    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Thu, 31 Dec 2020 00:03:48 +0100

    "ii" rsifrv$i2p$...@n...icm.edu.pl

    > operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów. Jak dla mnie

    W demokratycznie rządzonym świecie zwykli ludzie (wyborcy) mogą
    docisnąć swych przedstawicieli (władców) żądaniami tak, by owi
    władcy wprowadzili zakaz sprzedaży na terenie państwa nowych
    telefonów pozbawionych natywnej (czy jak to zwać) możliwości
    rejestrowania rozmów telefonicznych...

    Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
    [aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

    > zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma
    > do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać.

    Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...
    Idziesz do czytelni, sądu, na wykład, do banku -- gdziekolwiek...
    Nawet gdzieniegdzie dają Ci jakieś notatki samodzielnie poczynione
    lub (raczej kiedyś, nie teraz, bo teraz ludzie mają komórki) dostęp
    do kserografu, byś lepiej pamiętał treść prowadzonej rozmowy... Ale
    z jakiegoś tajemniczego powodu rozmowy telefoniczne rządzą się
    innymi prawami...

    Aby było jasne -- czym innym jest prawo do rejestrowania a czym innym
    do posługiwania się zapisem rozmowy... Jeśli jestem uczestnikiem rozmowy
    (rozmówcą) muszę mieć prawo do treści rozmowy, więc z jakiego powodu
    miałbym nie mieć prawa do rejestracji i ponownego odsłuchania takiej
    rozmowy?! Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
    sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

    ,,Idę'' do lekarza (teraz tak często bywa) via fon -- i co?!
    Zapisuję rozmowę na kartce papieru, bo telefon nie zezwala?...
    Pytam o coś w banku i?... Nawet nie o dowody tu chadza, ale
    chociażby o instrukcje czy inne wskazówki... (gdzie kliknąć itp.)

    Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
    a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

    > Tymczasem aktualne (a nawet nieco wcześniejsze) wersje Androida
    > blokują to nagrywanie, tak że nie działają programy, które dotąd
    > to umożliwiały. I tak znowu noszę dwa telefony: jeden współczesny
    > by uruchamiać współczesne aplikacje, drugi z Windows Mobile by
    > sobie nagrywać.

    Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
    mam z tym duży problem...

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego
    > smartfona. I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS
    > powinien domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

    Nie wiem, ale wiem, że co najmniej dwa MaxComy (zwykłe telefony dSIM
    za kilka dych) zezwalają na nagrywanie bez łachy, choć domagają się
    karty pamięci...

    Czyli zwykła komórka za kilka dych plnów może nagrywać, ale nie
    smartfon Googlasty za kilka stów plnów czy parę tałzenów plnów...
    PARODIA!!! Inna sprawa, że szukanie nagrań w maluteńkim telefonie
    niekoniecznie jest wygodne...

    Car troszczy się o zwierzęta futerkowe -- ale nie o gawiedź...

    BTW -- zwierzaki w niewoli żyją zwykle dłużej niż na wolności,
    więc chyba rezygnacja z hodowli nie musi być dobrym rozwiązaniem...
    Może by tak z futerkami dojść do porozumienia -- będą żyły z ludźmi
    w dobrych warunkach (nie w klatkach, ale na dużych wybiegach) tak
    długo, jak żyją normalnie na wolności, po czym odpłacą ludziom
    ciepłem szalików itp...

    Boli kaczkę czy gęś, gdy ją obdzierają z piór? -- ale gdy trują
    chemikaliami przy okazji produkcji ,,sztucznego pierza'' nie
    boli?!

    Sporo ludzi (nierzadko dzieci) trzeba otruć, by samochody nie trłuły...
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-26/dziec
    i-wydobywaja-kobalt-golymi-rekami-zarabiaja-dolara-d
    ziennie/
    W Demokratycznej Republice Konga (DRK) pozyskuje się niemal 70 proc.
    światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych
    stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach
    elektrycznych. W DRK dorośli i dzieci wydobywają kobalt gołymi
    rękami, zarabiając dolara dziennie.

    --