  • 1. Data: 2023-04-21 15:44:17
    Temat: Nawigacja na Androida - którą polecacie?
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Przez lata używałam MapaMap, ale we wrześniu 2022 r.
    zakończyła działalność. Mogę nadal używać, ale nie
    ma już aktualizacji.

    Jaka nawigacja jest Waszym zdaniem najlepsza?
    Raczej preferowałabym darmową, przynajmniej na etapie
    wypróbowywania.
    Zależy mi na:
    - prawidłowym wskazywaniu drogi od A do B,
    - ostrzeganiu głosowym o przekroczeniu prędkości,
    - czytelnej informacji o płatnych parkingach w dużych
    miastach,
    Informacja o korkach lub wypadkach na drodze i wskazywanie
    drogi omijającej też jest przydatna.

    Jeśli nawigacja, którą chcielibyście zasugerować, jest
    na liście w sklepie na Androidzie, to proszę o podanie
    dokładnej nazwy (najlepiej takiej bez reklam). Android
    pokazuje bardzo długą listę nawigacji, które z nazwy
    są trudne do porównania.

    Wolałabym nie używać Yanosika.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2023-04-21 16:00:07
    Temat: Re: Nawigacja na Androida - którą polecacie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Apr 2023 15:44:17 +0200, w
    <644292d0$0$19602$65785112@news.neostrada.pl>, Ewa <E...@c...com> napisał(-a):

> [...]
    > ma już aktualizacji.
    >
    > Jaka nawigacja jest Waszym zdaniem najlepsza?
    > Raczej preferowałabym darmową, przynajmniej na etapie

    Naviexpert, niestety płatny (60zł/rok w promocjach, normalnie chyba 100zł).
    7-dniowy trial, więc można przetestować. Chyba są też jakieś kody na znanym
    portalu aukcyjnym.

> [...]
    > miastach,
    > Informacja o korkach lub wypadkach na drodze i wskazywanie

    Ma to wszystko, ale nie wiem jak z płatnymi parkingami, bo nie korzystam.
    Na pewno są, ale jeżeli chodzi o bazę POI to Google i tak jest niezastąpione.

  • 3. Data: 2023-04-21 17:21:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2023 o 15:44, Ewa pisze:
> [...]
    > - prawidłowym wskazywaniu drogi od A do B,
    > - ostrzeganiu głosowym o przekroczeniu prędkości,
    > - czytelnej informacji o płatnych parkingach w dużych

    Chyba się musisz dodoktoryzować, teraz nawigacje potrafią dużo więcej.
    Bez automatycznego omijania korków, z informacjami pobieranymi online, w
    ogóle nie ma co brać pod uwagę.

    Jak ma być za friko, to yanosik wystarczy, będzie dodatkowo ostrzegał o
    suszarkach.

> [...]
    > dokładnej nazwy (najlepiej takiej bez reklam). Android
    > pokazuje bardzo długą listę nawigacji, które z nazwy

    Bo?
    Inne darmowe nie prowadzą jakoś specjalnie lepiej....
    A nie ostrzegają.

    Ale możesz użyć Waze.

  • 4. Data: 2023-04-21 17:41:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.04.2023 o 17:21, Cavallino pisze:

    > Bo?
    > Inne darmowe nie prowadzą jakoś specjalnie lepiej....
    > A nie ostrzegają.

    Kłamiesz, jak zwykle. Here WeGo ostrzega przed przekroczeniem prędkości,
    jest darmowa i nawet działa offline :]
    https://play.google.com/store/search?q=here+we+go&c=
    apps
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.he
    re.app.wego

    ...dodatkowo ładnie z przeglądarki na PC idzie sobie planować trasę, czy
    przeglądać zapiski, oczywiście po zalogowaniu i utworzeniu darmowego konta.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-04-21 20:40:13
    Od: Ewa <E...@c...com>

> [...]
    > przeglądać zapiski, oczywiście po zalogowaniu i utworzeniu darmowego konta.

    Bardzo dziękuję, spróbuję Here WeGo.

    Co do wcześniejszych propozycji. Jakieś 8 lat temu MapaMap używałam
    na specjalnym urządzeniu zwanym Lark. Mankamentem było to, że nie
    miało ono połączenia z Internetem. Aktualizacje trzeba było robić
    łącząc je kablem z komputerem podłączonym do Internetu. Dlatego
    po kupieniu dobrego smartfona zaczęłam korzystać z MapaMap pod
    Androidem.

    Zanim się zdecydowałam znowu na MM zrobiłam rozeznanie co do
    dostępnych nawigacji pod Androidem. Wtedy trafiłam na płytkę CD
    z Naviexpertem za darmo w jakimś czasopiśmie. Spróbowałam, ale ten
    program wyprowadził mnie na manowce. Być może teraz jest lepsza
    wersja, dopracowana.
    W tym czasie kolega namówił mnie na zainstalowanie Yanosika. Jazda
    zakończyła się bólem głowy z powodu natłoku informacji. Może da się
    to jakoś ograniczyć, ale ja wtedy nie umiałam i go odinstalowałam.

    Natomiast wiem, że teraz nawigacje potrafią dużo więcej, ale wymieniłam
    to co jest dla mnie najważniejsze.

    Przy okazji, co myślicie o Google Maps? Ktoś używa? Kiedyś jechałam
    taksówka i kierowca używał Google Maps i powiedział, że nic więcej
    nie jest potrzebne. Sprawdziłam w sklepie Androida, jest bardzo dużo
    wersji, ale głównie z reklamami.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2023-04-21 21:03:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.04.2023 o 20:40, Ewa pisze:

> [...]
    > taksówka i kierowca używał Google Maps i powiedział, że nic więcej
    > nie jest potrzebne. Sprawdziłam w sklepie Androida, jest bardzo dużo

    Google Maps nie posiada reklam i jest "wbudowana" w Androida. Obecnie
    jak dla mnie, najlepsza nawigacja. Nie informuje dźwiękiem o
    przekroczeniu prędkości (pokazuje tylko) ale poza tym, to obecnie
    najlepsza nawigacja, którą znam.

    Prawdopodobnie masz zainstalowaną ale nie potrafisz znaleźć ikony lub
    uruchomić.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.apps.maps

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-04-21 22:18:29
    Od: Ewa <E...@c...com>

> [...]
    > najlepsza nawigacja, którą znam.
    >
    > Prawdopodobnie masz zainstalowaną ale nie potrafisz znaleźć ikony lub

    Dzięki.

    Masz rację, mam Google Maps na moim smartfonie. Nie zauważyłam,
    bo ikona była w grupie, pod inna wspólną ikoną dla aplikacji Google.
    Spróbuje i to.

    Jednak informacja głosowa o przekroczeniu prędkości jest dla mnie
    bardzo ważna. Ponadto przyzwyczaiłam się.
    Jak już pisałam, początkowo używałam MapaMap na Larku. Tam był system
    Windows CE i było ostrzeganie dźwiękiem o przekroczeniu prędkości.
    W Wersji pod Androidem na smartfonie początkowo ostrzegania dźwiękiem
    nie było. Funkcjonowało wtedy jeszcze forum użytkowników, na którym
    ktoś podzielił się swoją metodą dołożenia dźwięku i ja to zastosowałam.
    To forum, zwłaszcza na początku, było bardzo aktywne i różni użytkownicy
    opracowywali ciekawe rozszerzenia.

    Poszukam w internecie, może w przypadku Google Maps też ktoś dorobił
    ostrzeganie dźwiękiem. Ciągłe śledzenie ekranu z mapą na wypadek
    przekroczenia prędkości jest bez sensu.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2023-04-21 22:34:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6442d82b$0$2949$65785112@news.neostrada.pl>
    user Ewa pisze tak:

    > Przy okazji, co myślicie o Google Maps? Ktoś używa? Kiedyś jechałam
    > taksówka i kierowca używał Google Maps i powiedział, że nic więcej
    > nie jest potrzebne.

    Nawet nie pomyślałem, że w 2023r Google Maps
    nie wykosiło już całej konkurencji.

    Już nie jeżdzę po Polsce i nie jeżdzę z nawigacją w uchwycie ale
    ostatnio w Gdańsku się zgubiłem i po prostu wyjałem komórkę z kieszeni,
    postanowiłem się słuchać Google Maps i było dobrze.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 9. Data: 2023-04-21 22:41:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2023 15:44:17 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > dokładnej nazwy (najlepiej takiej bez reklam). Android
    > pokazuje bardzo długą listę nawigacji, które z nazwy

    Akurat Yanosik jest jedną z najlepszych bezpłatnych.

    Ja natomiast z płatnych polecałbym AutoMapę.
    Najlepsza i najdokładniejsza mapa Polski z _punktowymi_ adresami.
    Dziesiątki parametrów do ustawienia, a w plikach konfiguracyjnych
    dziesiątki jak nie setki kolejnych.
    Można skonfigurować praktycznie wszystko, łącznie z własnymi ikonami i
    powiadomieniami.

    Faktem jest, że wersja Windows/WinCE/Win Mobile była najlepiej dopracowana,
    ale wersja adroidowa niewiele odbiega jeśli chodzi o interface.
    Działa także w trybie AndroidAuto, także z podzielonym ekranem.

    Jeśli chodzi o aktualizacje, to wyznacza trasę praktycznie kilka minut po
    otwarciu nowej drogi (nowy most, obwodnica, itd).
    Przy utrudnieniach (np wypadek albo korek) automatycznie zmienia trasę.

    Używam AutoMapę od wersji jakiejś 3.3 od około 20 lat. Ze względu na jazdy
    różnymi pojazdami miałem możliwość porównania tejże z innymi i w zasadzie
    nie spotkałem nic subiektywnie lepszego ani nic dokładniejszego.

    Jest bezpłatna wersja, działająca bodajże przez tydzień:
    https://www.automapa.pl/nawigacja/pobierz
    później można wykupić abonament

    krótki opis:
    https://www.automapa.pl/nawigacja/poznaj

    inny opis:
    https://auto-blog.pl/automapa-za-darmo-pelna-wersja-
    do-pobrania/

    forum, niestety, już dogorywające, ale można zadawać pytania:
    https://pdaclub.pl/forum/automapa/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-04-21 22:49:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2023 21:34:08 +0100, PiteR napisał(a):

> [...]
    > ostatnio w Gdańsku się zgubiłem i po prostu wyjałem komórkę z kieszeni,
    > postanowiłem się słuchać Google Maps i było dobrze.

    Są setki zgłoszeń o błędach Google Maps.
    Mnóstwo zgłoszeń o błędach w nawigacji - np ktoś chciał jechać na Jana
    Pawła II w Warszawie, a GM ciągnęło na Jana Pawła II w Wesołej, bo to też
    Warszawa. Podobnie w Trójmieście czy aglomeracjach śląskich.
    Albo ciągnęła w krzaczory, bo numerację sobie wyliczała dzieląc drogę na
    równe odcinki - ale tu już na szczęście jest lepiej.
    W porównaniu z innymi nawigacjami nie jest w stanie podać dokładnego czasu
    dojazdu, zdarza się jej głupieć przy korkach albo daje objazd jak już
    samochód utkwił w korku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam