    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Niska cena życia...
    Date: Thu, 7 Mar 2024 19:40:41 +0100

    W dniu 7 mar 2024 o 13:01, Eneuel pisze:

> [...]

    Już jest inna oferta. Nie wiem, czy u Ciebie wyświetli się migawka:
    https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=3
    031903274606081

    Zwrócili 6.65 pln za brak jednego, ale za dwa zapłaciłem 7.46 pln...
    Tak więc ten jeden kosztował aż 81 groszy... Mógł być jeszcze tańszy. ;)

    Nie monitoruję nimi już lodówki -- przykleiłem do ścian łazienki.
    Nie mam w lodówce leków (nie mam w ogóle insuliny) więc tak sobie
    mi zależy na monitorowaniu, choć termometr na 433MHz mam w lodówce...

    > Najlepsze są te najtańsze...

    7.30 pln za dwie sztuki.

    > Mam też taki na WiFi -- świetna
    > sprawa, bo można spoza mieszkania zobaczyć temperaturę i
    > wilgotność w łazience, ale zapisuje co godzinę, więc trochę słabe
    > -- kosztuje 7 do 11 zł za jedną sztukę... Trochę
    > dużo...
    > 11 zł na Tuyę i 7 zł na Cozy... Cozy to kolejne 300 MB w

    CozyLife

    > telefonie... SmartLife, Tuja, Cozy, Alexa -- za każdym razem

    Jeszcze Home. Na razie nie korzystam z apki o imieniu TuyaSmart.
    Alexę chyba też wywalę. CozyLife nie jest konieczna do czytania
    wskazań -- można za sprawą apki Home -- ale wykresy i sterowanie
    raczej tylko za sprawą CozyLife... O tym, że to nie współpracuje
    z apkami SmartLife i TuyaSmart nie wiedziałem w chwili kupowania.
    (SmartLife niewiele różni się od TuyaSmart)

    > kilkaset megabajtów, mniej więcej 300MB... Alexa jest milutka,

    Alexę wywalę -- jest trudna w obsłudze. Rozdrażniła mnie, więc
    podałem jej hasło 'dupa' do gaszeni światła -- teraz nie wiem,
    jak to wywalić... Nie potrafię dogadać się z tą kobieciną...

    Asystent jest OK! ['O! qrqa'? -- nie pasuje... może 'ol korekt']

    > Mam też higrotermometr BT z wyświetlaczem łączący się bardzo
    > szybko z telefonem, ale i szybko zużywający energię a zasilany

    Można podczepić zewnętrzne zasilanie... ;)
    (dwa paluszki AA albo nawet aqmulatorki?)

    > pastylką CR 2032... Na domiar złego nie można w nim kalibrować

    > Ogólnie to im tańsze coś na AliExpress -- tym lepsze -- kieszenie
    > UASP za 7 zł z małymi groszami... Dwa higrometry BT na ogniwa
    > AAA...

    Na to miernictwo zużyłem już ponad 30 pln a kolejne czujki są
    w drodze... Wolałbym na WiFi 5GHz stale zasilane i zapisujące
    wyniki przynajmniej raz na minutę... Efekty szybkiego prysznica
    łatwo przeoczyć przy cogodzinnej rejestracji... Ale do
    eksperymentowania i ogólnej orientacji może być...

    Zegarkiem mierzę tętno co minutę -- i tak zapisuję...
    Rzadziej chyba nie warto... Tak zwany stres (czyli chyba HRV) też
    zapisuję... Wolałbym HRV w liczbach niż konglomerat zwany ,,stresem''...

    Szkoda, że nie mam zegarka z NFC i monitoringiem saturacji...

    Telefon musi mieć stabilne połączenie z netem podczas czytania
    wyników via BT -- chyba o to tutaj pełza...

    > Wstawiłem nowiuteńkie z Pepco -- jest bardzo dobrze, ale notują co
    > godzinę...

    Qpiłem też ,,alkaliczne baterie ładowalne'' wraz z ładowarką...
    Makabrycznie wielkie pojemności w Ah -- cena niska i piszą, by
    rozładować przed pierwszym ładowaniem... Na zgłoszenie kantu
    jest 15 dni od odebrania -- może tutaj jest pies pogrzebany?

    W razie czego mam czym mierzyć...
    Chyba nawet mogę narysować krzywą rozładunku... ;)
    (prąd i zmianę/spadek napięcia podczas rozładunku)

    > Aplikacja co najwyżej nakłada wyniki z dwóch na jeden wykres, więc
    > kicha... Dwa na aplikację, dwa naklona aplikacji... Już nawet
    > czujniki wydałem prawie 30 zł... Drenaż mojej kieszeni...

    7.30 pln za dwa BT; dwa BT po 8.20; jeden za 8.20 pln na WiFi...
    Mogłem zaczekać do 7 z groszami -- zamiast 8.20... Prawie 32 pln...
    Mogłem zaczekać do ~7 pln za sztukę...

