  • 1. Data: 2020-12-30 19:11:00
    Temat: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Jak w tytule,

    Sobie wymyśliłem a właściwie zostałem zmuszony przez sytuację, że
    zakończono wsparcie urządzeń z Windows Mobile 10, do nabycia jakiegoś
    wspieranego urządzenia. No i mam to co chciałem:
    - dual SIM
    - USB-C
    - ładowanie indukcyjne
    - dużo pamięci
    - aktualny Android
    - itp itd

    Do głowy mi jednak nie przyszło, że problemem współczesnego systemu
    operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów. Jak dla mnie
    zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma do której dzwonię
    to i ja mogę ją sobie nagrywać. Tymczasem aktualne (a nawet nieco
    wcześniejsze) wersje Androida blokują to nagrywanie, tak że nie działają
    programy, które dotąd to umożliwiały. I tak znowu noszę dwa telefony:
    jeden współczesny by uruchamiać współczesne aplikacje, drugi z Windows
    Mobile by sobie nagrywać.

    Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona.
    I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien
    domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

  • 2. Data: 2020-12-31 00:03:48
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ii" rsifrv$i2p$...@n...icm.edu.pl

    > operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów. Jak dla mnie

    W demokratycznie rządzonym świecie zwykli ludzie (wyborcy) mogą
    docisnąć swych przedstawicieli (władców) żądaniami tak, by owi
    władcy wprowadzili zakaz sprzedaży na terenie państwa nowych
    telefonów pozbawionych natywnej (czy jak to zwać) możliwości
    rejestrowania rozmów telefonicznych...

    Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
    [aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

    > zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma
    > do której dzwonię to i ja mogę ją sobie nagrywać.

    Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...
    Idziesz do czytelni, sądu, na wykład, do banku -- gdziekolwiek...
    Nawet gdzieniegdzie dają Ci jakieś notatki samodzielnie poczynione
    lub (raczej kiedyś, nie teraz, bo teraz ludzie mają komórki) dostęp
    do kserografu, byś lepiej pamiętał treść prowadzonej rozmowy... Ale
    z jakiegoś tajemniczego powodu rozmowy telefoniczne rządzą się
    innymi prawami...

    Aby było jasne -- czym innym jest prawo do rejestrowania a czym innym
    do posługiwania się zapisem rozmowy... Jeśli jestem uczestnikiem rozmowy
    (rozmówcą) muszę mieć prawo do treści rozmowy, więc z jakiego powodu
    miałbym nie mieć prawa do rejestracji i ponownego odsłuchania takiej
    rozmowy?! Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
    sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

    ,,Idę'' do lekarza (teraz tak często bywa) via fon -- i co?!
    Zapisuję rozmowę na kartce papieru, bo telefon nie zezwala?...
    Pytam o coś w banku i?... Nawet nie o dowody tu chadza, ale
    chociażby o instrukcje czy inne wskazówki... (gdzie kliknąć itp.)

    Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
    a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

> [...]
    > to umożliwiały. I tak znowu noszę dwa telefony: jeden współczesny
    > by uruchamiać współczesne aplikacje, drugi z Windows Mobile by

    Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
    mam z tym duży problem...

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego
    > smartfona. I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS
    > powinien domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

    Nie wiem, ale wiem, że co najmniej dwa MaxComy (zwykłe telefony dSIM
    za kilka dych) zezwalają na nagrywanie bez łachy, choć domagają się
    karty pamięci...

    Czyli zwykła komórka za kilka dych plnów może nagrywać, ale nie
    smartfon Googlasty za kilka stów plnów czy parę tałzenów plnów...
    PARODIA!!! Inna sprawa, że szukanie nagrań w maluteńkim telefonie
    niekoniecznie jest wygodne...

    Car troszczy się o zwierzęta futerkowe -- ale nie o gawiedź...

