-
Data: 2010-07-23 16:35:02
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-07-23 16:07, Gabriel 'wilk' pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2010-07-23 13:50, Gabriel 'wilk' pisze:
>>> Użytkownik R2r napisał:
>>>> W dniu 2010-07-23 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
>>>>
>>>>>> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
>>>>>
>>>>> Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o
>>>>> naglej/gwaltownej zmianie V :-(
>>>>> http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
-wakacji,wiadomosc.html
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> No dokładnie. Nie prędkość, ale przyspieszenia zabiły.
>>> Poszukajcie sobie wywiadu z Holkiem, ktory tlumaczyl co jest
>>> najwazniejsze podczas rajdu jak auto wymyka sie z podkatroli kieowcy.
>> ^^^^^^^^^^^^^^
>>> Mowil o tym aby robic wszystko zeby nie trafic w pierwsza
>>> przeszkode(slup, drzewo, murek, inne auto, row, itp) nawet kosztem
>>> zwiekszenia predkosci (przeciagnac auto za przeszkode) i spowodowac
>>> wytracenie predkosci na dlugim odcinku nawet kosztem dachowania i
>>> zwiedzania pobocza itp. Stwierdzil, ze jak auto minie przeszkode i
>>> zacznie dachowac to jest duza szansa na przezycie i male obrazenia w
>>> stosunku do dzwona bezposrednio w sztywna przeszkode (prawie zawsze
>>> oznacza to zgon lub ciezkie kalectwo nawet w autach z klatka). Zabija
>>> przeciazenie i gwaltowna zmiana przyspieszenia/opoznienia :-(
>>
>> Czytaj podkreślone - mowa o rajdach, a nie cywilnej jeździe w otoczeniu
>> setek innych kierowców, gdzie wszyscy mają obowiązek przestrzegania
>> tych samych przepisów oraz mają prawo zakładać, że inni postępują
>> podobnie. Jazda z nadmierną prędkością (uznaniową, a co) powoduje
>> w większości wypadków narażanie na niebezpieczeństwo innych
>> użytkowników drogi. W rajdach ta okoliczność zasadniczo nie występuje.
> Masz zupelna racje, ale przyklad Otyli J. pokazuje ze przydzwonila w
> drzewo i zabila brata a mogla nie hamowac za wszelka cene tylko ominac
> drzewo bo dalej byly pola o ile sie nie myle.
Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.
> Auto by bylo pewnie do kasacji, pasazerowie poobijani ale by zyli.
> W 99% jest jakies wyjscie niz trzymanie hamulca w podlodze i brak
> myslenia - wiem, wiem adrenalina dziala ale mnie juz kilka razy
> uratowala zycie a nie przeszkodzila w mysleniu (przynajmniej 2x bymlem
> juz po drugiej stronie tunelu i widzialem swiatelko a jednak udalo sie
> wyjsc z opresji dzieki nie trzymaniu nogi na hamulcu do konca a
> nieszablonowemu zachowaniu - moze mam farta a moze tak powinienem
> zareagowac jak zareagowalem w danej sytuacji).
Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.10 18:17 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 18:21 kamil
- 23.07.10 18:27 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 18:49 Arek (G)
- 23.07.10 19:13 J.
- 23.07.10 19:44 J.F.
- 23.07.10 20:53 Tomasz Pyra
- 23.07.10 20:59 Rafał \"SP\" Gil
- 23.07.10 21:10 Tomasz Pyra
- 23.07.10 23:05 DoQ
- 24.07.10 00:48 R2r
- 24.07.10 03:55 Rafał \"SP\" Gil
- 24.07.10 14:02 Tomasz Pyra
- 24.07.10 18:57 Gabriel 'wilk
- 24.07.10 19:06 Gabriel 'wilk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 I kolejny inżynier...
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=