-
Data: 2010-12-08 14:49:02
Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 06 Dec 2010 16:21:48 GMT, to wrote:
>begin J.F.
>> No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m, wiec
>> dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5, a reszta proporcjonalnie :-)
>
>Auto Motor i Sport podaje wyniki cząstkowe. W ostatnim jest akurat test
>zimówek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.
>Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w teście na śniegu był
>ostatni we wszystkich próbach oprócz hamowania z 50 km/h, gdzie też
>wypadł słabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0).
Adac to poniekad potwierdza - ocena na sniegu jest jedna z gorszych.
Za to na lodzie najlepsza.
I to mowiac szczerze nie wiem co lepsze - kiepska opona gdy warunki sa
jeszcze znosne, czy najlepsza gdy sa bardzo zle.
>A co do różnic, to na mokrym i suchym są rzędu nie więcej niż kilku %
>pomiędzy najlepszą, a najgorszą oponą w teście. Różnice pomiędzy pierwszą
>trójką są minimalne. Największe różnice są na śniegu, np. maksymalne
>przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 --
>WR G2)
Hm, to sie dalej przelicza na 12% roznicy predkosci, z jednej strony
nie duzo, z drugiej - wystarczajace zeby ktos przed nami przejechal
60km/h a my nie, z trzeciej - nadwyzka tylko kilka km/h, powinno sie
dac rade zwolnic w zakrecie.
>albo siła pociągowa przy 50% poślizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza
>3023 N -- wR G2).
na jedna, na pare, przy jakim nacisku ?
I niestety jak rozumiem na asfalcie a nie na sniegu ?
Bo tu niestety natura bywa nieublagana - powiedzmy 1600kg na 12%
wzniesieniu wymaga 1920N, 910 z kazdej opony. Kto ma wiecej ten
jedzie, kto nie ma ten wysiada i pcha :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei