  • 21. Data: 2018-12-30 18:21:57
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 17:50:34 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    > LED nie mają pełnego widma. Można zauważyć zmianę barwy przedmiotów
    > pomiędzy klasyczną żarówką a LED-ami.

    Ale czy to jakies szkodliwe ?

    J.

  • 22. Data: 2018-12-30 18:26:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 30 Dec 2018 17:57:34 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Mam te z castoramy i mam podobną statystykę. Otwarłem kilka i padają
    >pojedyncze sztuki ledów ustawionych w szereg. Nie wiem, może pracują na
    >120% mocy znamionowej albo to chońska kontrola jakości czy
    >powtarzalność, robią się w każdym razie czarne w środku. Najwyrażniej
    >się opłaca, frajerowi nie będzie się chciało jechać naście km żeby
    >wymienić żarówkę za 8zł.
    Stare to były Lexmany, nowe chyba też, ale te co padły po czterech
    miesiącach to trzy były w cenie jednej starej ;)
    Co ciekawe często padają te które: albo są często włączane albo nie
    mają dobrej wentylacji (plafony), pozostałe świecą i nie mają
    najmniejszej ochoty się psuć.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2018-12-30 18:47:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2018 18:21, J.F. wrote:
    > Ale czy to jakies szkodliwe ?

    No jasne, weź i dobierz torebkę do butów. Na koniec okaże się że pudrowy
    róż nie gra z lawendowym i spalisz się ze wstydu.

  • 24. Data: 2018-12-30 20:01:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie stoj pod latarnia z sodowymi zarowkami i bedzie ok.

  • 25. Data: 2018-12-30 21:12:58
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 30-12-2018 o 18:21, J.F. pisze:
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    > Ale czy to jakies szkodliwe ?

    Na pewno w pewnych przypadkach jest niewygodne. Dziecko dobiera kolor do
    gazetki szkolnej jako kolor zielony, a w świetle dziennym i żarowym
    będzie to niebieski lub seledynowy.

    Co do szkodliwości, to ja w świetle LED mam gorszą ostrość widzenia niż
    przy świetle żarowym. Dobrałem sobie teraz LED-ówki Philipsa i jest
    lepiej, ale nie idealnie.

    yabba

  • 26. Data: 2018-12-30 21:39:31
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > żyrandol. Gwinty to E27.
    >
    > Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    > z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna
    > porównywalna z żarówką 200W. Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    > poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/
    >
    > Czy jest coś godnego polecenia? Nie chodzi o fikuśne drogie zabawki,
    > tylko o coś osiągalnego w sklepie. W sensownej cenie. Jak
    > najjaśniejszego w rozmiarze żarowki.
    >
    > Świetlówki spiralne mają niestety zbyt często duży wymiar przy dużej

    Takich mocnych jak odpowiednik 200W to nie widziałem i nie doradzę, ale
    mam takie spostrzeżenie odnośnie oświetlania LED-ami, że niby jest jasno
    "aż w oczy kole", ale jak trzeba przyjrzeć się szczegółom (np. poczytać
    książkę), to jest za ciemno. Przetestowałem kilka różnych LED-ów i mam
    taki swój ranking, jeśli chodzi o "przyjemność" barwy światła,
    odwzorowanie kolorów i ostrość mojego widzenia. Wszystkie źródła światła
    są typu "ciepły biały".
    - Philips
    - Osram - trochę gorsze odwzorowanie kolorów przy bezpośrednim
    porównaniu z Philipsami
    - Piła - trochę gorsze odwzorowanie kolorów przy bezpośrednim porównaniu
    z Osram
    - Diall filament z Castoramy (mam blisko :)) - gorsza temperatura
    barwowa od Osram.
    - Diall standardowy - gorsza temperatura barwowa i odwzorowanie kolorów
    od OSRAM.

    Była jeszcze jakaś chińszczyzna pod różnymi markami, ale to była
    przepaść do powyższych.

    Osramy okazały się bardziej awaryjne niż się spodziewałem. Na około 10
    kupionych sztuk Osram różnych mocy, dwie lub trzy się uszkodziły.
    Na około 10 Philipsów, w jednym odkleiła się bańka od trzonka, ale
    świeci nadal przykryta kloszem lampy.

    Philipsy widziałem jako odpowiedniki żarówki 150W, nie pamiętam ile
    miała lumenów.

    yabba

  • 27. Data: 2018-12-30 21:42:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.12.2018 o 17:32, Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Muszę mocniej doświetlić pokój dziecięcy. Mam rózne możliwości ale jedna
    > z nich to wkręcenie jak najsilniejszych źrodeł światła w istniejący
    > żyrandol. Gwinty to E27.
    Jak masz dość miejsca, to spróbuj takie coś:
    https://digishots.pl/oprawa-oswietleniowa-z-rozgalez
    iaczem-4xe27.html
    Ja sobie takie coś zamontowałem w warsztacie i do tego LEDy z wyprzedaży
    z Kauflandu po 5 zł sztuka 7W E27.
    Jacek

  • 28. Data: 2018-12-30 21:55:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.12.2018 o 12:03, Sebastian Biały pisze:

    > Nie.
    to ja tak dookoła polecę. z diód dostaniesz dużo światła, ale takich
    jakie są montowane w "zarówkach" h4 do samochodu lub lamp rowerowych.
    ale musisz im dostarczyć trochę mocy, a taki układ, który ma dać
    30-50wat - nie jest mały. szeregowo je połączysz i do 230v dasz?
    Dużo światła dostaniesz z xenona samochodowego - ale tak samo, układ
    gdzies musisz upchnąć. podobnie z metahalogenem.
    więc zostaje Ci halogen. sam żarnik (g4) przy odrobinie dłubaniny
    zamontujesz do gwintu e27
    ToMasz

  • 29. Data: 2018-12-30 22:04:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 21:42:46 +0100, Jacek napisał(a):
    > Jak masz dość miejsca, to spróbuj takie coś:
    > https://digishots.pl/oprawa-oswietleniowa-z-rozgalez
    iaczem-4xe27.html

    Nie ma miejsca - brakuje nawet na spiralna swietlowke.

    J.

  • 30. Data: 2018-12-30 22:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2018 21:12:58 +0100, yabba napisał(a):
> [...]
    >>
    > Na pewno w pewnych przypadkach jest niewygodne. Dziecko dobiera kolor do
    > gazetki szkolnej jako kolor zielony, a w świetle dziennym i żarowym

    A w szkole na korytarzu swietlowki :-)

    > Co do szkodliwości, to ja w świetle LED mam gorszą ostrość widzenia niż
    > przy świetle żarowym. Dobrałem sobie teraz LED-ówki Philipsa i jest
    > lepiej, ale nie idealnie.

    Ciekawe.
    Aberracja chromatyczna ?

    J.