    From: "Tiber" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?
    Date: Sat, 28 Feb 2009 16:20:55 -0000

    A się podepnę: jaki dysk SATA, ale 2.5?

    Wymagania:
    - 200-250-320 GB
    - w miarę cichy
    - przynajmniej 5400 RPM
    - radzący sobie równocześnie z obsługą XP, muzyką, rozpakowywaniem rarów
    i downloaderem (na przykład GetRightem) i kopiowaniem w kilka sekund
    kilkunastu mega małych pliczków w ten sposób, że nie hałasuje jak
    szalony, a wszystko chodzi tak płynnie prawie jak w stanie idle
    - system parkowania głowicy nieistotny i raczej skłaniałbym się ku
    modelowi bez niego

    Pytam, bo zacząłem właśnie przerzucać dyskami. Niedawno w moim Dellu
    dysk Samsung HM320JI zaczął okazjonalnie wydawać dźwięk "brzdęk",
    zwalniać, a w teście DST wyskakiwał błąd. Support mi przysłał nowy dysk
    (kawior WD3200BEVT), który jest koszmarny: głowica hałasuje prawie cały
    czas, co sekundę (i oczywiście uruchamia co moment wentylator), nawet
    jak dysk nie ma nic szczególnego do roboty, a pod Vistą dodatkowo wydaje
    taki cichy, jednolity dźwięk, wiecie, takie od którego psy dostają kota.
    Na dodatek kilka ciut bardziej skomplikowanych zadań oprócz hałasu
    często przymula system. Samsung chodził równie bezproblemowo jak prawie
    wszystkie normalne dyski 3.5 ATA jakich używałem przez ostatnie 10 lat.
    Oczywiście zgłosiłem się do supportu znowu, tym razem mają przysłać
    technika z jeszcze innym dyskiem. Jak tym razem będzie taki cyrk to
    przestaje się bawić w wymianę maili z miłą panią z Delhi i zanabywam
    nowy dysk samodzielnie. I stąd pytanie do was, drodzy Grupowicze, jaki?
    Wstępnie upatrzyłem sobie Seagate'a ST9320421AS, ale byłbym bardzo
    wdzięczny za wszelkie Wasze opinie.
    Z góry uprzejmie dziękuję.

    --
    tbr