eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 24 Jul 2010 00:48:37 +0200
    From: R2r <b...@m...net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
    Thunderbird/3.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
    <4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
    <4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2bvjd$e79$1@inews.gazeta.pl>
    <4c498524$0$17094$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2c2dd$os1$1@inews.gazeta.pl>
    <4c4990a8$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2c8pa$ioc$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <i2c8pa$ioc$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 65
    Message-ID: <4c4a1c42$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.143.100
    X-Trace: 1279925314 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17091 83.19.143.100:2330
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299030
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-07-23 16:24, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-07-23 14:52, R2r pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 14:35, Artur Maśląg pisze:
    >>> W dniu 2010-07-23 14:03, R2r pisze:
    >>>> W dniu 2010-07-23 13:45, Artur Maśląg pisze:
    >>>>> Zapomniałeś zdaje się o kwestii zasadniczej - jeśli chodzi o ilość,
    >>>>> to nie chodzi o same wypadki, tylko o ilość ofiar/poszkodowanych.
    >>>>> Przy tych 50-70km/h cel zostanie osiągnięty, nawet jak ktoś czasem
    >>>>> zaśnie...
    >>>>>
    >>>> No popatrz. Czterech zabitych w jednym wypadku i piąty walczy o zycie,
    >>>> gdzie wg kilku świadków samochód jechał właśnie ok 70 km/h.
    >>>
    >>> No popatrz - do tego wypadku doszło oczywiście z racji ograniczeń
    >>> prędkości i oczywiście z tej przyczyny kierowca usnął za kółkiem.
    >>>
    >> Na razie to tylko hipoteza ale IMHO bardzo prawdopodobna.
    >
    > Rozumiem - teraz już hipotezy służą manipulacji.
    Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz? Próbuję Ci
    uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    >> Jak ograniczysz wszystkim prędkość na takich drogach do 70 to niestety
    >> będzie więcej takich.
    >
    > Tego nie wiesz,
    Ty za to wiesz...

    > a nawet jeśli będzie dochodziło do wypadków, to będą
    > w skutkach dużo mniej groźne.
    Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    tyle samo.

    > Celem ma być ograniczenie nie tylko samych wypadków, ale znaczące
    > obniżenie skutków takowych.
    Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    do owych 40 km/h wszędzie?

    > Jeżeli statystycznie będzie mniej
    > ofiar itd. to owszem - cel zostanie osiągnięty. Fizyki i stystyki
    > nie przeskoczysz, choćbyś w roli argumentów używał dowolnie
    > dopasowanych wypadków, które by miały potwierdzać Twoje teorie
    > - przykładem jest właśnie używanie cytowanego wypadku jako
    > argumentu, że ograniczanie prędkości powoduje pogorszenie
    > bezpieczeństwa, ponieważ ludzie usypiają za kółkiem.
    > Po raz kolejny mogę tylko stwierdzić, ze to zwykła manipulacja,
    > ale z całą pewnością teoria będzie miała sporo zwolenników.
    >
    >
    Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    drogowych będą.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: