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty/koszty - moje 3gr
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    witam

    Pierwszy raz w zyciu mowie sobie a... zobacze jak sie myje auto recznie na
    stacji, myslalem ze oszczedze kilka drobniakow przy okazji (minuta mycia 1zl).
    Stacja BP Wroclaw, lekka kolejka ale 3auta na 4stanowiska to pikus.

    Przed zaladowaniem monet przeczytalem instrukcje no i dawaj, karmie pudlo 4zl =
    4minuty. Myje to to jakimis granulkami magicznymi (wg opisu), pieni sie ostro
    to lece w okolo wozu sumiennie i trzymam dystans auto-lanca 20-30cm, jak mialem
    50% "umyte" to patrze ze juz minuta tylko zostala, no coz nie mam wprawy?
    Dokonczylem (1zl dodatkowo) calosc i przelaczylem lance na splukiwanie woda, to
    poszlo tez wolno bo ciagle sie pienilo, dorzycilem dodatkowo 4zl... zostalo mi
    na woskowanie - to szybko idzie a jeszcze byl do wyboru dodatkowy nablyszczacz
    (wg instrukcji ma isc po wosku), kasy jednak zabraklo :-( i sie g... wylaczylo.
    Kolejka wydluzyla sie, ja sie zmachalem i troche zmoczylem i zrezygnowalem z
    nablyszczania.

    Jak auto mokre to kazde wyglada ladnie, nawet moje co juz lakier nie jest jak z
    salonu... Pod domem wyschlo i widac zacieki, szary brudek i inne takie
    niedoskonalosci - lepiej myje sie wlasna gabka w ogrodzie tylko wody
    demineralizowanej brak!

    Mylem dosc dlugo i mysle ze uczciwie, przeciez moja kasa i auto. Wydalem 9zl a
    efekt dostateczny, moze z plusem? Czy jakbym na tym BP uzyl nablyszczacza (1zl
    by wystarczylo) to byloby lepiej (ten blysk jak z salonu)? Nie wiem... ale
    watpie.

    Wiem ze za 9zl mam myjnie automatyczna NIPLO czy jak im tam - jakies 800m dalej
    gdzie auto umyja na 4 z plusem i znacznie szybciej (jak nie ma kolejki).
    Czasami nie domyja tylko dup..y samochodu dobrze, szczotki jakos tam nie
    siegaja (auto kompaktowe) ale prawie zawsze chlopaki jeszcze przed wjazdem na
    myjnie, w cenie, recznie namydla i wyszczotkuja tyl kazdego auta. I efekt jest,
    dodatkowo suszenie nadmuchem w cenie!!!

    Moje wnioski ze mycie samemu sie nie oplaca, nie dosc ze pryska (zalezy jak
    wiatr wieje) to jeszcze trzeba sie ta lanca namachac (kobiety nie dadza rady)
    to jeszcze gonisz z czasem a efekt i tak gorszy niz myjnia automatyczna. Auto
    nie jest nowka ani 2 letnie to moze mi nie zal lakieru, czy te mikro kuleczki
    myjace sa lagodniejsze niz szczotki na myjni, nie wiem...

    Czy ktos ma inne wnioski?

  • 2. Data: 2010-02-25 16:50:17
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Czy ktos ma inne wnioski?

    Tak za 7zł spokojnie potrafiłem umyć kombi A6. Tylko zamiast spłukiwania
    należy odrazy wybrać nabłyszczanie i przełączyć program zanim jeszcze
    skończysz my tym mikroproszkiem, w sensie przechodzisz koło pudła klikasz
    nabłyszczanie a masz jeszcze np tylną klapę do umycia mikroproszkiem, w
    ostateczności kończysz myć klapę zaczyna lecieć woda z cudownym
    nabłyszczaczem i po sprawie. Woskowanie lepiej sobie darować, nic nie warte
    chyba ze sam woskujesz auto ręcznie dość często to warto użyć tego
    woskowania z karchera dla podtrzymania efektu.
    IMO nie ma nic lepszego, cudowny wynalazek. Te patałachy z myjni
    bezobługowych już kilka razy porysowali mi lakier.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-02-25 16:56:20
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 25 Lut, 16:39, "Papkin" <s...@s...net> wrote:
> [...]
    > Stacja BP Wroclaw, lekka kolejka ale 3auta na 4stanowiska to pikus.

