    From: "maX" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji
    Date: Fri, 26 Jun 2009 11:08:04 +0200

    Użytkownik "Robbo" <r...@...luv.spam.com> napisał w wiadomości
    news:h1t7u4$nnb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
    > glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
    > gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

    Tzw auto-sense. Ale tylko niektóre płyty to mają. W pozostałych jest
    niezmienialny rozkład wejść / wyjść.

> [...]
    > do
    > systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
    > innego gniazdka.
    >
    > Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji
    > podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
    > tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie
    > innej karty?
    >
    > Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
    > przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane

    Wszystkie 8-kanałowe Realteki HD mają taką funkcję programowego
    "rozdzielenia" na dwie niezalezne karty dźwiękowe (7.1ch + 2ch). A nie
    wykluczam, że niektóre starsze też.
    Czaem trzeba to włączyć w biosie (opcję 'Front Panel" dać w biosie na
    Enabled)

    > Pozwole sobie jeszcze zapytac bo chyba masz praktyczne doswiadczenie z tym
    > "wielostrumieniowym" - mianowicie czy to drugie urzadzenie, ktore sie
    > pojawia w systemie zawsze odtwarza dzwiek przez tzw. "front panel audio"
    > (z przednich wyjść) czy jest moze jakis sposob na wybranie jednego z wyjsc
    > z tylnych jack'ow? Problem w tym że akurat nie mam w obudowie front panel
    > audio..

    Kup śledzia z jackami do głośników stereo i mikrofonu. To najlepsze wyjście
    jesli nie ma tych I/O w obudowie. Podłączasz w te same piny co byś podłączał
    Front Panel.