  • 1. Data: 2009-01-13 14:18:39
    Temat: .NET in conrtolka WebBrowser
    Od: shark <a...@g...com>

    Hi,

    Moje pytanie dotyczy kontroli WebBrowser we Frameworku .NET 2.0. Na
    rzecz kontrolki wywołuje metodę Navigate podając jako parametr adres
    servlet'u, którego zadaniem jest zwrócenie z serwera pliku PDF. Działa
    to ładnie, jednak na niektórych PC'ach ten PDF otwiera się z
    zewnętrznej przeglądarce internetowej.
    To zapewne gdzieś można ustawić, może ktoś wie gdzie ?
    Czy da się jakoś programowo wymusić by ten PDF otwierał się zawsze w
    mojej kontrolce a nie w zewnętrznej przeglądarce ?
    Dzięki

    Shark

  • 2. Data: 2009-01-13 15:31:53
    Temat: Re: .NET in conrtolka WebBrowser
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    shark pisze:
> [...]
    > servlet'u, którego zadaniem jest zwrócenie z serwera pliku PDF. Działa
    > to ładnie, jednak na niektórych PC'ach ten PDF otwiera się z

    Mądrzę się może ...
    a) pobrać HTTP (a temu nic do kontrolek)
    b) wyświetlić jak co sie żywnie podoba (i tak pewnie skończy się na
    obudowanym Activex/COM od Adobe). Po co gadać z pośrednikiem

    Wprawdzie nie w .NET ale C++: miałem problem braku panowania aż
    pieprznąłem przeglądarkowe API od MS i rozdzieliłem dwie czynności.

  • 3. Data: 2009-01-13 15:43:45
    Od: shark <a...@g...com>

> [...]
    >
    > Wprawdzie nie w .NET ale C++: miałem problem braku panowania aż
    > pieprznąłem przeglądarkowe API od MS i rozdzieliłem dwie czynności.

    Zależy mi na tym by nie uzależniać aplikacji od Activex/COM od Adobe.
    Ładuje Web Browsera i niech on zrobi z tym HTTP zależnie od 'content
    type' w tym przypadku "application/pdf;".
    Czy jest więc jest na to jakaś rada ?

  • 4. Data: 2009-01-13 21:20:16
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    shark pisze:

> [...]
    > Ładuje Web Browsera i niech on zrobi z tym HTTP **zależnie od** 'content
    > type' w tym przypadku "application/pdf;".

    Jest.
    Z braku mądrzejszych rad ja pofilozofuję. Niezależność jest jednym z
    bardzo ważnych i pozytywnych słów w informatyce. Jednak z latami w moim
    osobistym spojrzeniu zmieniłem punkt ciężkości. Nie istnieje pełna
    niezależność, za to jest kontrolowana/świadoma/wybrana zależność.

    Przykładem jest Twoje zdanie które pozwoliłem sobie (po kilku godzinach
    na klepaniu w Wiki) pogwiadkować. Podsumowując masz wybór od czego
    uzależnisz. Odmawiając hipotetycznie bibliotek (huraaaa! pełna
    niezależność) popadamy w zależność od własnego rozbudowanego kodu typu
    aplikacyjnego (spagetti) itd ipp

    Kilkakrotnie uspokajałem panie księgowe które naruszały ileś przepisów
    nie mogąc terminowo wysłać deklaracji ZUS, jako że
    NajlepszyNajdroższyProgramZaNaszePieniądze(tm) ma zależność od jedynie
    słusznej przeglądarki internetowej (która 'chwilowo' zaliczyła
    dysfunkcję) - a to już kojarzy się z twoim przypadkiem.

  • 5. Data: 2009-01-14 07:20:29
    Od: shark <a...@g...com>

> [...]
    > słusznej przeglądarki internetowej (która 'chwilowo' zaliczyła
    > dysfunkcję) - a to już kojarzy się z twoim przypadkiem.

    Pomyślę nad Twoją sugestią, jednak teraz z powodu braku czasu muszę
    znaleźć szybkiego hot fix'a na to co mam.

  • 6. Data: 2009-01-14 12:52:42
    Od: shark <a...@g...com>

    > Pomyślę nad Twoją sugestią, jednak teraz z powodu braku czasu muszę
    > znaleźć szybkiego hot fix'a na to co mam.

    Co ciekawsze ten pdf otwiera się w WebBrowser jeśli URL jest sieżką
    lokalną to pliku, jeśli jest adresem to wówczas odpala się zewnętrzny
    Acrobat Reader

    Shark