    From: Mateusz Viste <m...@w...tell>
    Subject: Re: O Mathematice
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: 20 Jun 2019 09:38:14 GMT

    On Wed, 19 Jun 2019 15:12:14 -0700, Maciej Sobczak wrote:
    > Nie zgadzam się. Absolutnie *wszyscy* ludzie, których znam i którzy się
    > interesują Pythonem, nawet nie mają zamiaru interesować się, skąd wziąć
    > jego kod źródłowy.
    > W tym kontekście myślę, że bardzo przeceniasz rolę kodu źródłowego w
    > takich relacjach.

    Myślę, że godek.maciek niczego nie przecenia, ale być może nastąpiło
    pewne quid pro quo.

    Kod źródłowy sam w sobie faktycznie może mało kogo interesować w czasach
    pokoju - ale fakt jego publicznej obecności oraz możliwość dokonania w
    nim zmian są, dla wielu firm, niezwykle istotne.

    Optując za rozwiązaniem zamkniętym (niezależnie od tego czy jest płatne
    czy nie), stajemy się zależni od producenta. Jeśli ten za pół roku
    splajtuje to zostajemy z niczym - kod może równie dobrze zawierać time
    bombę, albo po prostu spsuć się i nic nie zdziałamy. Nasz projekt umiera
    i pozostaje nam tylko liczyć straty.

    Przy rozwiązaniu OSS natomiast możemy w sytuacji kryzysowej zacisnąć
    zęby, zajrzeć w kod i naprawić to, co przestało działać. Do tego nie
    zostajemy z problemem sami: inni prawdopodobnie też nadziali się na ten
    sam problem co my i istnieje niezerowa możliwość połączenia sił.

    Mateusz