  • 11. Data: 2017-01-26 12:13:52
    Temat: Re: [OT[ pociąg bez popychu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    owych-na-swiecie-6035078405104769g/3

    > A czwarty, jakby nie patrzeć, 890x4=3560...

    Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
    Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
    Ale może aż 3560 nie potrzeba.

    Jarek

    --
    -- Widziałem wczoraj, moi panowie, pług parowy pędzony przez lokomotywę.
    Przedstawcie sobie, panowie, przez lokomotywę, ale nie przez jedną, lecz

  • 12. Data: 2017-01-26 13:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    HF5BS pisze:

    >Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
    >Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.

    Albo jedna na zapas.

    >Ale może aż 3560 nie potrzeba.

    Tak czy inaczej - da maszynista "pelny gaz" i zerwac nie powinno.
    Tzn powinno byc takie mocne, zeby nie zerwalo.

    J.

  • 13. Data: 2017-01-26 19:46:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 26.01.2017 o 08:10, Ghost pisze:

    > To pewnie wymysł jakiegoś domorosłego "fizyka" obalacza teorii względności.

    Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
    do wewnątrz łuku?

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2017-01-26 19:55:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-26 19:46, Mirek wrote:
    > Więc twierdzicie zgodnie, że nie ma siły, która spycha ciągnięte wagony
    > do wewnątrz łuku?

    Zdaje się że jest też druga, przeciwna, podobno pozorna ;)

  • 15. Data: 2017-01-26 20:27:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys mial kolejke elektryczna to bys wiedzial ze to w pewnych warunkach mozliwe.

  • 16. Data: 2017-01-26 23:25:11
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2017 10:38:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > -wytrzymalosci wagonow i sprzegow - pierwszy musi te 890kN wytrzymac

    Żaden problem, sprzęgi śrubowe mogą mieć wytrzymałość na zerwanie nawet
    1500kN.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2017-01-27 01:32:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Jakby patrzeć wnikliwie i analitycznie, to wyjdzie 890x(3+epsilon).
    > Jeśli dali cztery lokomotywy, to znaczy tyle, że trzech było mało.
    > Ale może aż 3560 nie potrzeba.

    Pewnie i tak, ja jednakże dla świetego spokoju liczyłbym lok x 4.
    Lepiej zrobić sprzęg nieco za mocny, który nie zawiedzie, niż za słaby i
    miało by się to spierdylić z pochyłości z zakrętem, jak na filmie właśnie...
    A z takim nabojem, to ja bym dawał naprawdę potężny zapas, zarówno na uciąg,
    jak i hamowanie...
    Nie zapomnijmy, co się stało 12 maja 1989 (a jako pochodna 25 maja tamże) w
    San Bernardino w USA, gdzie właśnie takiego zapasu zabrakło. Na co nałożyło
    się m.in. jeszcze to, że był, powiedzmy, niezbyt sprawny jeden z hamulców
    pomocniczych.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 18. Data: 2017-01-27 02:13:23
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 22:05:13 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:
    > Jak to możliwe, że takie coś jeździ bez lokomotyw na końcu?
    > https://www.youtube.com/watch?v=NDFpFe_Exig
    > Właściwie jak to możliwe, że to w ogóle jedzie - wagony z napędem czy jak?
    > Nasi kolejarze twierdzą, że w górach nie da się bez popychu,
    > bo nie dość, że można pociąg zerwać, to jeszcze może się samoistnie
    > wykoleić do środka łuku.
    >
    > --
    > Mirek.

    Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji Fizyki w 6-tej klasie
    szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wieku. Boszsz...

  • 19. Data: 2017-01-27 08:43:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2017 17:13:23 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji
    Fizyki w
    > 6-tej klasie szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wiek
    > u. Boszsz...

    Kto sobie jaką robi?? Chyba wyrazmie napisał, że nasi kolejarze
    twierdzą, że to niemożliwe, a nie on.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2017-01-27 19:22:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 27.01.2017 o 02:13, s...@g...com pisze:

    > Jaja se robisz? Ile masz lat? Problem do rozważenia na lekcji Fizyki w 6-tej klasie
    szkoły podstawowej. W latach 70-tych ubiegłego wieku. Boszsz...

    No ja właśnie 6-tą klasę kończyłem w latach 70-tych.
    Jeżeli tego uczyli w szkołach kolejowych, to albo obliczyli, albo mieli
    przypadek wykolejenia i wyciągnęli wnioski.
    Skoro uważasz, że to takie proste - czekamy na odpowiedź.
    Ja nie mam zamiaru bawić się w Maciarewicza.

    --
    Mirek.