-
Data: 2014-07-16 09:47:07
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sat, 12 Jul 2014 21:30:13 +0200, elmer radi radisson
> Ani jedni to nie psy i ich panowie, tylko po obu stronach sa ludzie.
Przecież to nie moje porównanie -- tylko Jacka. Co ciekawe przyklasnąłeś mu
w pełni, dopóki nie wykazałem prawidłowej analogii w tym przykładzie --
dopiero teraz zaprzeczasz jak przestało pasować. Dziwne. :P
> I zasada powinna byc taka, ze uklad jest uczciwy - oznakowanie jest
> adekwatne do sytuacji, a kary za jego ignorowanie rowniez adekwatne.
Czyli dać psu długą smycz, a jak pogryzie kanapę czy gościa to stłuc go na
kwaśne jabłko -- może się nauczy że tak nie wolno. Wiesz, zdecydowanie wolę
jednak naukę od podstaw i zmianę mentalności. Nieliczyłbym na kredyt
zaufania -- życie pokazuje, że nie potrafimy z kredytów korzystać.
> A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
> swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania.
Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiętam, większość nigdy się do nich nie stosowała?
> Bo w zbyt wielu przypadkach ono nie jest zadna wskazowka i nie zostalo
> postawione z takim rozmyslem. Nie sposob sie domyslic co rzadzilo tym,
> kto decydowal o danym znaku.
Przecież już wielokrotnie odpowiadałem. To sami ludzie, społeczeńswo,
okoliczni mieszkańcy wnioskują o ograniczenia, sygnalizację, FR. Poza tym
że urzędnicy mają podstawowe wytyczne, to rzadko kiedy z własnej
nieprzymuszonej woli obniżają prędkości i stawiają FR.
I tu zachodzi pewien niezauważalny przez wielu tutejszych dyskutantów
problem. Lokalne społeczeństwo ma w tym interes aby obniżyli prędkość (bo
przecież chcą iść bezpiecznie), więc zgłasza "problem" do urzędów. Kierowcy
mają interes w tym, aby podwyższyć prędkość czy zlikwidować radar (bo
przecież im się śpieszy), ale już nie piszą do urzędów.
Ja, jako kierowca, piszę do urzędów -- problem w tym, że jestem w
mniejszości. Mało kto, będąc kierowcą, to robi. I tak np. kierowcy wolą
stać jak pały w korku zamiast zgłosić ewidentną awarię sygnalizacji. Za
każdym razem jak ktoś pomstuje na "władzę", "urzędników", rzekomo źle
ustawione ogranicznie, pierwsze co robię to pytam: zgłosiłeś to? Odpowiedź
jest jedna: to nie jest ich zadanie i nie ich interes. Czyżby?
> I to, ze za granica wyglada to inaczej i oznakowanie jest
> bardziej intuicyjne i zapowiadajace to do czego sie nalezy przygotowac,
> jest zwyczajnie faktem.
Ponieważ za granicą inna jest mentalność ludzi. U nas każdy wini każdego,
tylko nie siebie. Zrzuca odpowiedzialność na innych, zamiast brać sprawy we
własne ręce. I tyle.
> Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
> przeginaja pale.
Znakomita większość kierowców przekracza dozwoloną prędkość. Przeginających
pałę jest stosunkowo niedużo, dlatego nie rozchodzi się wcale o tępienie
tylko samych piratów.
> Ale jednoczesnie problemem wiekszym pozostaje to, ze na predkosci
> i jej egzekwowaniu sluzby skupily sie wlasciwie w glownej czesci,
> a jakos nie widac skutecznosci w tepieniu wymuszajacych pierwszenstwo,
> olewajacych zakazy wyprzedzania i wykonujacych bezmyslnie manewry
> stanowiace wprost przyczynek do proby czyjegos zabojstwa.
Ależ monitoringu jest coraz więcej i mylisz się twierdząc, że takie
przypadki nie są wyłapywane. Oczywiście, za miastem nie ma kamer
monitoringu a i w mieście nie na każdej ulicy są -- bo kogo na to stać.
Natomiast wdrożyli przecież gdzieś "program obywatelski" żeby nagrania z
takimi przypadkami przysyłać, to się larum, między innymi tu na grupie,
podniosło o SB, UB, CWKS, kapusiach itd.
> W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
> sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze i
> wyprzedzajac kogos na trzeciego na zakrecie.
> Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
> i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
> znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy.
> A tak to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac
> w dluzsza trase i wyciagnac wnioski.
Jeżdżę w dłuższe trasy i wnioski mam takie, że większość kierowców nawet
nie wie z jaką prędkością może jechać na danym odcinku. Tu naprawdę nie
chodzi o tę garstkę piratów, tylko o tych co siebie malują jako świadomych
i myślących kierowców.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.14 12:10 NetiaAbonent
- 16.07.14 20:24 Cavallino
- 16.07.14 20:58 Poldek
- 16.07.14 21:04 Poldek
- 16.07.14 21:46 Cavallino
- 17.07.14 00:42 Gotfryd Smolik news
- 16.07.14 22:12 NetiaAbonent
- 17.07.14 14:39 Poldek
- 17.07.14 15:06 J.F.
- 17.07.14 15:28 masti
- 17.07.14 16:04 elmer radi radisson
- 17.07.14 16:28 Poldek
- 17.07.14 16:42 masti
- 17.07.14 17:50 k...@g...com
- 17.07.14 18:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
- kumulacja
- Mokry sen grupowego osiołka I/O :)
- Nowe przepisy dotyczące pieszych
- piękne wzruszyłem się
- zaściankowe bydło
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
Najnowsze wątki
- 2025-11-20 OLED SSD1306 - degradacja?
- 2025-11-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-20 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-11-20 Warszawa => Konsultant Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Serv
- 2025-11-20 Warszawa => Programista Dynamics 365 Commerce/POS <=
- 2025-11-20 Warszawa => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-11-20 Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-20 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-20 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-20 Bieruń => Junior Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-11-20 Bieruń => Tester Automatyzujący (Junior/Mid) <=
- 2025-11-20 rejestrować blog/kanał yt jako prasa
- 2025-11-20 Warszawa => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-11-20 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-11-20 Który symulator AVR jest ,,prawilny"?




Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?