    <ciach>

    > Czy ktos ma inne wnioski?

    Ja mam taki sam.
    Wg mnie myjki ręczne sa nie do mycia tylko do obmycia samochodu (z
    gowien, blota czy innego syfu).. Suszenie tez jest istotne, chyba, ze
    sobie obmywasz przed trasą, to wtedy nie ma roznicy..

    Pozdrawiam,
    GG

  • 4. Data: 2010-02-25 17:23:40
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Lewis wrote:

    > Tak za 7zł spokojnie potrafiłem umyć kombi A6. Tylko zamiast
    > spłukiwania należy odrazy wybrać nabłyszczanie i przełączyć program
    > zanim jeszcze skończysz my tym mikroproszkiem, w sensie przechodzisz

    o wlasnie o tym zapomnialem, nie wiem gdzie jest pompa i zawory od tych
    srodkow, na pewno nie zaraz przy wrzutni monet wiec jeszcze troche leci
    poprzedniego programu.

    A oni myslisz ze tak dozuja tego nablyszczacza jak leci? Bo patent godny
    przetestowania, myje proszkiem a pozniej zaraz nablyszczacz albo ten wosk na
    zmiane. Ja wybralem sama wode i tu mi z 3zl moglo isc bokiem...

    Ja bym ten sterownik zaprogramowal tak ze nablyszczanie max 2minuty leci a po
    tem woda (po cichu) a moze oni tez tacy cwani?

    Reklama kart BP do mycia recznego - o ile jest taniej bo niby ma byc?
    /////////////////////////////////

    Aha zapomnialem ze na tej myjni IMO (wczesniej zle napisalem) automatycznej tez
    sa 2 stanowiska do mycia recznego i tam 1zl = 1,5 minuty a wiec wiecej czasu,
    ale na przycisku programu "splukiwanie woda demin." jest informacja ze opcja
    zepsuta, wiec co splucze kranowka i znow miliony sladow po kropelkach. Kartka
    zniszczona to pewnie juz X czasu to nie dziala...

    Moze podejde jeszcze raz Twoja metoda do tego mycia. Czy 3zl oszczednosci i
    latanie w okolo wozu, machanie lanca i mokniecie sa tego warte hmmm. Myjnia
    automatyczna w sumie nie ma jak porysowac lakieru. W dodatku jest to myjnia
    typu auto jest przeciagane przez system, nie musze anteny wykrecac bo i tak jej
    myjka nie wezmie "pod wlos".

    Najlepsze jest mycie reczne przez 4 chlopakow, bardzo blisko jest tez taka
    myjnia i tu jeszcze progi wymyja, tylko 20zl kasuja i bez nablyszczania.

  • 5. Data: 2010-02-25 17:30:08
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

    Papkin wrote:
    > Czy ktos ma inne wnioski?
    Nie, całe życie myję escorta na świeżym powietrzu na własnym podwórku i
    jestem bardzo zadowolony.
    1. Ruch
    2. Oszczędzone pieniądze
    3. Zadowolenie z osiągniętego efektu.

    Za (prawie) każdym razem jest za wczasu czyszczone we wnętrzu, całość
    zajmuje najwyżej 1-1,5. Czasem trzeba.

    Mycie dachu i słupków, płukanie. Mycie drzwi do listew, płukanie. Mycie
    progów i kołpaków, płukanie. Po dwunastu (rocznikowo trzynastu) latach mycia
    mam dopiero jedno ognisko korozji nad jednym z nadkoli.

    Mam też świadomość, że nie każdy tak może, ale kto tylko może, polecam.

