  • 11. Data: 2002-10-16 10:22:53
    Temat: Re: Neostrada plus (czyli jak nabic sobie kieszen a klientow w butelke)
    Od: Dominik Mierzejewski <d...@n...rangers.eu.org>

    Date: Wed, 16 Oct 2002 01:11:14 +0000 (UTC)
    From: szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    > Użytkownik "Bugsey" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    >
    > [ciach]
    > [ciach]
    > [ciach]
    >
    > Osobna grupa do narzekania na tepse?

    Przecież już jest. pl.pregierz sie nazywa.

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"

  • 12. Data: 2002-10-16 13:30:39
    Od: Bugsey <g...@p...neostrada.pl>

    TYle wspolczucia dla jednego biednego czlowieka ...
    Caritas moglby pozazdroscic :-)

    A powaznie,

    Nie jestem informatykiem.
    Kiedystam, przez kilka lat pracowalem jako programator :-)
    mikrokontrolerów jednoukladowych, wiec zupelny glab nie
    jestem.
    Z Windowsem sobie jeszcze radze (z roku na rok coraz
    gorzej).
    Mam Win2k - problem Wanadoo
    dotyczny mnie w malym stopniu.
    Z przyjemnoscia wywale tego francuza przy najblizszej
    okazji i zainstaluje cos lepszego.
    Nie wim jak inni grupowicze, ja siedze na necie prawie non
    stop (przerwa w nocy). Troche z nalogu, a glównie z
    potrzeby.
    Wiekszosc moich awarii (99%), po tym jak nauczylem sie
    rozmawiac z BOK'iem 0800102102, znajduje odzwierciedlenie w
    awariach tepsy( routery, szkielety i inne zoombi).
    Dla niedowiarkow: poczytajcie sobie pl.internet.komunikaty.
    Dla ulatwienia podpowiem, ze nie ma tam wszystkich zgloszen
    awarii. Czasami tez, komunikaty o usunieciu usterek sa
    jedynie projekcjami poboznych zyczen zarobionych na smierc
    technikow, a nie odzwierciedleniem rzeczywistosci.

    Dlaczego dalem sie zlowic na wedke z napisem Neo+, bo
    dostep komutowany kosztowal mnie miesiecznie 300 - 400 zl.
    Bo nie mam w okolicy _ZADNEJ_ altenatywy dla tpsa, nawet
    sztywnego kabla za pare tys zl miesiecznie nie mam szansy
    zaabonowac. Netia najblizej, w odleglosci 7 km. Jezeli w
    poblizu pojawi sie dowolny _DRUGI_ operator, slubowalem
    sobie juz dawno: rzucam telekomune jednego dnia, adios!

    > [blach, blach, blach...]
    >
    > Chyba zaczne grac w totka.
    > Mam neo od ca czerwca, i chodzi rewelacyjnie. awarii to moze bylo ze 2, po
    > pare h max.
    > Dodam tylko: Warszawa Ursynow.

    Nie wiem jak W-wa, ale Katowice to kicha.

    Pozdrawiam

    Gabriel Grzesik
    AKA Bugsey

  • 13. Data: 2002-10-18 06:35:26
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

> [...]
    > uzytkownikiem najpierw Neo potem Neo+.
    > Jestem z Katowic, obecnie najbardziej przeciazonej strefy

    Witam,

    nie bylo mnie pare dni (pare nowych Neo+ bylo do odpalenia), wiec napisze cos o
    Katowicach:

    - 15.10.2002 - wizyta w Katowicach (od 12:00)
    - odpalenie Neo+ na laptopie (sprawdzic czy chodzi) - Tango Manager, nowe polaczenie,
    rejestracja itd itp etc... :) DZIALA :) Poczytalem firmowa poczte i do dziela.
    - 3 kompy w LANie - na 1 sofcik (proxy) - dziala Internet wszedzie - nawet MTU nie
    zmienialem.
    - o 16:35 mialem pociag do Wroclawia (tam tez Neo+ zrobilem, jeszcze szybciej nawet -
    bylo wczesniej Neo 256, jeden telefon do technikow, od reki - heh, 10 minut -
    zmienili na Neo +, hula tak samo jak w Katowicach).