    BTW -- zwierzaki w niewoli żyją zwykle dłużej niż na wolności,
    więc chyba rezygnacja z hodowli nie musi być dobrym rozwiązaniem...
    Może by tak z futerkami dojść do porozumienia -- będą żyły z ludźmi
    w dobrych warunkach (nie w klatkach, ale na dużych wybiegach) tak
    długo, jak żyją normalnie na wolności, po czym odpłacą ludziom
    ciepłem szalików itp...

    Boli kaczkę czy gęś, gdy ją obdzierają z piór? -- ale gdy trują
    chemikaliami przy okazji produkcji ,,sztucznego pierza'' nie
    boli?!

    Sporo ludzi (nierzadko dzieci) trzeba otruć, by samochody nie trłuły...
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-12-26/dziec
    i-wydobywaja-kobalt-golymi-rekami-zarabiaja-dolara-d
    ziennie/
    W Demokratycznej Republice Konga (DRK) pozyskuje się niemal 70 proc.
    światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych
    stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach
    elektrycznych. W DRK dorośli i dzieci wydobywają kobalt gołymi
    rękami, zarabiając dolara dziennie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-12-31 13:12:00
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:
    > Do głowy mi jednak nie przyszło, że problemem współczesnego systemu
    > operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów.

    Dlaczego Ci nie przyszło? Gdzie się nie rozejrzysz...wolności coraz mniej.

    Jeszcze 10 lat temu nie przyszłoby do głowy, że aktualizacje w Windows
    będą przymusowe (wiem, wiem... można uwalić, ale nie można ich tak po
    prostu łatwo wyłączyć/włączyć jak to było do czasu Windows 8) Byłbym w
    stanie się nawet założyć, że nikt nigdy nie zrobi czegoś takiego jak
    przymusowe aktualizacje w żadnym systemie. Myślałem logicznie: to może
    stworzyć masę problemów, będzie powodować niewłączanie się systemu po
    takiej aktualizacji..., problemy ze sterownikami itd., nie zrobią tego.
    No i jest.
    Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście wszystko dla mojego
    dobra i dla mojego bezpieczeństwa.

    Jak dla mnie
    > zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma do której dzwonię
    > to i ja mogę ją sobie nagrywać.

    Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno, Tobie niby też
    wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane. To jest wbrew ich
    interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

    Tymczasem aktualne (a nawet nieco
    > wcześniejsze) wersje Androida blokują to nagrywanie, tak że nie działają
    > programy, które dotąd to umożliwiały.

    Różnie z tym jest. Zależy co Ci tam wgra producent i jakie to będzie
    miało uprawnienia. Ja mam starusieńkiego już Samsung Galaxy J5
    SM-J500FN. Miało to Androida 5.0, potem wyszedł 6.0 > 6.1. Nigdy nie
    mogłem nagrać niczego co wychodzi z głośnika, nagrywało tylko to co ja
    mówiłem do mikrofonu, parę razy próbowałem i dałem sobie spokój.
    Znajomy ma jakiegoś Maxcoma czy inne badziewie, wiesza się to,
    restartuje, przegrzewa... ale rozmowy nagrywa każdą nawet najbardziej
    gównianą aplikacją:)))

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona.
    > I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien
    > domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

    Tego nie wiem. Próbuj. Powodzenia. Szczerze powodzenia.

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2020-12-31 15:14:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona.
    > I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien
    > domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?
    krótko: tak.
    długo:
    nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie
    nagrywać co chcesz, ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w
    sprawie, a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw
    osoby nagrywanej. dobrym wyjściem jest nagrywanie samego siebie. czyli
    jeśli ktoś mówi Ci ze mieszka pod adresem rynek 12, to Ty powtarzasz
    rynek 12 i już masz to na zawsze zapamiętane. to powinien zrobić acr
    unchained na każdym sofcie. ten ze sklepu play może nie nagrywać.... bo
    producentowi telefonu, googlom, producentowi softu, tak jest łatwiej
    wykręcić się od ewentualnej odpowiedzialności. to nie ich wina! Zasada
    jest ta sama, która nakazuje dawać ostrzeżenia na lekach nasennych że
    mogą powodować senności i na kubku z gorącą kawą że może poparzyć.

