eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny? › Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!news
    feed-fusi2.netcologne.de!feeds.phibee-telecom.net!feeder.news-service.com!feede
    r1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newsh
    osting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Sun, 07 Feb 2010 23:52:33 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <hkngsk$27u$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hkn523$507$1@news.onet.pl> <hkn79n$ct7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: bfh172.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265583828 2302 83.28.45.172 (7 Feb 2010 23:03:48
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 23:03:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hkndi4$96l$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253201
    [ ukryj nagłówki ]

    DoQ pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >> Może za szybko zahamowałeś mocno nową tarczą i ją powyginałeś?
    >> Nową tarczę przez pierwsze 200km należy traktować bardzo delikatnie.
    >> Jedno mocniejsze hamowanie i masz po tarczach.
    >
    > ATSD jakies racjonalne wytlumaczenie takiego zachowania tarczy?

    Nowy klocek nie przylega cała powierzchnią do nowej tarczy -
    niedokładności w produkcji, nierównoległe prowadzenie klocków itp.
    To są minimalne różnice, ale wystarczą do tego żeby nowy klocek pierwsze
    hamowanie wykonał dotykając tarczy punktowo - np. którąś z krawędzi,
    albo jakąś mikro górką na powierzchni klocka.

    Siła ścisku tłoczka jest taka sama jak normalnie, ale klocek dotyka
    tarczy małą powierzchnią. Hamowanie jest skuteczne (bo siła tarcia
    zasadniczo nie zależy od powierzchni styku), ale tarcza nagrzewa się
    tylko tam gdzie stykała się z klockiem. Czyli mały fragment tarczy
    dostanie tyle ciepła co w normalnych warunkach dostałaby cała tarcza.
    Skutkuje to tym że ten mały fragment rozgrzeje się jak głupi, a reszta
    tarczy pozostanie chłodna - powstaną wielkie naprężenia które mogą z
    łatwością zwichrować tarczę.

    I dlatego pierwsze hamowania - jak z jajkiem. Potem można coraz mocniej,
    ale nadal hamulce należy oszczędzać.
    Przycisnąć można dopiero jak już ma się pewność, że klocek dokładnie
    dotarł się do tarczy.

    Zwłaszcza jest to ważne jak wymienia się tylko połowę - zazwyczaj
    wymienia się klocki pozostawiając starą tarczę. Tarcza jest już wtedy
    mocno nierówna, a klocek równy. Klocek musi się dotrzeć do krzywej
    tarczy i to zajmie dużo więcej czasu niż jak jest nowa tarcza i klocek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: