  • 1. Data: 2011-06-22 22:42:18
    Temat: Re: Najlepsza antena TV na Chorągwicę
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Hej, Krakusy, jaką kupujecie antenę dachową na odbiór Chorągwicy?
    Miałem jakąś siatkową z bazarku pod dachówkowym dachem i było...
    Domek jest w rejonie Płaszów-Krzemionki-Bonarka.
    Po remoncie dachu na blaszany muszę postawić antenę na kominie do
    obsługi odbiorników bez Canal+ i zastanawiam się właśnie co wybrać...
    Muszę dać jakiś mały wzmacniacz i rozgałęzić sygnał na dwa telewizory.

    TVP1 mam na kanale #10, TV Puls #27, TVN #30, TVP2 #33, TV4 #35,
    TVKraków #50 i Polsat na #53... Potrzebuję więc coś, co oprócz UHF
    będzie też łapać kanał #10.

    Co myślicie o tej antenie z Dipola:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopa
    smowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A
    4015.htm
    Dla TVP1 na kanale 10 ma zysk ponad 8dB, dla kanałów 21-60
    leci prawie równo tuż pod 12dB i jest bardzo tania: 41zł...
    Nie piszą cholera jaka jest długa, ale wygląda skromnie jak na
    osiągane parametry i bardzo ładną, płaską charakterystykę...

    Wygląda mi na lepszą od wynalazków z dwoma dipolami i >2m długości
    jak to monstrum za 130zł:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_dua
    l_39-6-12-21-69_A2692.htm
    Już nie mówiąc o tym że ta wygląda jak coś do łapania sygnałów SETI ;-)

  • 2. Data: 2011-06-23 13:04:21
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Co myślicie o tej antenie z Dipola:
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopa
    smowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A
    4015.htm
    Nie jestem Krakusem i z antenami miałem dosyć dawno do czynienia, ale chyba
    ta antena (w przeciwieństwie do tej drugiej) wymaga dobrych styków elementów
    do poziomej szyny nośnej (zasilanie wibratorów jest właśnie przez tę
    szynę) - nie wiem czy taki sposób mocowania wibratorów to zapewnia.

  • 3. Data: 2011-06-23 13:20:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > elementów do poziomej szyny nośnej (zasilanie wibratorów jest właśnie
    > przez tę szynę) - nie wiem czy taki sposób mocowania wibratorów to

    Rzeczywiście wygląda to ze zdjęcia, że mocowane są na styk, bez żadnych
    śrubek ani tnących oksydacje bagnetów, itp...
    Jak się to po tygodniu rozkiwa na wietrze to mogą być problemy.

    Jesteś pewny że ten styk jest ważny? Może mi to ktoś pospawa...
    Ale to dziwne że tak to zaprojektowali.

  • 4. Data: 2011-06-23 14:30:43
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Jesteś pewny że ten styk jest ważny? Może mi to ktoś pospawa...
    > Ale to dziwne że tak to zaprojektowali.

    Nie jestem pewny, ale coś mi dzwoni, że w antenie dipolowej zasilany jest
    tylko dipol (a reflektor i direktory nie) natomiast w
    aperiodyczno-krytycznej wszystkie elementy na zmianę w przeciwfazie - stąd
    element nośny złożony z dwu elementów. Zobacz gdzie jest doprowadzony fider
    w tych antenach. Nie mam czasu teraz sprawdzać. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-06-24 06:32:51
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-06-23 15:20, Pszemol pisze:
> [...]
    > Jak się to po tygodniu rozkiwa na wietrze to mogą być problemy.
    >
    > Jesteś pewny że ten styk jest ważny? Może mi to ktoś pospawa...

    Przy okazji
    co sądzicie o "lutowaniu" aluminium przy pomocy prętów topliwych
    sprzedawanych czasem na all... ?
    chodzi mi o zapewnienie kontaktu elektrycznego a nie wytrzymałość
    konstrukcyjną.