    jak to obejść? twrp, magisk i jego nagrywaczka. (w ten sposób nie masz
    roota, banki będą działały) Są dwie, jedna płatna druga darmowa. o ile
    to jest xiaomi, to wystarczy soft z chin - też będzie nagrywał. o ile
    chcesz lineage, to.... nagrywanie będzie działać, tyle że nie wiem czy
    jest sens. (po za tym dla mnie lineage musi mieć roota, wiem że to nie
    konieczne, ale nie wiem czy bez roota zadziała nagrywanie. nigdy mi nie
    przyszło takie pytanie do głowy)
    Pytanie jaki to telefon, bo nie wiadomo czy lineage na niego jest!

    ToMasz

  • 5. Data: 2020-12-31 20:50:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-31 o 15:14, ToMasz pisze:
    > nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie
    > nagrywać co chcesz,

    To jest nielegalne czy mogę w swoim domu sobie na magnetofon sekretarki
    nagrywać czy NIE?

    ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w
    > sprawie,

    Mądry sędzia by uznał. Ale mądrych ostatnio ze świecą szukać.

    a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw
    > osoby nagrywanej.

    A to już jest prawnicza NOWOMOWA. prawie na pewno?

    Jak Sikorski z mównicy sejmowej mówił o "DORZYNANIU WATAHY" to kilku
    świadków by było OK a zapis z kamery już NIE?

    kur...a tych prawników to trzeba wychłostać na placu manewrowym ;-)

  • 6. Data: 2021-01-01 05:21:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomaszek" rskf6f$sp0$...@g...aioe.org

    > Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście
    > wszystko dla mojego dobra i dla mojego bezpieczeństwa.

    Dla NASZEGO, WSPÓLNEGO dobra i dla NASZEGO, WSPÓLNEGO bezpieczeństwa.

    > Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno,
    > Tobie niby też wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane.
    > To jest wbrew ich interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

    Wg Ciebie banki itp. sprzeciwiają się rejestracji rozmów?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2021-01-01 05:22:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" rskmbe$qnl$...@d...me

> [...]
    > _może_ być odrzucone jako dowód w sprawie, a _prawie na
    > pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw osoby nagrywanej.

    Podasz podstawę prawną?

> [...]
    > mieć roota, wiem że to nie konieczne, ale nie wiem czy
    > bez roota zadziała nagrywanie. nigdy mi nie przyszło takie pytanie do głowy)

    Niczego nie zrozumiałem.

  • 8. Data: 2021-01-01 05:55:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_Master_" 5fee2b85$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > Mądry sędzia by uznał. Ale mądrych ostatnio ze świecą szukać.

    Spróbuj dowodzić przed sądem molestowanie
    czy mobbing bez nagrań pozyskanych ukradkiem.

    Co powiedzieć o sędzim Sądu Apelacyjnego w Białymstoku -- uznał
    dowód zyskany ukradkiem przez biegłego, ale odrzucił moje dwa
    dowody, gdyż JEDEN z tych dowodów pozyskałem ukradkiem...

    Co uznał? -- wynik badania saturacji krwi przeprowadzonego przez pulmonologa.
    Co odrzucił? -- wyniki badań saturacji krwi przeprowadzone przeze mnie
    i nagranie z badania okulistki uzyskane ukradkiem.

    Czy SSA może nie być mądry? -- nie może, albowiem przewędrował
    przez szereg eliminacji, zanim zasiadł jako SSA... Czym jeszcze
    zabłysnął? Ano uzasadniał jakoś tak:
    - nie można wymienić biegłych, bo obecni biegli
    są dobrzy, o czym świadczą inne rozprawy sądowe
    - wprawdzie biegła pulmonolog okazała się kiepska w innej
    sprawie (niesądowej) ale nie można łączyć różnych spraw
    (nie można w danej sprawie brać pod uwagę innych spraw)

    Oczywiście (?) pomiędzy tymi dwoma spostrzeżeniami
    minęło sporo ;) czasu -- może i kilka minut...

