-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!news
feed-fusi2.netcologne.de!feeds.phibee-telecom.net!feeder.news-service.com!feede
r1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newsh
osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!a
tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
Date: Sun, 07 Feb 2010 23:52:33 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 33
Message-ID: <hkngsk$27u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hkn523$507$1@news.onet.pl> <hkn79n$ct7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: bfh172.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265583828 2302 83.28.45.172 (7 Feb 2010 23:03:48
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 23:03:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253201
[ ukryj nagłówki ]DoQ pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Może za szybko zahamowałeś mocno nową tarczą i ją powyginałeś?
>> Nową tarczę przez pierwsze 200km należy traktować bardzo delikatnie.
>> Jedno mocniejsze hamowanie i masz po tarczach.
>
> ATSD jakies racjonalne wytlumaczenie takiego zachowania tarczy?
Nowy klocek nie przylega cała powierzchnią do nowej tarczy -
niedokładności w produkcji, nierównoległe prowadzenie klocków itp.
To są minimalne różnice, ale wystarczą do tego żeby nowy klocek pierwsze
hamowanie wykonał dotykając tarczy punktowo - np. którąś z krawędzi,
albo jakąś mikro górką na powierzchni klocka.
Siła ścisku tłoczka jest taka sama jak normalnie, ale klocek dotyka
tarczy małą powierzchnią. Hamowanie jest skuteczne (bo siła tarcia
zasadniczo nie zależy od powierzchni styku), ale tarcza nagrzewa się
tylko tam gdzie stykała się z klockiem. Czyli mały fragment tarczy
dostanie tyle ciepła co w normalnych warunkach dostałaby cała tarcza.
Skutkuje to tym że ten mały fragment rozgrzeje się jak głupi, a reszta
tarczy pozostanie chłodna - powstaną wielkie naprężenia które mogą z
łatwością zwichrować tarczę.
I dlatego pierwsze hamowania - jak z jajkiem. Potem można coraz mocniej,
ale nadal hamulce należy oszczędzać.
Przycisnąć można dopiero jak już ma się pewność, że klocek dokładnie
dotarł się do tarczy.
Zwłaszcza jest to ważne jak wymienia się tylko połowę - zazwyczaj
wymienia się klocki pozostawiając starą tarczę. Tarcza jest już wtedy
mocno nierówna, a klocek równy. Klocek musi się dotrzeć do krzywej
tarczy i to zajmie dużo więcej czasu niż jak jest nowa tarcza i klocek.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.10 00:27 DoQ
- 08.02.10 01:09 Tomasz Pyra
- 08.02.10 06:57 DoQ
- 08.02.10 07:12 MarcinJM
- 08.02.10 08:13 J_K_K
- 08.02.10 10:55 n...@o...pl
- 08.02.10 11:56 Jakub Witkowski
- 08.02.10 22:07 Artur Maśląg
- 08.02.10 22:26 Wmak
- 08.02.10 23:00 J.F.
- 09.02.10 07:52 MarcinJM
- 09.02.10 21:18 DoQ
- 09.02.10 21:17 DoQ
- 28.02.10 19:36 Adam 'Adak' Kępiński
- 28.02.10 19:37 Adam 'Adak' Kępiński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML