    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Niska cena życia...
    Date: Wed, 13 Mar 2024 00:16:07 +0100

    W dniu 7 mar 2024 o 19:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Już jest inna oferta. Nie wiem, czy u Ciebie wyświetli się migawka:
    > https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?orderId=3
    031903274606081
    > Zwrócili 6.65 pln za brak jednego, ale za dwa zapłaciłem 7.46 pln...

    Kolejny raz (aż dwa razy) kupiłem -- też dostałem po jednym do paczki.
    (czyli brakuje dwóch) Poprosiłem o [sytuacyjny?] zwrot -- czekam na
    reakcję. Od jakiegoś czasu jest informacja o JEDNYM, ale na obu
    migawkach (snapach z chwili qpna) mam po dwie sztuki... Czyli
    tym razem kupiłem 2x2 a dostałem 2x1; poprzednim razem kupiłem
    1x2 a dostałem 1x1 oraz zwrot znacznej części szmalu...

    Dokupiłem jeszcze kosteczkę WiFi&433MHz płacąc 14,68 pln za komplet
    (okrągły nadajnik na 433MHz i kwadratowy odbiornik WiFi&433MHz)
    https://pl.aliexpress.com/item/1005006368425893.html
    Odbiornik nie mieści się w puszkach ściennych włączników -- w jeden
    (aż z trzema klawiszami) nawet nie zdołałem włożyć; w inny (z jednym
    klawiszem, ale z trzema przewodami, gdyż to schodowy przełącznik)
    zmieścił się, ale o podłączeniu nie mam mowy z dwóch powodów -- mało
    miejsca i brak zerowego przewodu. Do takich włączników docierają
    tylko fazowe przewody -- nie ma zerowych z wiadomych powodów.
    Odbiorniki potrzebują naraz i fazowego, i zerowego -- do swego
    funkcjonowania... (do własnego zasilania) Do nowej instalacji
    mogą być bardzo dobre...

    Bardzo łatwo połączył się z routerkiem (niestety tylko na 2.4GHz)
    i jeszcze łatwiej sparował się z okrągłym włącznikiem/nadajnikiem...

    Tedy można sterować czterema sposobami: WiFi; 433MHz; niestabilny
    włącznik podłączony do odbiornika; przycisk na odbiorniku... Akurat
    ten ostatni sposób raczej awaryjny -- bo docelowo odbiornik będzie
    w zamkniętym miejscu... Okrągłych odbiorników może być kilka -- chyba
    osiem do jednego odbiornika; chyba mogą to być także nadajniki
    w kształcie samochodowego pilota bądź ściennego włącznika...

    Na razie testuję możliwości...

    Nie jest źle... Szkoda, że zapisują/raportują tylko raz na godzinę,
    ale sytuacyjny pogląd mam bardzo dobry...

    Dokupiłem na WiFi -- niestety zapłaciłem aż 11 pln za jedną sztukę...
    https://pl.aliexpress.com/item/1005005869866043.html
    Wilgotność pokazuje 8% wyższą niż pozostałe i nie widzę możliwości
    kalibrowania wyników... Chyba lepsze są Cozy -- tańsze, bo jeden
    można mieć za 7 pln z małymi groszami... (zapłaciłem aż 8.20 pln)
    https://pl.aliexpress.com/item/1005006398885795.html

    Do Cozy trzeba mieć oddzielną aplikację -- ale skoro już mam...

    > 7.30 pln za dwie sztuki.
    > Alexę wywalę -- jest trudna w obsłudze. Rozdrażniła mnie, więc

    Alexa jest chętna do współpracy -- ale dogadać się z nią nie potrafię...

    > Na to miernictwo zużyłem już ponad 30 pln a kolejne czujki są

    Teraz już 41 pln... Chlip, chlip... Ale mam niezły podgląd sytuacji...
    Interesuje mnie wilgotność... Głównie w łazience i kuchni...

    > Pasta jest fajna!!! Stacja lutująca/lutownicza (czy jak się to zowie)
    > z HotAirem kosztuje ponad 80 pln... (na razie nie kupiłem) Obaczę, czy
    > pistoletówki (mam dwie pistoletowe lutownice kupione ponad 40 lat temu;
    > jedna ma dwie moce do wyboru) pójdą w odstawkę...

    Kupiłem lutownicę za 14,68 pln -- przy 250°C topi lutowie 37/63 kupione
    ze 40 lat temu w Polsce... Maksymalna moc lutownicy to około 66W...
    https://pl.aliexpress.com/item/1005006163844757.html

    > Świetna zabawa za małe pieniądze... Nawet mnie na to stać. :)

    Wymieniłem gniazdo 230V na takie
    https://pl.aliexpress.com/item/1005005902669684.html
    kupione za 14.68 pln -- ledwo wcisnąłem w puszkę... Nie obyło się bez
    młotka. :) Najpierw oddłubałem tynkowe nawisy, następnie odłupałem
    fragmenty puszki, ale gniazdo wepchnąłem z dużym trudem (oderwanie
    fragmentów puszki nie poprawiło sytuacji) do góry nogami, bo
    w normalnej pozycji nie zdołałem... (miałem nadzieję, że zdołam
    po odłupaniu fragmentów puszki...)

    Gniazdo nie jest niczym dokręcone -- ani łapkami, ani czymkolwiek,
    ale można spokojnie wkładać i wyjmować wtyczkę 230V z grubymi bolcami
    bez obawy wyrwania gniazda ze ściany... Gniazda USB są teraz na dole,
    więc niezbyt wygodnie położone, czerwona LEDka sygnalizująca pobór
    prądu jest zakrywana wtyczką 230V...

    2.1A dają bez problemu, ale przy 3A napięcie chyba nie spada
    poniżej 5V... Nie testowałem zbyt długo... Potrzebuję nie
    więcej niż 1A na obu gniazdach naraz...

    Stare gniazdo 230V znalazło nowe zastosowanie -- w innym miejscu miałem
    gniazdo 230V bez bolca... Akurat tam, gdzie podczepione są zasilacze
    (domagające się właśnie tego bolca) monitora i komputerów...

    Jak zwykle zostały części... ;) Złączka (której rolę przejęło gniazdo
    z bolcem) zabezpieczającego przewodu (to gniazdo przelotowe a moja
    instalacja jest trójprzewodowa: faza, zero i ochronny, bo mam
    różnicowoprądowy wyłącznik) i sparciała gumka łapek gniazda...
    Jeszcze jako malutkie dziecko nie widziałem potrzeby stosowania
    tych gumek -- gdy inni ludzie nie potrafili sobie bez tych gumek
    (trzymających luźne łapki) poradzić... Gumki zazwyczaj zabierałem
    przed montażem gniazda -- bawiłem się tak, mając ze cztery latka...

    Nieraz doznałem ,,podrażnienia'' napięciem 220V (takie wówczas było
    nominalne pomiędzy fazą a zerem w polskich instalacjach, chyba +/-5%)
    ale ani razu podczas montażu czy demntażu eleosprzętu... Raz niestety
    tak oberwałem w język, na którym pojawiły dwa pionowe ciemne ślady...
    Wziąłem do ust wtyczkę harmony -- muzycznego instrumentu... Nie dość,
    że wziąłem do ust, to wyssałem powietrze z wtyczki a język wsunął się
    w dziurki... Nieraz też wsuwałem metalowe to i owo w otwarte dziurki
    gniazd... [więc wiem, że 220V 50Hz nie zabija a nawet nie kaleczy
    zbyt mocno -- o ile człek jest nieśmiertelny...] Ogólnie doradzam
    ostrożność nawet przy 12V DC podczas prysznica... Ponoć naprawdę
    bezpiecznym DC jest niższe niż 6V -- dlatego prysznic warto (jeśli
    w ogóle warto podświetlić sam prysznic bądź wannę) oświetlić LEDtaśmą
    zasilaną z akumulatorków napięciem ~5V bez jakiejkolwiek (boostującej
    czy innej) elektroniki... (4 NiMH dają właśnie około 5V)

    Gniazdo 230V&USB z niepojętego powodu uruchomiło różnicowoprądówkę...
    Przy okazji zobaczyłem, jak jasno robi się po ponownym włączeniu
    napięcia... To i owo autmagicznie uruchamia się na najwyższej mocy...
    Trochę kiepsko, ale na szczęście awarie elektryczności są tu rzadkością...

    Gniazdo niby fajne, ale do moich puszek zdecydowanie za małe!!! Do
    wyjęcia tego gniazda z puszki potrzebny jest tu nóż a do ponownego
    włożenia do puszki potrzebna jest tu fizyczna przemoc... ;) [ponoć
    fizyczna przemoc domowa jest zabroniona, ale że to mieszkanie...]
    Nie wiem, czy każda polska wtyczka pasuje do takiego gniazda -- bez
    bolca, lecz z blaszkami na górze i dole...

    Przewody do gniazda są mocowane śrubami -- pojawił się problem. Choć
    żyły obu (to gniazdo przelotowe) mają tę samą średnicę (zapewne były
    cięte z tego samego przewodu) a śruba została zaciśnięta co najmniej
    bardzo mocno -- jeden przewód nie był dokręcony...

    Moje stare gniazda nie mają nadmiaru śrubek -- przewody wsuwa się
    i (po naciśnięciu tego i owego) bez trudu wysuwa się... Tak
    funkcjonują bezawaryjnie ponad 30 lat...

    -=-

    Codziennie mam u siebie poziomicę -- akurat przed dwoma dniami
    mocowałem matce obrazek, więc poziomicę przeniosłem do matki...
    Co za pech!!! Na oko trudno mocować gniazda i włączniki...

    --