    Jak inni sędziowie? Weźmy pod lupę ;) okulistkę... Jedna sędzia
    SW uważała się za okulistkę, gdyż nie potrzebowała biegłego okulisty
    (sędzia zamierzała zdecydować bez pomocy biegłego okulisty) a inna
    sędzia SW odrzuca moje dowody, bo sąd nie jest okulistą... Tu przynajmniej
    (choć jeden sąd, orzekający w imieniu jednej RP) mamy dwie osoby ludzkie...
    Piętro wyżej mamy tę samą osobę ludzką, ten sam sąd, tę samą RP...
    Czy prawo tak szybko ewoluowało, czy sumienie sędziego, czy
    życiowe doświadczenie? -- trudno zgadnąć...

    -=-

    To nie jest kwestia mądrości, lecz uczciwości.
    Inna sprawa, że ludzie niesprawiedliwi nie są
    mądrzy, więc mądry sędzia jest uczciwy...

    -=-

    Czy ja bym uznał taki dowód? -- zapewne zależałoby to od okoliczności.
    Czasami taki dowód nie wnosi niczego ciekawego, więc warto odrzucić;
    czasami jest jakoś inaczej nielegalny; czasami może nie być dostatecznie
    pewny czy jednoznaczny -- ale poza szczególnymi sytuacjami tak pozyskany
    dowód bym uznał, bo dlaczegóżbym miał odrzucić, gdybym szukał prawdy?

    Nagrywanie rozmów nie jest zabronione -- ogólnie, bo są sytuacje wyjątkowe.
    Przykładowo -- są tajemnice zawodowe czy zakazy szczególne...

    Rozmawiałem, więc jestem upoważniony do poznania treści, więc nagrywam
    bez łamania prawa. Mogę mieć prawo rejestrowania i nie mieć prawa
    upubliczniania; może muszę ewentualne nagranie zabezpieczyć przed
    osobami postronnymi itd... Ale to inna sprawa. (czym innym prawo
    do nagrywania a czym innym prawo do przekazywania informacji w ogóle)

    Czym innymi jest wykorzystanie w sądzie dowodu pozyskanego bezprawnie.
    (nie można łamać prawa w imię prawa -- to chyba oczywiste)

    -=-

    Człowiek jest jakoś podejrzany o zbrodnię -- pytamy o go o alibi
    i okazuje się, że smacznie spał z żoną w danym czasie, ale...
    Jego telefon załogował się do BTSu niedaleko miejsca zbrodni
    ~w czasie popełnienia owej zbrodni...

    Logi są dowodem w tej sprawie czy nie są?
    Nie pytam -- czy przesądzają, bo nie muszą przesądzać.
    Mądry śledczy zawczasu wypyta o zwyczaje telefoniczne
    swej ofiary (czyli ogólnie ;) -- domniemanego sprawcy)
    aby nie usłyszeć wyjaśnienia typu:
    - Telefon skradziono mi kilka dni wcześniej, ale nie
    zgłaszałem kradzieży policji... Żona to mi nawet
    wmawiała, że telefon zgubiłem po pijaku, gdy wracałem
    uwalony od szwagra... [taka jędza -- telefon skradziono!
    a my ze szwagrem wspólnie tylko jedno pyfko wtedy...]

    -=-

    IMO -- albo sąd szuka prawdy, albo nie szuka.
    (raz jeszcze -- nie usprawiedliwiam łamania prawa
    w imię prawa; Chrystus, choć cuda mógł czynić, nie
    zwiał ani spod krzyża, ani z krzyża...)

