    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nagrywanie rozmów i inne takie ... Android to g...o
    Date: Thu, 31 Dec 2020 15:14:06 +0100

    > Ostatnio mnie znowu ruszyło. Chciałbym jednak używać jednego smartfona.
    > I trafiłem na materiały wskazujące na to, że LineageOS powinien
    > domyślnie umożliwiać nagrywanie właśnie w Polsce. Prawda to?
    krótko: tak.
    długo:
    nagrywanie rozmów bez zgody jest w zasadzie nielegalne. tzn możesz sobie
    nagrywać co chcesz, ale takie nagranie _może_ być odrzucone jako dowód w
    sprawie, a _prawie na pewno_ zostaniesz oskarżony o naruszenie praw
    osoby nagrywanej. dobrym wyjściem jest nagrywanie samego siebie. czyli
    jeśli ktoś mówi Ci ze mieszka pod adresem rynek 12, to Ty powtarzasz
    rynek 12 i już masz to na zawsze zapamiętane. to powinien zrobić acr
    unchained na każdym sofcie. ten ze sklepu play może nie nagrywać.... bo
    producentowi telefonu, googlom, producentowi softu, tak jest łatwiej
    wykręcić się od ewentualnej odpowiedzialności. to nie ich wina! Zasada
    jest ta sama, która nakazuje dawać ostrzeżenia na lekach nasennych że
    mogą powodować senności i na kubku z gorącą kawą że może poparzyć.

    jak to obejść? twrp, magisk i jego nagrywaczka. (w ten sposób nie masz
    roota, banki będą działały) Są dwie, jedna płatna druga darmowa. o ile
    to jest xiaomi, to wystarczy soft z chin - też będzie nagrywał. o ile
    chcesz lineage, to.... nagrywanie będzie działać, tyle że nie wiem czy
    jest sens. (po za tym dla mnie lineage musi mieć roota, wiem że to nie
    konieczne, ale nie wiem czy bez roota zadziała nagrywanie. nigdy mi nie
    przyszło takie pytanie do głowy)
    Pytanie jaki to telefon, bo nie wiadomo czy lineage na niego jest!

    ToMasz