-
X-Received: by 10.182.74.161 with SMTP id u1mr309420obv.3.1366665985608; Mon, 22 Apr
2013 14:26:25 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.182.74.161 with SMTP id u1mr309420obv.3.1366665985608; Mon, 22 Apr
2013 14:26:25 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.x-privat.org!news-out.readnews.com
!news-xxxfer.readnews.com!209.85.216.88.MISMATCH!gp5no4921725qab.0!news-out.goo
gle.com!ef9ni9516qab.0!nntp.google.com!gp5no4921721qab.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 22 Apr 2013 14:26:25 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <51759bc0$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.152.11;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.152.11
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
<kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku839$s8s$1@dont-email.me>
<51755c62$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<51759bc0$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 22 Apr 2013 21:26:25 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490099
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 22:21:20 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> kogutek444 wrote:
>
>
>
> > Ale przez te dziesiątki lat dużo się zmieniło. Teraz samochody są
>
> > relatywnie dużo tańsze niż kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat
>
> > eksploatowane są samochody i im wyszło ze można je sporo odchudzić.
>
>
>
> Weź nie bredź, samochody są teraz o niebo trwalsze niż kiedyś
>
> (statystycznie), chociaż zdecydowanie bardziej skomplikowane
>
> konstrukcyjnie.
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
Samochody mają precyzyjnie określony przebieg. Powyżej którego zużyte jest w nich
wszystko równo. Tanie mają bez rdzy przejechać z 8 lat i zrobić w okolicach 200
tysięcy. Producenta interesuje żeby zadowolony był nabywca nowego i drugi właściciel.
O następnych by dbał jak by miał monopol na części zamienne. A że nie ma to ma ich w
dupie. Samochody robione są teraz z o wiele lepszych materiałów niż 35 lat temu. Tego
nie neguję. Obróbki też są precyzyjniejsze. Nie zmienia to faktu że wszystkie części
i podzespoły mają zaprogramowane zużycie. Jak by robili dwa razy trwalsze samochody
to taki długowieczny kosztował by dwa razy więcej. Sytuacja ze starymi golfami już
się nie powtórzy. Ile teraz przejedzie nowy samochód pomimo zaprogramowania jego
śmierci zależy od sposobu eksploatacji. Eksploatowany delikatnie może zrobić dwa razy
tyle co producent zaprogramował. Eksploatowany ekstremalnie 50% lub mniej
zaprogramowanego przebiegu. Ile jakaś część będzie pracowała można było określić
dawno. Teraz doszli w tym do perfekcji. Jak pojawią się lepsze oleje to i okaże się
że silniki robią większe przebiegi ( Stare golfy się na to załapały) to w następnej
generacji silników będą większe moce z jednostki pojemności, cieńsze wały, węższe
panewki. I im lepsze będą użyte materiały tym bardziej będą odchudzone części.
Ekonomia to się nazywa.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.04.13 01:48 WildS
- 25.04.13 10:41 r...@k...pl
- 26.04.13 09:44 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML