    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: .NET in conrtolka WebBrowser
    Date: Tue, 13 Jan 2009 22:20:16 +0100

    shark pisze:

    > Zależy mi na tym by **nie uzależniać** aplikacji od Activex/COM od Adobe.
    > Ładuje Web Browsera i niech on zrobi z tym HTTP **zależnie od** 'content
    > type' w tym przypadku "application/pdf;".

    > Czy jest więc jest na to jakaś rada ?
    Jest.
    Z braku mądrzejszych rad ja pofilozofuję. Niezależność jest jednym z
    bardzo ważnych i pozytywnych słów w informatyce. Jednak z latami w moim
    osobistym spojrzeniu zmieniłem punkt ciężkości. Nie istnieje pełna
    niezależność, za to jest kontrolowana/świadoma/wybrana zależność.

    Przykładem jest Twoje zdanie które pozwoliłem sobie (po kilku godzinach
    na klepaniu w Wiki) pogwiadkować. Podsumowując masz wybór od czego
    uzależnisz. Odmawiając hipotetycznie bibliotek (huraaaa! pełna
    niezależność) popadamy w zależność od własnego rozbudowanego kodu typu
    aplikacyjnego (spagetti) itd ipp

    Kilkakrotnie uspokajałem panie księgowe które naruszały ileś przepisów
    nie mogąc terminowo wysłać deklaracji ZUS, jako że
    NajlepszyNajdroższyProgramZaNaszePieniądze(tm) ma zależność od jedynie
    słusznej przeglądarki internetowej (która 'chwilowo' zaliczyła
    dysfunkcję) - a to już kojarzy się z twoim przypadkiem.