    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Niska cena życia...
    Date: Thu, 4 Apr 2024 19:58:42 +0200

    W dniu 29 mar 2024 o 03:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Jednak oszukałem -- jeden kosztował 7.30 pln.
    > (czyli za dwa zapłaciłem aż 14.60 pln)
    > Byłem niemal pewny, że za dwa naraz zapłaciłem 7 z groszami.

    Można qpić 2pak za nieco ponad 10 pln.
    [diabli wiedzą po co -- chyba już mam dobre rozeznanie w sytuacji?...
    może latem, gdy krewni Dyrektora wrócą do życia -- zmienię zdanie?...
    nie mają mózgów, ale są inteligentni? nie są... ale do ich zwalczania
    trzeba inteligencji... inteligencji, której mi braqje? -- ależ inwestuję
    w sztuczną inteligencję właśnie dlatego, by zapanować nad natrętnymi
    saprofitami... termo-higrometry nie zabiją pleśni? -- jak i zegareczek
    nie zmniejszy tętna...]

    > 2x7.30 pln też warto dać za takie cosie -- choć w tej cenie można
    > qpić termo-higrometry z wyświetlaczem, ale na guzikowe baterie
    > CR2032 bodajże... Też łączące się via BT. Więc chyba warto mieć
    > z wyświetlaczami...

    Bardzo dobra łączność via BT za sprawą bramki BT-WiFi.
    (z jednym był jakiś problem -- teraz chyba jest OK)
    Szkoda, że to tylko WiFi 2.4GHz...

    >   https://pl.aliexpress.com/item/1005006014863250.html <-- za ten
    > zapłaciłem też 8.20 pln i ten lepiej łączy się bezpośrednio
    > z telefonem, ale marudnie przez bramkę...

    Mam nowe hybrydy -- kosztowały na papierze około 171 pln, ale w istocie
    raczej ~150 pln... W nocy z 02 na 03 kwietnia je montowałem. Na dzień
    dobry -- czy raczej na dobry wieczór: brazylijski kanał 149 widoczny
    w telefonie, lecz poza zasięgiem laptopa; co innego na obudowie, co
    innego trza wpisać, by skonfigurować; w instrukcji raczej o łączeniu
    kamer -- 'slave' tam to u mnie 'master' [vel z?] i chyba ani słowa
    o moim zastosowaniu; wszystko po chińsku -- trzeba zgadnąć, jak przejść
    na angielski a tłumacza z netu nie ma, bo właśnie konfiguruję net, ale
    na szczęście nie trzeba długo macać; cybant na Pogodnej był skorodowany,
    dobrych szczypiec do cięcia nie miałem pod ręką, ale udało się; ciemno,
    ale i tak słabo widzę, więc noc nie przeszkadza?... ;)

    Dognieciony ,,możliwościami'' TPlinków nie ustawiłem Bridgów, lecz
    powtórzyłem sprawdzone AP-APC z kolejnymi podsieciami... Można chyba
    dać Bridge (nawet zalecają [się?]) i chyba można przeźrocza...

    Antenowy zysk na papierze to 14dbi -- nie wiem, ile jest naprawdę.

    Widoczność? -- telefon tuż przy Krętej 12 bezpośrednio dobrze widzi
    hybrydę zawieszoną na Pogodnej 3... Hybryda zwisająca dupką do swej
    przeciwniczki bardzo dobrze :) funkcjonuje... Zawieszona ~poprawnie
    (obie montowałem nocą, na chybił trafił) też daje dobrą widoczność...

    Piesek na Pogodnej ma restartować w razie utraty widoczności Krętej.
    Ponadto obie codziennie restartują się chyba o północy. (chyba nie
    można dać innej godziny -- może to wyłączę)

    https://www.speedtest.net/my-result/d/cc9951f7-6eb7-
    412d-ad74-e727fdcd3362

    Można powiedzieć, że ping na tym łączu nie jest mierzalny.
    (tyle samo jest z Pogodnej, przed tym mostkiem)
    Szybkość ograniczają: Dunaj; kilkunastoletnia Tenda na Krętej;
    ten mościk; bezpiecznikowy ;) TPlink (kultowa 340?) na Pogodnej
    łażący na 100Mb/s...

    Trzeba w ustawkach podać odległość -- ale minimum to 500 metrów
    a u mnie nawet 400 metrów nie ma...

    150pln i OK. :)

    -=-

    Jeszcze tylko wiatr w żagle laptopa z Athlonem i OK. :)
    Fabryczny wentylator nie sprostał wyzwaniom, gwarancja niby jest,
    ale trzeba: spakować; zgłosić; zdemontować HDD; podmienić RAMkę...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s