  • Data: 2014-09-01 20:25:05
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:5404b577$0$3054$65785112@news.neostrada.pl...

    > Taaaa, dorzuc do tego pietnowanie wlascicieli legalnie kupionego softu. Po
    > kilku instalacjach/odinstalowaniach pod rzad wyskakuje monit z prosba o
    > telefon do firmy produkujacej soft....

    Otóż to :-)

    > Ok, takie zabezpieczenie uwazasz za madre, ale juz wymuszenie bardziej
    > zlozonego hasla jest juz bzdura? Why? Po czym strzelasz hiperbola, ze to
    > nie KGB ze 128 znakami w hasle... Do przecietnie sensownego zabezpieczenia
    > potrzeba zdecydowanie mniej znakow.

    Sugeruję, że jest różnica pomiędzy błędnym założeniem że dostęp
    do telefonu ma zawsze ta sama dorosła osoba a założeniem że każde
    konto MUSI mieć mnósto przypadkowych znaków bo przecież nawet
    na iDrive możesz mieć różne konta o różnym stopniu prywatności
    i do tych publicznych możesz mieć słabsze hasła niż prywatnych.
    Żaden system nie uchroni użytkownika przed zrobieniem sobie
    krzywdy i nie, nie znaczy to że w ogóle zabezpieczenia są bez sensu
    tylko że nie należy z góry zakładać że hasła były trudne bo serwer
    wymaga aby były duże/małe litery i cyfry i hasło miało 8 znaków.
    Hasło Jolanta93 ma właśnie i duże i małe litery, cyfry, 9 znaków
    a jest bardzo łatwe do odgadnięcia gdy znasz osobę którą "atakujesz".

    > Ale spoko, moze sie okazac, ze jak w przypadku hasla zakupowego
    > niebawem latka wprowadzi zabezpieczenie w postaci obowiazku
    > podania duzych i malych liter, cyfr i znakow diakrytycznych.

    latka?

> [...]
    >
    > "W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple) jeszcze
    > sie nie wypowiedzial. Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko uwierzyc w
    > wersje, ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla, ze dalo sie je
    > "odgadnac" brute forcem? Jesli jednak przyjac ten scenariusz to tez
    > swiadczy o slabych zabezpieczeniach - uzytkownik a szczegolnie uzytkownik
    > sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie przed wprowadzeniem zbyt
    > prostego do zlamania hasla. "
    >
    > Gdziez to tak podle osadzilem Apple i podziabalem je widlami?

    tu:
    "Dokladnie i takie przypadki pokazuja wyraznie, ze trzeba byc naiwnym
    ufajac zapewnieniom usugodawcow o zastosowanych zabezpiecznieniach."
    Bo nie wiesz że TAKIE przypadki pokazują że nie warto ufać usługodawcom.
    Nie wiesz czy Lawrene nie miała hasła Jeniffer89, czy jaką ona ma rok
    urodzenia.
    A więc forowanie tez że nie warto ufać usługodawcom jest strzelaniem w płot.