    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Niska cena życia...
    Date: Fri, 29 Mar 2024 03:10:47 +0100

    W dniu 26 mar 2024 o 18:47, Eneuel pisze:

    > : Termo-higrometry łączące się z telefonem
    > : via BT

    > Łączą się doskonale z bramką WiFi-BT...

    Najgorzej via bramkę łączy się ten, który najlepiej łączy się
    bezpośrednio z telefonem. Najlepsze są chyba te najtańsze: na
    dwa paluszki AAA zużywające się na oko tak, jak w pilocie TV;
    kosztowały oba naraz nieco ponad 7 pln; po przyklejeniu można
    je łatwo zdjąć/zsunąć z ich plecków i włożyć/wsunąć ponownie;
    można kalibrować wyniki; alarmują... Nie mają wyświetlaczy...

    > Dwa naraz kosztowały nieco ponad 7 zł;
    > Dają się kalibrować i bardzo szybko reagują na zmiany w otoczeniu
    > -- wystarczy podejść i postać ze dwie minuty metr od takiego
    > termo-higrometru, aby aby podał inne wartości...

    > Tedy termo-higrometry łączące się bezpośrednio z apkiem WiFi są
    > makabryczną stratą szmalu... Jeden z nich jest też makabryczną

    Jeden z nich kosztował nieco ponad 7 pln a inny aż ponad 11 pln...
    Nie można kalibrować wyników...

    > stratą miejsca w telefonie -- 300 MB... Okupują też apkowe adresy
    > IP...

    > Za 14 zł z groszami można kupić komplet -- okrągły sterujący
    > włącznik 433 MHz 1527 oraz włącznik sterowany za pomocą: różnych
    > i przeróżnych sterujących włączników 433MHz 1527; zwykłego
    > włącznika niestabilnego -- być może także stabilnego;

    Dobrze funkcjonuje na stabilnym -- nie wiem, czy na niestabilnym też,
    ale być może tak. Stabilny można ustawić jako przełącznik albo jako
    zwyczajnie włączający -- czyli zwarcie we włączniku włącza światło
    (jeśli było wyłączone albo nic nie zmienia, gdy już było włączone)
    a rozwarcie we włączniku wyłącza światło (jeśli było włączone albo
    nic nie zmienia, gdy już było wyłączone) -- ustawia się łatwo...

    Niespodziewanka!!! -- pomimo zgaszenia WiFi 2.4GHz nadal można sterować
    tym włącznikiem z telefonu, choć włącznik nie obsługuje WiFi 5GHz.
    Wnioskuję, że sterowanie idzie via BT, choć pewności nie mam -- może
    włącznik łączy się z telefonem p-p via WiFi 2.4 GHz, w co wątpię...

    Komplet
    - odbiornik włącznika podłączony do 230V
    &
    - naciskany ręką okrągły nadajnik włącznika wraz z guzikową baterią
    można qpić za nieco ponad 14 pln... (qpiłem takich kilka kompletów)

    Do tego można doqpić inne nadajniki 1527: w kształcie samochodowego
    pilota; trochę przypominające telewizyjne piloty; podobne do ściennych
    włączników z wciskanymi klawiszami bądź dotykowe itd...

    Świetna sprawa!!! Można też (rzecz jasna?) gadać do tego za
    pośrednictwem asystentów typu Google czy Alexa...
    (przykładowo: OK Google -- włącz światełko w kuchni!)

    Trzeba uważać -- cichuteńko to powiedziałem i OSZ!!! Załapał!!!
    (ciekawe, co włączył...)

    > bezpośrednio; aplikacją via Wi-Fi... Można te sterujące włączniki
    > różnie podłączyć -- przykładowo jednym wszystko wyłączyć, jednym
    > włączyć to i owo a wyłączyć coś innego... Można do tego gadać za
    > pomocą asystenta... Można w jednym mieć dwa klawisze jeden do
    > włączania drugi do wyłączania -- wszelkie chwyty dozwolone...
    > Parowanie jest bardzo łatwe, stosowne ustawianie też... Niektóre
    > sterujące włączniki są zasilane CR2016, inne A27 -- trzeba uważać
    > i kalkulować...

    > Bramka WiFi-BT nie ma akumulatora i jest zasilana via USB...

    Bramka pobiera ponoć 0.02A przy 5V -- czyli można ją zasilić zasilaczem
    z bardzo starego telefonu komórkowego... Oby 5V... (trzeba by zmienić
    gniazdo USB na koncentryczne?) Można też wstawić jakiś akumulatorek.
    Ładowarkę litowego można qpić za kilkadziesiąt groszy... Gorzej
    z samym akumulatorkiem... Najlepsze są cwane ładowarko-rozładowarki
    przerzucające 5V -- coś na kształt UPS.

    Może warto rozebrać bramkę z obudowy a wnętrzności wstawić na stałe tam,
    gdzie na stałe jest 5V?... Za jakiś czas gniazda 230V uzupełnione
    gniazdami 5V USB będą przydatne...

    Właśnie dostałem powiadomienie o offlineowości kuchennego
    światełka -- wywołanej wyłączeniem WiFi 2.4 GHz... Powiadomienia
    można włączyć bądź nie...

    > Kosztowała nieco ponad dwie dychy PLN...

    Niektóre rzeczy na AliExpress można kupić kilkanaście razy taniej
    niż w Polsce... Nie trzeba jechać do sklepu, można łatwo wybrać,
    poczytać recenzje...

    -=-

    Termo-higrometry za nieco ponad 3 pln są bardzo dobre i użyteczne
    dzięki bramce. Rzecz jasna wyniki można czytać zdalnie -- spoza
    własnej sieci WiFi, do której podczepiona jest bramka. Można tymi
    termo-higrometrami sterować klimatyzacją czy grzejnikiem... Nawet
    są stosowne piloty na podczerwień i palce wciskające włączniki...

    Naprawdę fajna sprawa!!!

    [mam nadzieję, że matka ucieszy się rano, gdy odkryje nowy włącznik;
    może ojciec nauczy się sterowania światłem ze swego Samsunga via BT?]

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s