    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Obudowa 3.5->USB3, z powrotem po zaniku zasilania
    Date: Sat, 20 May 2023 12:39:26 +0200

    On 19/05/2023 23:43, PiteR wrote:
    > więc inwestor sobie wygenerował problem, super kolo :)

    Kiedyś ktoś mnie zapytał o *estatyczny* powerbank do zasilania routera.
    Byłem zaskoczony tym parametrem "estetyczny". Po wielu bojach w końcu
    znalazłem (bodaj Huawei takie produkuje). Kolor miał najważnejsze znaczenie.

    Kobieta. Informatyk. Router już się komponował z Apple na stoliku.

    Tu nawet człowieka rozumiem. Router ma na otwartej szafce przy kanapie i
    leżący dysk podpięty pod wyczkę sata to proszenie się o kłopoty.

    > Co w nich może być kiepskiej jakości?

    Czas pracy do awari.

    Potencjalna awaria, która zagraża pożarowo (jeden mi się autentycznie
    zapalił).

    Duży szum na wyjściu związany z oszczędnościami podespołów.

    Niebezpieczeństwo usterki zwiększajacej napiecie wyjściowe.

    > Producenci obudów zamawiają odchudzone zasilacze czy wstępie popsute?
    > a może dają z obudową 12v 2A który należy od razu wymienic na 5A

    Tak też zazwyczaj robię, kupuje zasilacz laptopowy.

    Rzecz w tym, że są obudowy posiadajace oba napięcia na wtyczce (5 i 12)
    to już uniemożliwa ten myk.

    > mój zasilacz 12v 5A nigdy mnie nie zawiódł.

    Kilka zasilaczy 12V od "obudowy usb" już rozbierałem, w tym po awarii.
    Był też przypadek zniszczenia dysku (za duże napięcie). Nie naprawiam.
    Ciekawki jestem.

    Po prostu im nie ufam. Natychmiast wymieniam na firmowy.