    Pozdrawiam,
    Rev

  • 6. Data: 2010-02-25 17:30:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message
> [...]
    > jest informacja ze opcja zepsuta, wiec co splucze kranowka i znow miliony
    > sladow po kropelkach. Kartka zniszczona to pewnie juz X czasu to nie

    Ja tam mam wody demineralizowanej pod dostatkiem - mam filtr RO
    i używam takiej wody w akwarium morskim. Mam wiadra całe ... :-)

    Może Ci się opłaci kupić dużą butlę takiej wody w markecie i oblać
    nią samochód po myciu?? :-) Albo sobie zainstaluj filtr RO :-))

  • 7. Data: 2010-02-25 17:32:35
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Papkin pisze:
    [..]

> [...]
    > automatyczna. Auto nie jest nowka ani 2 letnie to moze mi nie zal
    > lakieru, czy te mikro kuleczki myjace sa lagodniejsze niz szczotki na

    IMO mniej niszczy lakier niż szczotki, ale i źle myje... Ja po takiej
    myjni muszę przetrzeć auto jakąś ścierką, bo cały brud nie jest zmyty, a
    do tego co zostało, bardzo szybko lepi się świeży brud. Ja za 8zł
    spokojnie przeciętnego sedana umyję. No i warto podjechać jak jest błoto
    czy piach - wtedy ładnie się spłucze.

    --
    pozdr,
    W.

  • 8. Data: 2010-02-25 17:39:16
    Od: "Rev" <r...@o...pl>

    Dopowiem tylko, bo zapomniałem, a V-Tec jedną rzecz poruszył.
    Mam dość miękką wodę, więc to mi nie przeszkadza, ale moje mycie nigdy nie
    było "bezdotykowe", bo tak się nie da. No, chyba, że się ma przyłącze do
    wody demile... demire... demineralizowanej. A takiej praktycznie brak.

    Umyć dobrze ze wszelakiego syfu, czasem zabieg powtórzyć i lakier jak nowy
    (no chyba, że się jeżdzi po świeżym asfalcie). Mikrorys nie da się uniknąć,
    ale pare przetarć czystą i suchą szmatką czyni cuda.
    A unikam automatycznych, bo widziałem skutki na identycznym samochodzie.
    Ręcznych, bo po co płacić za to samo?

    Pozdrawiam,
    Rev

  • 9. Data: 2010-02-25 17:50:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Rev" <r...@o...pl> wrote in message news:hm68is$218$1@news.onet.pl...
    > Mam też świadomość, że nie każdy tak może, ale kto tylko może, polecam.

    A co robisz ze ściekami pełnymi detergentów?
    Ściekają do ogródka i użyźniają Ci kwiatki?

  • 10. Data: 2010-02-25 17:59:18
    Od: AL <a...@s...tam>

    V-Tec pisze:
> [...]
    > do tego co zostało, bardzo szybko lepi się świeży brud. Ja za 8zł
    > spokojnie przeciętnego sedana umyję. No i warto podjechać jak jest błoto

    5-6pln mieszcze sie z Picasso

    ale wpierw wrzucam 2zl na tzw mycie wstepne (jak duzo blocka to dluzej -
    i wiecej kasy na pierwszy wrzut).
    Jak jest caly pokryty piana wyciagam gabke z bagaznika i przelatuje caly
    samochod (w minute sie uwine) - chodzi by poruszyc brod (sam strumien
    wody tego nie zrobi). Potem wrzucam reszte kasy na plukanie. Ew. wosk i
    nablyszczanie.

    Po operacji wyjezdzam poza miasto - obwodnica - po jezdzie 5minut z
    predkoscia 70-90km/h nie ma zadnej kropli na aucie - tzw osuszanie :).

    Ale najlepiej jest mimo wszystko umyc auto na podworku na spokojnie -
    ale czasem czasu brak, a nie lubie jezdzic upaskudzonym autem.

    Dygresje:
    1. na myjnie automatyczna nie pojade - poprzednie auto mialo sliczne
    paski po szczotkach - na ciemnej zieleni metaliku pieknie sie
    prezentowaly :)

    2. na stacjach recznych spotkalem sie napisem, ze nie mozna uzywac
    gabek/szmatek/innych wlasnych przyrzadow do mycia.
    Ale nikt mi jeszcze nie zwrocil uwage, gdy zasuwalem z gabka.

    --
    pozdr
    Adam (AL)