    Społeczeństwa, by rozwijać się, muszą mieć uczciwe sądy.
    [Chiny niekoniecznie mają uczciwe a rozwój jest? -- nie
    wiem, jak jest w Chinach, nie wiem, jaka tam jest mentalność,
    ile ci ludzie zawdzięczają ambicjom władzy i zamordyzmowi,
    ile jest pomówień w oficjalnych doniesieniach zachodnich...
    na pewno wierzę w ścisłą kooperację PiS z władzami z Pekinu,
    bo prawo podatkowe w RP coraz mocniej wciska się do łóżek
    podatników... być może cały rozwój Chin pewnego dnia upadnie,
    jeśli zabraknie w Chinach prawa a być może uczciwość tam zwycięży...

    być może me rozważania prowadzą na manowce -- być może uczciwość
    nie jest potrzebna/konieczna do rozwoju... być może, ale widzę wiele
    organizacji, które upadły, gdyż zabrakło im uczciwości... także
    organizacji: pirackich, przestępczych, banickich... one także
    miewają ;) swe własne prawa -- być może ;) kolidujące z prawami
    panującymi na zewnątrz, ale wewnętrznie spójne...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2021-01-01 18:14:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > władcy wprowadzili zakaz sprzedaży na terenie państwa nowych
    > telefonów pozbawionych natywnej (czy jak to zwać) możliwości

    I każdy moduł telefoniczny miałby to robić? Raczej nie ma sensu by nie
    mogło być urządzeń bez nagrywania tylko w tym by systemowo nie mogło to
    być blokowane. Bo kiedy systemowo jest blokowane to nikt nie może tego
    mieć choćby chciał. Stąd zresztą upatruję rozwiązanie w użyciu na tym
    konkretnym urządzeniu innego systemu operacyjnego.

    > Ale nie w Polsce -- tu car co chce, to czyni od stuleci!
    > [aktualnie car to chce, co mu każą ludzie spoza jego państwa]

    To szerszy problem.

    > Rozmawiasz z kimś -- masz prawo do notatek...

    Hehe, pamiętam na uczelni pani profesor czuła dyskomfort gdy chciałem
    notatki robić na tablecie. Notatki, nie nagrywać. Musiałbym właśnie z
    ukrycia nagrywać by nie miała z tym problemu. Innym razem, po napisaniu
    pisemnego egzaminu zrobiłem zdjęcie arkusza to gość wytaczył wszystkie
    działa by tego nie przyjąć. Od prawa autorskiego po informacje niejawne.
    I to gość, który zasadniczo wydawał się równy.

> [...]
    > do kserografu, byś lepiej pamiętał treść prowadzonej rozmowy... Ale
    > z jakiegoś tajemniczego powodu rozmowy telefoniczne rządzą się

    Przez wiele czasu w sądach nie można sobie było zdjęć akt spraw robić.
    Ale kartkę mi chcieli dać bym sobie odpisał.

> [...]
    > (rozmówcą) muszę mieć prawo do treści rozmowy, więc z jakiego powodu
    > miałbym nie mieć prawa do rejestracji i ponownego odsłuchania takiej

    No tak, o taki aspekt mi zasadniczo chodzi, że firmy sobie nagrywają te
    rozmowy a konsument nie może z powodu syfiastego Androida.

    > Pomijam rozprawy sądowe ,,przy zamkniętych drzwiach'' itp.
    > sekrety? -- chyba nie, choć to może być śliski temat...

    Nie widzę powodu by na swoje potrzeby nie można było czegoś zapisać.
    Pamięci ludziom wychodzącym z takich rozpraw też przecież nie kasują.

> [...]
    > Pytam o coś w banku i?... Nawet nie o dowody tu chadza, ale
    > chociażby o instrukcje czy inne wskazówki... (gdzie kliknąć itp.)

    No dokładnie. Powinno być standardem, że wszystkie zdarzenia są
    dokumentowane elektroniczne i dostępne dla wszystkich stron.

    > Czym innym jest podsłuchiwanie cudzych rozmów (u Sowy chociażby)
    > a czym innym jest rejestrowanie rozmów przez siebie prowadzonych!

    No właśnie. U Sowy medal powinien gościu dostać za ujawnienie informacji
    istotnej dla całego społeczeństwa.

    > Niby łatwo znaleźć aplikację zezwalająca na nagrywanie, ale ja akurat
    > mam z tym duży problem...