    Oczywiscie te 4h35m to: 1h30m roboty (w tym jakis update softu na 2 kompach), obiad,
    rozmowy prywatne.

    Pozdrawiam,

    P.S. next week - 2 nowe Neo+ - wszystko czeka na moj przyjazd tylko :)

    --
    SzYmOn

  • 14. Data: 2002-10-19 21:50:17
    Od: "MLis" <c...@i...pl>

    Umnie od samego początku chodzi idealnie (tfu,tfu, oby nie przechwalić)
    pzdr
    lm

  • 15. Data: 2002-10-19 21:50:24
    Od: "Krzysiek Sz." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości

    > Taaak. To niedługo będzie jak w tym kawale, w którym skini uratowali życie
    > staruszce. Jak ? Przestali ją kopać !
    >
    > Z#

    Widze, ze flustracja siega zenitu. Coz za czarny humor...

    K.Sz.

  • 16. Data: 2002-10-19 21:50:34
    Temat: kilka rozwiazan dotyczacych problemow z Neo+
    Od: "MULDEK" <m...@o...pl>

    witam goraco dyskutowiczow

    wlasnie zaczalem czytac wasze posty i bardzo mnie zaciekawily dlatego tez
    pozwolcie ze sie wypowiem :)

    na wstepie chcialbym powiedziec ze wobec TEPSY neutralny jestem, gdyz jak
    kazdy obywatel zanim cos kupi, powinien sie dobrze zastanowic czego chce i
    czy wogole mu sie to oplaca i czy jest mu to potrzebne...

    w ponizszych punktach napisze Wam kilka propozycji i uwag na temat lacza
    Neostrada Plus
    bo takiego wlasnie molocha internetowego rowniez mozna oszukac nie
    denerwujac sie przy tym zbytnio... ;-)
    oczywiscie nerwy beda zawsze... ja je mialem raptem 2 tygodnie, potem mi
    przeszlo :)

    1. ceny i wybor lacza
    wiadomo... ceny sa szokujace hehe, ale co zrobic gdy nie mamy innego
    wyjscia?
    ale taka jest wlasnie polityka duzych korporacji... jesli im sie cos nie
    oplaca, to po prostu nie wprowadzaja danej uslugi, bo po co... ja wlasnie
    chcialem miec najpierw SDI, ale TPSA specjalnie odmawiala wspolpracy, gdyz
    chciala odejsc od tej technologii (HiS) i zaczac stosowac nowsza (xDSL)...
    za zadupiu na ktorym mieszkam, co prawda codziennie rano sa straszne korki
    co mowi za siebie ze to nie jest jednak zadupie :-)... jednakze zadna
    konkurencja TPSA tutaj nie dotarla, bo nie oplaca im sie to...
    na Neostrade+ powinni zdecydowac sie Ci, ktorych na to stac i Ci ktorzy maja
    stalowe nerwy :)
    oczywiscie najlepszymi laczami - uwazam - sa lacza internetowe z kablowek
    (Chello - UPC, ACN - Astercity)
    powiem tak: Neo+, Chello i ACN to lacza o tych samych parametrach
    przepustowosci (512kbit/s do klienta, czyli do naszego komputera oraz
    128kbit/s od klienta, czyli od naszego komputera)... w rzeczywistosci
    wyglada to tak, ze (przeliczajac na bajty) mozemy sciagac cos z netu z
    predkoscia do 64kb/s a wysylac do 16kb/s
    w przypadku braku jakichkolwiek problemow na laczach w terenie (ze tak
    powiem) to te dane sa prawidlowe, czyli w rzeczywistosci z takimi wlasnie
    predkosciami mozemy miec do czynienia :)
    jednakze polski internet strasznie jest obciazony i nasze transfery siegaja
    wielkosci dokladnie o polowe nizszych anizeli ustawa przewiduje (tzn.
    regulamin TPSA) :)
    wspomnialem o regulaminie, wiec tutaj drobna,a le bardzo wazna uwaga: bardzo
    uwaznie czytajcie regulaminy...
    w przypadku TPSA i Neo+ w reglaminie napisane jest ze jako ISP maja prawo
    max 1 dziennie robic przerwe w dostarczaniu netu trwajaca ilestam czasu
    (niepamietam ile, ale mozna o tym poczytac w regulaminie Neo+ na ich
    sajtach)

