  • Data: 2012-12-29 09:07:36
    Temat: Re: Nowa seria akumulatorow Sanyo Eneloop UTGB
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    > Meade ETX-80 AT bez problemu moze byc zasilany 6. akumulatorami R6,
    > pomimo, ze fabrycznie przystosowany jest do baterii 9V, a zasilacz do
    > niego ma napiecie... 12V. Jesli rezystancja wewnetrzna ogniwa nie jest
    > zbyt duza, czesto urzadzenia pracuja na troche nizszym napieciu od
    > nominalnego.

    Pewnie różnicę robi jeszcze fakt, czy ten prąd jest dawany
    bezpośrednio na jakiś "czynnik mechaniczny" (siła elektromotoryczna?)
    (np. silnik, ja się np. za bardzo nie cackam z wentylatorami i żyją),
    czy na pośredniczącą elektronikę, bo ta ma już swoje wymagania, zarówno
    max., jak i min. napięcia.

    Co to jest rok świetlny? To taki sam rok, jak każdy inny, tylko
    zużywa więcej prądu... ;-)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/C/2012_S1
    [...]
    > Wczesniej jednak bedziemy mogli podziwiac
    > http://en.wikipedia.org/wiki/C/2011_L4

    O, dzięki za konkretne namiary! :)

    Z rozkładu jazdy po niebie widzę, że obydwie będą raczej niziutko na
    niebo wlatać w swoich maksimach. Ale i tak dają nadzieję - może poprawią
    złą reputację, jaką mają u mnie komety od czasu ostatniej Komety Halleya
    (bo wcześniejszych nie liczę. ;))

    BTW: W kometach śmieszny jest za to precyzyjny opis składu:

    - suchy lód, miejscami brudny...

    Dla laika brzmi, jak jeden z wielu opisów warunków panujących
    aktualnie na ślizgawce, dla naukowca bardzo precyzyjnie: zestalony CO2 +
    związki węgla... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]