    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Obudowa 3.5->USB3, z powrotem po zaniku zasilania
    Date: Sat, 20 May 2023 12:31:16 +0200

    On 20/05/2023 10:47, ptoki (ptoki) wrote:
    > Kupujesz tanie to masz tanio. Zmien polke to bedzie lepiej.

    Myślę, że akurat ten problem nie ma związku z pieniędzmi.

    > Nie stwierdzilem. Nigdy. Moze winny jest inny komponent?

    Nie. Obudowa przekłamuje tak samo dane w dowolnym systemie operacyjnym.

    W akcie desperacji napisałem prosty soft, który zapisywał każdy blok
    512B jego numerem (w zwykłym pliku). Po odczycie można było zaobserwować
    dwie rzeczy: raz na kilka GB była pomyłka w numeracji i raz na kilka GB
    w pliku były śmieci i były to błedy pojawiajace się w róznych miejscach.
    Zmiana dysku nic nie naprawiała.

    Dwie obudowy (3.5 i 2.5) jakie miałem z tym defektem były na tym samym
    scalaku. Ale co ciekawe miałem też trzecią na nim i ona danych nie
    przekłamywała. Dlatego podejrzewam, że chińczycy zmienili w tym scalaku
    firmware lub używali jakiegoś uszkodzonego.

    Obudowy kupowane coś koło 2015. Przejrzałem śmieci w warsztacie ale nie
    wiem czy je jeszcze mam. Wyglądały identycznie jak natańszy złom z
    aliexpres.

    > Szefie, nadajesz sie na zmierzla zone.
    > No nic, nie sadze aby ci ktos dogodzil jak oferta allegro ci nie pozwolila
    rozwiazac problemu.

    Problem został rozwiązany obudową po Seagate. Nie ma przycisku
    soft-power, wygląda nieźle, zasilacz jest solidny. Z przekłamywaniem
    danych zobaczymy.