    Wręcz przeciwnie. Nie znajdziesz działającej aplikacji jak nie zezwoli
    na to nagrywanie system operacyjny.

    > Nie wiem, ale wiem, że co najmniej dwa MaxComy (zwykłe telefony dSIM
    > za kilka dych) zezwalają na nagrywanie bez łachy, choć domagają się
    > karty pamięci...

    No tak, na urządzeniach Microsofta też nie było problemu. Dlatego nie
    pomyślałem, że to jest funkcjonalność systemu, której mogłoby brakować.

> [...]
    > smartfon Googlasty za kilka stów plnów czy parę tałzenów plnów...
    > PARODIA!!! Inna sprawa, że szukanie nagrań w maluteńkim telefonie

    Nie widzę takiej kwestii. Jeśli jest historia przeprowadzanych rozmów to
    nie ma za bardzo czego szukać. Dopiero indeksowanie rozmów czy ich
    transkrypcje wymagają bogatszego interfejsu.

> [...]
    > w dobrych warunkach (nie w klatkach, ale na dużych wybiegach) tak
    > długo, jak żyją normalnie na wolności, po czym odpłacą ludziom

    No ciekawy temat, ale wykraczający poza ten wątek.

> [...]
    >    stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach
    >    elektrycznych. W DRK dorośli i dzieci wydobywają kobalt gołymi

    I na tym zbudujemy arkę?

  • 10. Data: 2021-01-01 18:29:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.12.2020 o 13:12, Tomaszek pisze:

    > Dlaczego Ci nie przyszło? Gdzie się nie rozejrzysz...wolności coraz mniej.

    Ale wiesz, ja używałem dotąd zamkniętego systemu operacyjnego, który
    jakoś tego nie blokował. To jak mógłbym wpaść na to, że otwarty tego nie
    daje.

> [...]
    > No i jest.
    > Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście wszystko dla mojego

    Bez urazy, ale w roku 2000, czyli 20 lat temu już był wydawany cykliczny
    biuletyn Microsofta z poprawkami dla poprawy bezpieczeństwa. Brakowało
    tylko automatycznego ich aplikowania. Może nawet ktoś coś takiego
    oferował. Generalnie problem jest bardziej w zamkniętości systemu
    operacyjnego i aplikacji, choć akurat Microsoft nagrywania rozmów nie
    blokował, niż w tym, że są dostępne poprawki. Bo nieuniknionym jest, że
    w aplikacjach będzie kod umożliwiający wykorzystanie do celów innych niż
    powstała aplikacja.

    >  Jak dla mnie
    >
    > Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno, Tobie niby też
    > wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane. To jest wbrew ich
    > interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

    Ale jakich 'ich'? Dużą firmę stać na wdrożenie rozwiązań umożliwiających
    nagrywanie. Naturalna sprawa. Można się tylko zastanawiać co to za
    system operacyjny ten Android, że tak oczywistą funkcjonalność blokuje.

> [...]
    > Znajomy ma jakiegoś Maxcoma czy inne badziewie, wiesza się to,
    > restartuje, przegrzewa... ale rozmowy nagrywa każdą nawet najbardziej

    Pewnie wszystkie te urządzenia mają starego Androida. Od któregoś tam
    ... na pewno 9 i 10 nagrywać się nie da. Ludzie cośtam próbują, ale nic
    konkretnego z czytania o tym nie wynika bo właśnie o różnych
    urządzeniach mowa i różnych systemach na nich. Nie po to kupiłem nowy
    smartfon by wgrywać na niego przestarzały system operacyjny. Tak to
    mógłbym nadał Windows Mobile 10 używać. Byłem nawet o krok by do tego
    wrócić.

    A twój Samsung może nie mieć toru odbiorczego mikrofonu. Kiedyś dawno
    dawno temu nagrywanie było nowością i nie wszystkie urządzenia to
    wspierały. Ale nie blokował tego system operacyjny tylko elektronika.