    > Kiedyś zapłaciłem 10 zł za metr taśmy -- teraz nawet 5 zł to
    > dużo... 230 V, ponad 10 W na metrze, oczywiście wodoodporna, bez
    > stabilizatorów -- bezpośrednio podczepiana pod 230 V, z ogryzkami
    > przewodów i wtyczką... Zamówiłem pastę z bizmutem na 138°C --
    > przysłali pastę na 183°C... Szmal zwrócili, ale muszę czekać na
    > tę z bizmutem... Pasta to świetna sprawa... Dmuchawa za 14 zł
    > (przepłaciłem -- aż 16 złotych z groszami zapłaciłem) jest za
    > słaba na tę 183... Nie HotAir, ale może będzie dobre do pasty z
    > bizmutem -- dedykowane jest do do zaciskania termokurczliwych
> [...]

    Pasta jest fajna!!! Stacja lutująca/lutownicza (czy jak się to zowie)
    z HotAirem kosztuje ponad 80 pln... (na razie nie kupiłem) Obaczę, czy
    pistoletówki (mam dwie pistoletowe lutownice kupione ponad 40 lat temu;
    jedna ma dwie moce do wyboru) pójdą w odstawkę...

    > Niby można zaciskać koszulki nad palnikiem czy zapalniczką, ale
    > tak uszkodziłem taśmę... Za kilkanaście złotych kupiłem też

    I taśmę uszkodziłem, i przypaliłem białą izolacje przewodu -- brąz
    brzydko wygląda...

    Termokurczliwe 2:1 koszulki można mieć za bezcen -- ale można trochę
    zapłacić za 3:1 czy 4:1 i z klejem... Jest w czym przebierać...
    Fajne są przeźroczyste bezbarwne...

    Chcę zasilić LEDtaśmę nie z końca, ale ze środka LEDtaśmy...
    Tyle tylko, że trzeba to jakoś zaizolować -- bo taśma na 230V...
    Do tego mogą przydać się koszulki z klejem... Do łączenia przewodów
    na końcach LEDtaśmy -- 4:1 itp...

    > lutownicę z wyświetlaną temperaturą... Według mnie pistoletowe są
    > bardzo dobre, ale trzeba eksplorować rzeczywistość... Groty po
    > złotówce do tej z wyświetlaczem... Do pistoletowej kupuje się po
    > prostu przewód miedziany 2,5 kwadrat czy 1.5 kwadrat i ok...
    > Kiedyś dawałem srebrzankę... Dawno było -- teraz jestem
    > biedny...

    Długością i grubością drutu (grota) łatwo regulować temperaturę...

    > Nie widzę sensorów, wyłączników itp. na Wi-Fi 5GHz... Chlip chlip
    > chlip...

    Dobre by były ze stałym zasilaniem i zapisujące co minutę...
    (lub częściej...)

    > Ogólnie świetna sprawa, choć aplikacje nie są dopracowane... Bywa
    > że coś się popier... Mh... Po pierwszym razem źle zapisze?
    > ;)

    Chciałem matce zademonstrować -- aqrat wówczas coś wyskoczyło
    z ustawek... Szybciorem ustawiłem raz jeszcze, ale obciach był...
    Chciałem pokazać, że z Pogodnej mam nie tylko sytuacyjny ;) wgląd
    na Krętą, ale także mogę włączyć i wyłączyć (choćby żelazko -- będąc
    poza mieszkaniem) to i owo bądź sprawdzić tempę i wilgotność
    w łazience...

    > Rozkminiłem? najtańsze termohigrometry -- są na BT, ale telefon
    > musi mieć stabilne połączenie z netem, aby odczytać wyniki z tych
    > termohigrometrów...

    Są świetne -- choć bez wyświetlaczy. Niestety zbyt rzadko zapisują
    wyniki... 7.30 pln za dwa. :) Pokazują, że tuż przy prysznicu (zarazem
    niedaleko pralki) nie jest inaczej niż daleko -- przy wannie... Z wanny
    od dawna nie korzystam... Na jednym wykresie są wyniki z obu -- czasami
    dokładnie nałożone na siebie...

    > -&-
    > Na AliExpress coś kosztuje 7 zł albo 8 -- warto czekać na czas,
    > kiedy z 8 skoczy na 7... Teraz jest 8... Gdy znajdę link do tych
    > dwóch włączników za 7 zł to może dam znać... Ten, który do mnie
    > przybył -- na przekaźniku ma napisane 20A... Łącznie kosztował
    > mniej niż 2 zł...

    0 złotych i 81 groszy. :)

    -=-

    Mam masy: magnetycznych końcówek USB do przewodów; dużo przewodów,
    także sygnałowych; stosownie ;) dużo kieszeni na 2.5" dyski; dużo
    dobrych ołówków; LEDtaśmy... Niebawem kończę zaqpową serię...

    Świetna zabawa za małe pieniądze... Nawet mnie na to stać. :)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s