    2. zrywanie polaczenia
    jak wspomnialem w poprzednim punkcie, TPSA rozlacza nas raz na dzien...
    lacze Neostrada Plus to lacze oparte na technologii ADSL, gdzie NIE ma
    stalego adresu IP, tylko jest to pobierane z DHCP (tak jak zwykle modemy),
    ale... dziala to w taki sposob ze serwer DHCP TPSA pobiera adres MAC naszej
    karty sieciowej i na tej podstawie przydziela ostatnio uzywany adres IP...
    mozna z tego wywnioskowac to, ze bedac podlaczonym non-stop mozemy miec
    jakby stale IP, ale to nie jest tak do konca prawda, gdyz TPSA odlacza nas
    od uslugi w dwojaki sposob: a) aplikacja Wanadoo (w nastepnym punkcie troche
    wiecej o tym badziewiu) sprawdza czy dany klient korzysta jakos z internetu
    (sprawdzanie ruchu pakietow w sieci) i jesli nie, to robi disconnect ;-]
    (niezle, co?) b) wg regulaminu serwer DHCP zrywa polaczenie w celu
    odswiezenia lacza i przydzieleniu nowego adresu IP, tzn nie bedziemy mieli
    juz tego poprzedniego, gdyz w tym przypadku nie sprawdzany jest adres MAC
    naszej karty sieciowej... to jest ich takie zabezpeiczenie do tego by lacza
    Neo+ nie uzywac jako lacza stalego (sprytne co? :-]) - tak mi powiedzieli
    znajomi z TPSA :)
    drugi aspekt sprawy jest taki, ze przy zakladaniu (zestawianiu) lacza przez
    technikow z TPSA, powinnismy patrzec im na rece, tzn. pilnowac ich zeby nie
    zablokowali linii telefonicznej, bo jak wiadomo montuja takie urzadzenie, co
    sie splitterem nazywa (urzadzenie to powinno sie znalezc przed pierwszym
    aparatem telefonicznym w domu)... to taka mala biala puszka, do ktorej
    dochodzi bezposrednio linia telefoniczna (kabel ze slupa), a z ktorej
    wychodza dwa kable: jeden do dalej linia telefoniczna i idzie ona do naszego
    aparatu telefonicznego, a drugi kabel to kabel idacy prosto do modemu ADSL
    (jest to takie plaskie i czarne 'cos' firmy Lucent Technologies -
    przynajmniej ja takie dostalem i dziala pieknie).. wracajac do tych monterow
    z TPSA.. oni powinni Wam pokazac (udowodnic) ze lacze zestawiono poprawnie
    (podlaczaja swojego laptopa i uruchamiaja w przegladarce np. wp.pl) i ze
    telefon dziala bez zarzutow (dzwonicie np. na swoja komorke i jesli zadzwoni
    to znaczy ze jest OK)...
    innym wyjasnieniem zrywania polaczenia moze byc to, ze rzeczywiscie w
    niektorych rejonach Polski, istnieja problemy techniczne dotyczace fizycznie
    sieci kabli i konfiguracji sprzetu... ale na to nie ma wplywu...
    tutaj jest te bol, ze nie mamy mozliwosci sprawdzenia tego czy w danym
    rejonie Neo+ bedzie dobrze dzialala...
    ja mieszkam w stolicy i trudno jest mi stwierdzic faktyczny stan dzialania
    Neo+ np. w Katowicach (jak tu jeden z kolegow pisal ze go cholera trafia...
    hehe)
    ja ostatnio mialem brak internetu, gdzy pojawila sie jakas awaria Polpaku,
    no ale to trwalo 2-3 godziny tylko :)
    a tak to non-stop dziala bez zarzutow :))

