    From: Tomaszek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Thu, 31 Dec 2020 13:12:00 +0100

    W dniu 2020-12-30 o 19:11, ii pisze:
    > Do głowy mi jednak nie przyszło, że problemem współczesnego systemu
    > operacyjnego może być blokowanie nagrywania rozmów.

    Dlaczego Ci nie przyszło? Gdzie się nie rozejrzysz...wolności coraz mniej.

    Jeszcze 10 lat temu nie przyszłoby do głowy, że aktualizacje w Windows
    będą przymusowe (wiem, wiem... można uwalić, ale nie można ich tak po
    prostu łatwo wyłączyć/włączyć jak to było do czasu Windows 8) Byłbym w
    stanie się nawet założyć, że nikt nigdy nie zrobi czegoś takiego jak
    przymusowe aktualizacje w żadnym systemie. Myślałem logicznie: to może
    stworzyć masę problemów, będzie powodować niewłączanie się systemu po
    takiej aktualizacji..., problemy ze sterownikami itd., nie zrobią tego.
    No i jest.
    Nowa normalność...nowa moralność...i oczywiście wszystko dla mojego
    dobra i dla mojego bezpieczeństwa.

    Jak dla mnie
    > zupełnie naturalne jest, że kiedy nagrywa mnie firma do której dzwonię
    > to i ja mogę ją sobie nagrywać.

    Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie:)))) Im wolno, Tobie niby też
    wolno, ale na pewno nie jest Ci to ułatwiane. To jest wbrew ich
    interesowi, żebyś Ty miał łatwo.

    Tymczasem aktualne (a nawet nieco
    > wcześniejsze) wersje Androida blokują to nagrywanie, tak że nie działają
    > programy, które dotąd to umożliwiały.

    Różnie z tym jest. Zależy co Ci tam wgra producent i jakie to będzie
    miało uprawnienia. Ja mam starusieńkiego już Samsung Galaxy J5
    SM-J500FN. Miało to Androida 5.0, potem wyszedł 6.0 > 6.1. Nigdy nie
    mogłem nagrać niczego co wychodzi z głośnika, nagrywało tylko to co ja
    mówiłem do mikrofonu, parę razy próbowałem i dałem sobie spokój.
    Znajomy ma jakiegoś Maxcoma czy inne badziewie, wiesza się to,
    restartuje, przegrzewa... ale rozmowy nagrywa każdą nawet najbardziej
    gównianą aplikacją:)))

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona.
    > I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien
    > domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?

    Tego nie wiem. Próbuj. Powodzenia. Szczerze powodzenia.

    --
    t0maszek