  • 1. Data: 2018-04-01 10:27:47
    Temat: Nowe samochody które mają ocynk?
    Od: Bok <a...@g...com>

    Tak się zastanawiam, bo ostatnim aspektem przy wyborze nowego samochodu
    dla mnie jest jakość zabezpieczenia antykorozyjnego i stosowanie blach
    ocynkowanych. W necie brak świeżych danych a wiadomo diler potwierdzi ci
    wszystko czego nie ma jak sprawdzić.

    Które samochody/marki stosują ocynk?

    Przeglądałem otomoto dział samochodów 2015 lub nowszych z zaznaczoną
    opcją "uszkodzony" i tam łatwo zaobserwować w miejscach zgiętych blach
    gdzie lakier odpadł razem z podkładem od razu jest RUDA a gdzie jej nie ma

    czy to jedyna metoda?

    np:
    FORD: fiesta/focus - brak rudy
    FIAT: tipo - brak rudy
    SKODA: fabia/rapid - brak rudy
    HYUNDAI: i20/i30 - dużo rudy
    TOYOTA: yaris/auris - jest ruda

  • 2. Data: 2018-04-01 10:48:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze i jakies sie cynkuje, wiekszosc jesli nie wszystkie, z wyjatkiem tych co sa
    podobno cynkowane, jest fosforanowana. To bardzo skuteczne zabezpieczenie przed
    korozja. Tak skuteczne ze o pierwszym na swiecie samochodzie z fosforanowana
    karoseria mowiono ze jest z duraluminium zrobiony. I teraz zagadka. Co to byl za
    samochod. Dla ulatwienia a moze dla utrudnienia, to byl samochod polski. Tutaj
    zaprojektowany i tutaj robiony.

  • 3. Data: 2018-04-01 11:05:38
    Temat: Re: Nowe samochody które mają ocynk?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 10:27:47 +0200, Bok napisał(a):

    > Przeglądałem otomoto dział samochodów 2015 lub nowszych z zaznaczoną
    > opcją "uszkodzony" i tam łatwo zaobserwować w miejscach zgiętych blach
    > gdzie lakier odpadł razem z podkładem od razu jest RUDA a gdzie jej nie ma

    Ta metoda wygląda tylko na sprawdzenie jak długo stał samochód między
    uszkodzeniem, a zrobieniem zdjęcia (i w jakich warunkach).
    A nie tego w jaki sposób blacha była zabezpieczona.

  • 4. Data: 2018-04-01 11:13:35
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-04-01 o 11:05, Tomasz Pyra pisze:

    > Ta metoda wygląda tylko na sprawdzenie jak długo stał samochód między
    > uszkodzeniem, a zrobieniem zdjęcia (i w jakich warunkach).
    > A nie tego w jaki sposób blacha była zabezpieczona.

    eetam blacha ocynkowana musiała by ze 2 lata stać żeby pokryła się rudą
    a tam samochody które miały kolizje do 3 miesięcy wstecz świecą rudzizną

    oczywiście tam gdzie było mocne przetarcie i uszkodziło ocynk to też
    rdzewieje

  • 5. Data: 2018-04-01 11:26:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-01 o 10:27, Bok pisze:
> [...]
    > opcją "uszkodzony" i tam łatwo zaobserwować w miejscach zgiętych blach
    > gdzie lakier odpadł razem z podkładem od razu jest RUDA a gdzie jej

    Cinquacento miało podobno całkowicie ocynkowana karoserię. Dzisiaj to w
    zasadzie wszystko trzyma się na rdzy. Druga strona zagadnienia - sąsiad
    ma Audi z połowy lat 70ych. Jakieś 20 lat tamu przetarł bok, rysa do
    gołej blachy.  Nie nic nie zaprawiał, nie zamalowywał,, i co i nic
    korozja nie postępuje.. Wniosek można wyciągnąć taki - żaden ocynk nie
    pomoże gdy producent używa stali złej jakości.

  • 6. Data: 2018-04-01 17:28:17
    Od: Bok <a...@g...com>

    > Cinquacento miało podobno całkowicie ocynkowana karoserię. Dzisiaj to w

    to też zależy ile się jeździ, jak się jeździ, i gdzie trzyma się
    samochód, ja na przykład jak w sezonie zimowym są mocno solankowe okresy
    to nie ruszam samochodu z garażu, przy naszych zimach jest to
    kilkanaście dni w roku więc przeżyję bez samochodu

  • 7. Data: 2018-04-01 18:39:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 17:28, Bok pisze:
    > ja na przykład jak w sezonie zimowym są mocno solankowe okresy to nie
    > ruszam samochodu z garażu,
    O ile lat myślisz przedłużyć mu życie tym fortelem? :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-04-01 18:56:22
    Od: l...@g...com

    Chowasz go na oldtimera?

  • 9. Data: 2018-04-01 22:13:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > dla mnie jest jakość zabezpieczenia antykorozyjnego i stosowanie blach
    > ocynkowanych. W necie brak świeżych danych a wiadomo diler potwierdzi ci

    Nie na sposobu, że to miarodajnie sprawdzić.
    Diler zawsze będzie mówił, że wszystko jest super.
    Tzn. może jest miarodajny sposób - pojechać do fabryki i zobaczyć, czy
    cynkują, czy nie cynkują i które elementy z której strony, czy całą
    pospawaną, pozgrzewaną karoserię łącznie z kompletnymi drzwiami (w
    sensie elementów metalowych), czy tylko wybrane elementy. Czy dają
    jeszcze jakieś zabezpieczenie profili zamkniętych.
    Można znaleźć na popularnym portalu od wideo filmy z niektórych fabryk,
    niektórych modeli o tym, jak w skrócie wygląda produkcja samochodu.
    Czasem można coś z tego wydedukować. Np. można zobaczyć proces produkcji
    VW Golfa, ale co tam właściwie widać na etapie przygotowania karoserii?
    Trudno powiedzieć. Poza tym ten sam model mógł mieć ocynk w poprzedniej
    wersji update, a w obecnej nie mieć lub odwrotnie.
    Mimo absurdalnie wielkiej ilości soli, która jest sypana w Polsce, to
    ogólnie to poza Mazdą, która ma renomę rdzewiejącej reszta współczesnych
    samochodów chyba już nie rdzewieje ot tak sobie, jeżeli nie uderzony.
    Blacharz lakiernik nie jest w stanie przywrócić fabrycznej odporności
    uderzonego elementu na korozję. Nawet jeżeli wymienia np. cały błotnik
    na nowy, oryginalny, to i tak na łączeniach nie będzie już takiej
    odporności, jak fabrycznie.

  • 10. Data: 2018-04-01 22:29:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.04.2018 o 22:13, Poldek pisze:

    > Nie na sposobu, że to miarodajnie sprawdzić.
    to ja zagadam inaczej. niema POWODU aby to sprawdzać. teraz jeździmy
    autami które mają 20 lat i więcej. ale za 20 lat, obecnie produkowane
    auta będą już dawno na złomach/hutach. poprostu nie przeżyją tak długo
    aby mogły zardzewieć od uderzenia kamyczkiem. chyba ze ewidentnie chcesz
    z 2 poskładać jedno i jeździć 10 lat. To podpowiem poszukaj fotek
    citroenów i peugeotów

    ToMasz