  • 81. Data: 2021-12-16 07:49:45
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 17:35, mk4 pisze:

    > Nie nie - masz nakaz jazdy prawa strona. Volvo znalazlo sie na lewym
    > tylko w jednym celu - aby wyprzedzic.

    Demagogia.

    > Aby te manewry rozdzielic musialoby byc tak, ze Volwo juz dluzszy czas
    > bylo na lewym pasie.

    Nie ma takiego wymogu.
    Wystarczy że jest na lewym pasie.

    Czasu do rezygnacji z zamiaru zmiany pasa też było wystarczająco dużo -
    na filmie to widać.

  • 82. Data: 2021-12-16 07:53:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 00:00, r...@k...pl pisze:

    > Why Leo?
    > Widzisz rozróżnienie w PoRD?

    Nie.
    Ale nie możesz się spodziewać, że litearalnie pord Ci omówi każdy przypadek.

    > A nawet gdyby uznać, że jazda pod prąd to zbrodnia -- to jednak nadal jestem
    > już na innym pasie.

    Stawianie tych dwóch sytuacji na równi, jest właśnie tym, czego robić
    nie należy.
    I powie Ci to każdy prawnik - po to kończą właśnie studia, żeby inaczej
    czytać przepisy niż laik.

  • 83. Data: 2021-12-16 07:54:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 01:51, mk4 pisze:

    > Eee... no moze to jest na Twojej liscie zyczen aby tak bylo.
    >
    > Ale w ogolnosci tak jednak nie jest.

    A jak jest?
    Jedziesz sobie lewym pasem, ktoś na prawym zaczyna sobie migać lewym
    kierunkiem, wiec stajesz na hamulcu, bo nie możesz go wyprzedzić?
    Litości....

  • 84. Data: 2021-12-16 10:37:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 00:14, Shrek pisze:

    > No to kierownik volvo się źle upewnił:P

    Nie. Jadący przed nim na lewym pasie mały dostawczak nie sygnalizował
    żadnego manewru. Więc nawet nie miał powodu, żeby się upewniać. Śmiało
    mógł wyprzedzać pojazdy jadące pasem obok.

    --
    -
    Akarm

  • 85. Data: 2021-12-16 11:57:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 08:54:30 +0200, Cavallino wrote:

    > A jak jest?
    > Jedziesz sobie lewym pasem, ktoś na prawym zaczyna sobie migać lewym
    > kierunkiem, wiec stajesz na hamulcu, bo nie możesz go wyprzedzić?
    > Litości....

    No ale badz rzetelny - jedziesz sobie prawym pasem, ktos przed toba
    miga w lewo, ty szybko zmieniasz pas lewy - nie ma zakazu,
    i but w podloge, bo teraz przed toba nikt nie miga.

    J.

  • 86. Data: 2021-12-16 12:11:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 12:57, J.F pisze:

    > No ale badz rzetelny - jedziesz sobie prawym pasem, ktos przed toba
    > miga w lewo, ty szybko zmieniasz pas lewy - nie ma zakazu,
    > i but w podloge, bo teraz przed toba nikt nie miga.

    Oczywiście.
    Ale jak w międzyczasie puszczam tych którzy na lewym już byli, to
    zwracam uwagę czy ta zwłoka nie spowodowała zmiany na lewym pasie...

    Zrobiłbym pewnie tak samo jak zrobił kamerujący, tylko pewnie wcześniej,
    choćby dlatego że tempomatu nie chciałoby mi się przestawiać.
    Ale nie dorabiałbym teorii że ten za mną nie mógł wcześniej zmienić pasa.

    Bardzo często tak jest, nawet na zwykłych drogach z jednym pasem w każdą
    stronę, że ten ostatni ze sznureczka pierwszy zaczyna wyprzedzanie.
    I nie przyszłoby mi do głowy, że wlokąc się bezpośrednio za tirem na
    początku sznureczka i będąc już wyprzedzanym, będę się wpychał na chama
    na lewy pas, bo włączyłem migacz i mnie to do czegoś uprawnia....

  • 87. Data: 2021-12-16 13:00:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.12.2021 o 00:49, mk4 pisze:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ale wszyscy widzieli sytuacje i ... nie staly. Zatem czego tyczy sie
    > powyzsze stwierdzenie?

    Czytaj.

  • 88. Data: 2021-12-16 13:39:32
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Cavallino w

    > Bardzo często tak jest, nawet na zwykłych drogach z jednym pasem w każdą
    > stronę, że ten ostatni ze sznureczka pierwszy zaczyna wyprzedzanie.
    > I nie przyszłoby mi do głowy, że wlokąc się bezpośrednio za tirem

    Mnie by nie przyszło do głowy, żeby się wlec za tirem...
    Trza zrobić manewr jak np. przy restarcie po zjeździe SC w F1 (zostawić
    sobie miejsce) i jako pierwszy wyjechać na pusty lewy pas, gdy sie tylko z
    naprzeciwka miejsce zrobi.

    No ale pochwaliłeś się słabą techniką jazdy i niechęcią do ruszania
    tempomatu...

    --
    'Tom N'

  • 89. Data: 2021-12-16 14:08:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2021 08:48:13 +0200, w <spenfe$u3i$5$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W czym?

    W zmianie pasa. Zjeżdżam na pas do ruchu w przeciwnym kierunku.
    Dopiero później go wyprzedzam. Wyprzedzam jadąc od dawna po innym pasie.

    > Wprost i literalnie nie.
    > Co nie znaczy, że ustawodawcy nie o to właśnie chodziło.

    Póki co obowiązuje litera prawa.

    > Tylko literalnie.

    Czyli zgodnie z prawem.

    > Ale jeśli go zmienisz, to już tak nie jest.

    Możesz tak argumentować w sądzie.
    Ale sugeruję pokajać się, przyznać do winy i zwalić wszystko na pomroczność.
    Chyba że chcesz rozbawić sąd...

  • 90. Data: 2021-12-16 14:09:09

    Wed, 15 Dec 2021 23:29:58 +0100, w <4726099825$20211215233001@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Bo na pasie, na którym jechał stały samochody a lewy pas jechał nadal.
    > Chciał jechać a nie stać.

    Czyli chciał je ominąć, a ostatniego wyprzedzić.

    > Wystarczająco?

    Raczej tak średnio.