    3. problemy softwarowe: PPPoE, Wanadoo i RASPPPoE
    no wlasnie... dla mnie jest to jeden wielki koszmar... jak to sie mowi...
    kazde gowno smierdzi, ale od gowna sie nie umiera :)
    na sajtach TPSA nie ma ani slowa o tym ze dostarczana jest aplikacja
    Wanadoo, dzieki ktorej laczymy sie z Neo+ :) (przynajmniej nie bylo tego
    wtedy gdy zamawialem usluge)
    na opakowaniu CD tej aplikcjinapisane jest ze program dziala na wszystkich
    systemach Windows :)
    to jednak pozostawia wiele do zyczenia... bowiem aplikacja ta dobrze dziala
    tylko na... Windows 2000 (Professional i Serwer)... ale co to wlasciwie
    takiego jest... otoz jest to - mowiac w skrocie - dialer :)
    jak juz wspomnialem.. po 20 minutach bezczynnosci aplikacja ta rozlacza nas
    od uslugi i nie ma mozliwosci automatycznego redialingu (ponownego
    polaczenia)... malo tego na Win98 nie dziala zbyt dobrze... a na Windows XP
    podczas instalacji sie "wykrzacza" co w wyniku daje zle rezultaty
    dlatego tez odinstalowujemy ta badziewna aplikacje i probujemy RASPPPPoE
    a moim przypadku na Windows 2000 Server aplikacja ta rowniez niezbyt dobrze
    dzialala... dlatego ja tez usunalem :)
    no ale co robic? jakos musimy sie polaczyc...
    zakladam, ze mamy juz swoj login (kod ID) oraz swoje haslo (kod PIN)
    instalujemy Windows XP.. tak tak, osobiscie dedykuje Windowsa XP, gdyz on
    sam w sobie posiada taki rodzaj polaczenia jaki nas interesuje :)
    otoz w ustawieniach polaczen sieciowych dodajemy nowe polaczenie wybieramy
    'polacz z internetem', 'konfiguruj moje polaczenie recznie', 'polacz
    uzywajac polaczenia szerokopasmowego, wymagajacego uzytkownika i hasla'
    (opcja srodkowa, ktora w opisie ma PPPoE)... potem wpisujemy nazwe tego
    polaczenia, uzytkownika i haslo oraz odznaczamy 'wylacz zapore dla tego
    polaczenia...' i wkoncu mamy ikonke na pulpicie
    jesli z siecia i modemem ADSL nie ma problemow, to polaczenie to powinno
    zadzialac idealnie :)
    tym trickiem zyskujemy to, ze aplikacja Wanadoo nie jest stale widoczna na
    pasku zadan oraz to, ze nie rozlacza nas po kilkunastu minutach
    nieaktywnosci w sieci...
    ale co zrobic gdy TPSA odlaczy nas od uslugi? otoz i na to jest sposob,
    bowiem we wlasciwosciach tego polaczenia w zakladce 'opcje' jest kilka
    ciekawych mozliwosci:
    a) aby nie wpisywac juz wiecej uzytkownika i hasla nalezy odznaczyc pole
    'monituj o nazwe uzytkownika...'
    b) proby ponownego wybierania: nalezy ustawic np. na 99
    c) czas pomiedzy kolejnymi ponownymi polaczeniami: 1 sekunda
    d) czas bezczynnosci przed rozlaczeniem: nigdy
    e) i obowiazkowo nalezy zaznaczyc pole 'wybierz numer ponownie po przerwaniu
    polaczenia'
    powyzsze punkty powinny rozwiazac problemy zrywania polaczenia na Windows XP
    :)
    teraz Neostrada Plus powinna dzialac jak stalka odswiezajaca sie co 24
    godziny...
    dokladniej mowiac rozlaczenie nastepuje po 23 godzinach, 54 minutach i kilku
    sekundach,
    ale majac skonfigurowane polaczenie z Neo+ mozemy spokojnie isc spac... (ja
    przynajmniej poszedlem, hehe)

    4. dynamiczny adres IP - staly adres hosta
    ostatnim problemem jest brak stalego adresu IP, jednakze istnieja w sieci
    serwisy, ktore umozliwiaja uzyskiwanie jakiejs domeny wlasnie na adresy
    przydzielone z DHCP...
    inaczej mowiac sa to publiczne DNSy bazujace na dynamicznych adresach IP :)
    jak to dziala? otoz jest to bardzo proste, bo jedynym wymogiem, a raczej
    koniecznoscia jest zainstalowanie na naszym komputerze - do ktorego jest
    podlaczona Neostrada - aplikacje-klienta, ktorego zadaniem jest
    komunikowanie sie z publicznym DNSem i wysylanie mu informacji o aktualnym
    adresie IP :) klient ten jest bardzo malutki, bo zaledwie 2kb w pamieci :)
    oto 2 propozycje:
    - http://no.ip.com
    - http://dns2go.com
    po takim tricku mamy swojego hosta dozywotnio :)))

    5. podsumowanie
    w taki wlasnie sposob mozna "oszukac" naszegego kochanego molocha
    telekomunikacyjnego zwanego dalej monopolem :)

    i to chyba wszystko co chcialem tutaj napisac..
    niebawem post ten znajdzie sie na moim sajcie, ktory jest dostepny o kazdej
    porze dnia i nocy
    pod adresem http://muldek.no-ip.com :)

    jest to dowod na to, iz powyzszy tekst jest prawda :)

    wlasciwosci:
    - lacze Neostrada Plus
    - system Windows XP Professional
    - polaczenie PPPoE zestawione w ustawieniachg polaczen sieciowych
    - klient NoIP

    --
    MULDEK [m...@o...pl]
    GG: 2441

  • 17. Data: 2002-10-21 08:03:36
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    "Bugsey" <g...@p...neostrada.pl> wrote in message

    > Od maja 2002 jestem szarym, sfrustrowanym i oszukanym
    > uzytkownikiem najpierw Neo potem Neo+.
    > Poniewaz poziom irytacji podskoczyl mi juz grubo powyzej
    > stanu alarmowego, musze sie gdzies uzewnetrznic. Powody sa

    [...]

    Mysle, ze powodem problemow (oprocz awarii) jest wlasnie przeciazenie laczy.
    To oczywiste, ze TPSA nie jest w stanie zaspokoic popytu na te usluge i
    zadne to odkrycie.
    Musze tez przyznac, ze w obliczu tego, co piszesz smieszne sa te telewizyjne
    reklamy telekomuny o rzekomo "przyjaznym" podejsciu do klienta. Ten Francuz
    (zapomnialem nazwiska) z TPI tez cos mowil w jakims wywiadzie w Wyborczej,
    ze sprawy maja sie zmieniac na lepsze itp., ale widzimy jak sie
    (nie)zmieniaja. Tak jak bylo - maja nas w dupie.
    A pytania "po co wybrales TP" sa smieszne w momencie, gdy mam dostep jedynie
    do tego operatora. Poza tym chyba troche bardziej jestem sklonny wybrac tego
    molocha, niz jakas mala firme, ktora jutro moze zbankrutowac.

    tom

  • 18. Data: 2002-10-21 15:22:20
    Temat: Re: kilka rozwiazan dotyczacych problemow z Neo+
    Od: "AK" <R...@e...gov>

    [CIACH] [CIACH] [CIACH]
    ROTFL,
    moze napisz ze preferujesz jeszcze windows 2003xxxlp
    BTW jestem ciekaw co na to panowie z BSA , takie preferowanie M$ wiaze sie z
    posiadaniem (prawie) wszystkich *legalnych* kopii tego badziewu.
    Jeszcze raz ROTFL
    --
    AK.