  • 1. Data: 2013-12-03 11:28:22
    Temat: ON - pytanie laika
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach
    paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest
    zimowe?

  • 2. Data: 2013-12-03 11:32:39
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 11:28:22 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach
    > paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest
    > zimowe?

    tak/nie - nie ma obowiązku oznaczania minimalnej temperatury dla ON ale
    wiele stacji się chwali, że jest "zimowy" lub temperaturą.

    Zresztą może być "zimowy" i zimowy: 0d -15 do -40C :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-12-03 11:39:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
    > Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach
    > paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest
    > zimowe?

    Tak jak masti napisał, nie ma wymogu oznaczania. Zawsze możesz zapytac się
    obsługi o parametry paliwa. Muszą mieć karteczkę z wynikami badań każdego
    transportu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2013-12-03 12:14:00
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Zawsze możesz zapytać się obsługi o parametry paliwa. Muszą mieć
    karteczkę z wynikami badań każdego transportu.

    Dwa lata temu spytałem się na Staoil'u o parametry paliwa zimowego, nie
    było żadnej karteczki, usłyszałem tylko iż ON spełnia normy i to
    wszystko. Pytanie o liczbę cetanową powoduje grymas (uśmiech) zdziwienia.

    Z poważaniem
    MJ

  • 5. Data: 2013-12-03 18:33:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:l7kedl$364$...@n...dialog.net.pl...
    > Zawsze możesz zapytać się obsługi o parametry paliwa. Muszą mieć
    > karteczkę z wynikami badań każdego transportu.

    Dokładniej to jest zakaz sprzedawania określonego paliwa w określonych
    miesiącach.
    W grudniu, na 100% na każdej stacji jest olej zimowy.

  • 6. Data: 2013-12-03 18:52:21
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    > miesiącach.
    > W grudniu, na 100% na każdej stacji jest olej zimowy.

    Co najwyżej, w grudniu na 100% na każdej stacji _powinien_ być olej zimowy.
    Niestety różnie z tym bywa...

    Wiwo

  • 7. Data: 2013-12-03 19:21:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Co najwyżej, w grudniu na 100% na każdej stacji _powinien_ być olej
    > zimowy. Niestety różnie z tym bywa...

    Jakiś konkret?
    Bo jednak paliwo ktoś produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu,
    ciężko kupić paliwo inne, niż jest produkowane.
    A zimą letni olej napędowy nie jest produkowany zazwyczaj.

  • 8. Data: 2013-12-03 19:56:32
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Jakiś konkret?

    Chociażby relacje kilku znajomych mechaników, którzy co roku naprawiają w
    zimie awarie wynikające z letniego paliwa (a w zasadzie niewiadomo jakiego),
    które w zimie nie powinno się znaleźć w dystrybutorach.

    > Bo jednak paliwo ktoś produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu,
    > ciężko kupić paliwo inne, niż jest produkowane.
    > A zimą letni olej napędowy nie jest produkowany zazwyczaj.

    Tia... W teorii tak. Niestety co roku kontrole jakości i norm paliwa
    pokazują, że sporo próbek jednak norm nie spełnia. Na dużych/firmowych
    stacjach jest nieźle, ale na mniejszych ciągle można trafić na syf
    niewiadomego pochodzenia.

    Wiwo

  • 9. Data: 2013-12-03 21:19:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 18:33:09 +0100 osobnik zwany Cavallino
    napisał:

> [...]
    > miesiącach.
    > W grudniu, na 100% na każdej stacji jest olej zimowy.

    jakiś przepis?

  • 10. Data: 2013-12-03 21:20:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Chociażby relacje kilku znajomych mechaników, którzy co roku naprawiają w
    > zimie awarie wynikające z letniego paliwa (a w zasadzie niewiadomo
    > jakiego), które w zimie nie powinno się znaleźć w dystrybutorach.

    A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?
    Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz (albo oni), co konkretnie oznacza olej
    zimowy.

> [...]
    > pokazują, że sporo próbek jednak norm nie spełnia. Na dużych/firmowych
    > stacjach jest nieźle, ale na mniejszych ciągle można trafić na syf

    Mówisz o takich po PGR?
    A kto normalny tankuje zimą ON na dziwnych stacjach?