-
Data: 2013-10-18 11:42:27
Temat: Re: Nielimitowane renderowanie detali
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 18 października 2013 10:46:32 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> W dniu czwartek, 17 października 2013 22:09:58 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
>
> > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> > news:l3pfhd$pkd$1@node2.news.atman.pl...
> > > W internetach próbowali rozgryźć to, przewija się
> > > pomysł z powrotem do raytrackingu. Zamiast rysować
> > > trójkąty, każdy piksel sprzwdza, na kogo wpadnie.
> > > Bardo teoretycznie możemy mieć logarytmiczną zależność
> > > czasu od liczby obiektów na scenie.
> > Raytracking jest chyba bardzo czasochłonny nawet przy małej ilości obiektów.
> > A w jaki sposób udaje się sprawdzać prawie że tylko logarytm obiektów?
> Rytracing nie jest az tak czasochłonny (zalezy jak na to spojrzec ale rasteryzacja
tez jest czasochlonna)
>
> Koszt raytracing to mozna powiedziec koszt odpalenia tylu procedur ile jest pixeli
na viewporcie gdzie kazda procedura robi pare
> rzeczy :
> po pierwsze wyszukuje kolidujace z promieniem 'przedmioty' (momencik)
jesli tych przedmiotów jest tysiac to trzebaby przemiesc liste tysiaca przedmiotów w
kazdym
promieniu ale prawdopodobnie oplacalnie jest to
przyspieszyc dokonujac czegos w rodzaju 'czesciowej
rasteryzacji' w fazie ruchu przedmiotów tak ze
wyszukiwanie po liscie zmienie sie w proste
look-up - taka rasteryzacja jest kosztowna
ale byc moze bardziej oplacalne byloby to robic w jakis czesciowy sposob na przyklad
wierzcholki bounding boxów do jakiejs tablicy
po drugie jak przedmiot jest wybrany robi sie dokladny test kolizji promienia z
przedmotem
(ja mam o ile pamietam trójkata z promieniem i
kuli s promieniem) gdzie wyznacza sie dokladny
punkt 3d kolizji i wektor normalny do powierzchni
w tym punkcie (to niby tez mozna robic na sposob
rasteryzacji - bo tutaj w pewnym siensie te dwie
metody(tj wyznaczanie gdzie jaki przedmiot laduje na ekranie) sa jakostam zbieżne
w sumie moze nawet wyszukiwanie po kilkudziesieciu przedmiotach nie bylo by tak wolne
- nie wiem bo nigdy nie sprawdzalem
dalej prowadzi sie promienie o od n zrodel swiatla
do tego punktu w sumie tez trzeba robic wyszukiwania po listach - czyli jest
kwadratowe - ale dotaje sie cienie i dodawanie sie swiateł -
to wyszukiwanie moznaby wysoko podoptymalizowac robiac jakis podzial przestrzenny na
sektory itp
bardziej zaawansowanych efektów nie robilem
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.13 10:37 firr
- 21.10.13 11:29 Borneq
- 21.10.13 18:58 firr
- 21.10.13 19:10 firr
- 27.10.13 10:00 firr
- 01.01.14 10:05 firr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
Najnowsze wątki
- 2025-07-17 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-17 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-17 Warszawa => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-16 dron na granicy polsko niemieckiej
- 2025-07-16 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-07-16 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-16 chroń PESEL dziecka
- 2025-07-16 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-16 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-16 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=