-
Data: 2024-12-31 22:05:49
Temat: Re: [OT] Lewe oprogramowanie
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 29/11/2024 17:52, heby wrote:
> Możliwe że w trybie nagłym będę musiał poruszać się w ruchu lewostronnym.
Wróciłem. Malta.
Wrażenia takie:
1) automat pierwszy raz i bez problemów (poza imho idiotycznym
ustawieniem D/R, odwrotnie i nieintuicyjnie, ale to chyba "tak jest" w
automatach, więc to takie marudzenie tylko). Lepiej było mieć automat,
manipulowanie biegami chyba by tylko utrudniło życie.
2) najtrudniej było utrzymać lewą stronę odpowiednio daleko od
krawężnika, przy ciasnym mijaniu nie czułem odległości. Zaliczyłem raz
krawężnik i kilka razy lekko krzaki. Pełno miejsc gdzie mijamy się na
lusterka. Metoda "trzymaj się środka" działa pod warunkiem istnienia
oznaczonego środka ;)
3) Sam ruch po nastu minutach stał się naturalny i dość intuicyjny.
4) Malta ma te same grzechy, co inne "wycieczkowe" kraje, np. pasy
łączące się bez ostrzeżenia, szczątkowe oznaczenia (poza keep left,
który jest wręcz w nadmiarze, może z powodu turystów), bardzo, ale to
bardzo nieczytelne tablice informujące o kierunkach (pokazują że tędy
dojedziesz do ... nie wiadomo czego, na pewno nie głównego miasta).
5) Ogrom rond. To bardzo dobrze, z wyjątkiem drobnego ale: są też
"znienacka" normalne skrzyżowania i oznaczenia są tylko dla "ustąp",
natomiast oznaczenia "masz pierwszeństwo" nie znalazłem ani jednego.
Często nie są oznaczone wcale, co nie oznacza, że obowiązuje jakakolwiek
reguła. Obserwując maltańczyków, a w zasadzie imigrantów z Pakistanu ;)
widzę, że jadą na czuja.
6) Jeździło się spokojnie, nikt nie trąbił i nie przeklinał. Miła
odmiana, bo 100km dalej samochody poruszają się z załączonym na stałe
klaksonem.
7) Sporo świateł na środku drogi, zupełnie bez sensu. Dopiero po chwili
skumałem, że tam były "niewidzialne" przejście dla pieszych.
8) Chyba to było łatwe doświadczenie, mimo początkowych obaw.
9) Troszeczkę poćwiczyłem w symulatorze. Głównie aby pozbyć się uczucia,
że coś źle robię skręcając w zły wjazd. Uczucie w realu jednak przez
chwile istniało i było bardzo nieprzyjemne. Lekka panika, "czy dobrze
wjechałem" utrzymywała się na początku.
PS. Te automaty przereklamowane. Puszczenie hamulca przy 0.001%
wzniesieniu powodowało że Yariska stawała dęba i odmawiała toczenia się.
Pfff...
Następne wpisy z tego wątku
- 01.01.25 02:26 Shrek
- 01.01.25 12:48 Marcin Debowski
- 01.01.25 12:57 Shrek
- 02.01.25 05:32 Marcin Debowski
- 02.01.25 06:23 Shrek
- 02.01.25 15:07 Marcin Debowski
- 02.01.25 18:02 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 SMSy
- 2025-05-06 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-05-06 wydobywanie Bitcoinów jest aktualnie zajęciem po prostu nieopłacalnym. Jak wynika z opublikowanych danych, średni koszt wygenerowania jednego Bitcoina wynosi ok. 137 tysięcy dolarów.
- 2025-05-06 Join Bitcoin Blockchain Nonce Global University
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-05-06 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-05-06 Warszawa => Tableau UX Designer <=
- 2025-05-06 Protoków komunikacyjny do urządzenia pomiarowego
- 2025-05-06 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Key Account Manager IT <=