    Subject: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Netx <n...@g...pl>
    Date: Wed, 3 Jan 2018 21:11:08 +0100

    W dniu 2018-01-03 o 00:17, Pszemol pisze:
    > "Netx" <n...@g...pl> wrote in message

    > Zauważam tylko tyle, że użalasz się na nieistotne problemy
    > jak to, że fotkę masz 18:9 a wyświetlasz ją na 16:9.

    Nie rozumiem czemu usprawiedliwiasz ten trend na ekrany 18:9. Czy może
    wymyśliło to Apple?
    W każdym razie sprawa nie jest nieistotna bo albo zaczną zaraz zmieniać
    standard TV i wymuszać zakup nowego TV, o proporcjach 18:9 co w
    konsekwencji utrudni oglądanie materiałów 16:9 (dotychczasowy format
    filmów) albo za jakiś czas wrócą w telefonach do proporcji 16:9
    reklamując to jako duży postęp w stosunku do 18:9.
    Uważam że nierówne proporcje ekranów smartfonów i TV, laptopów,
    monitorów nie powinny się utrzymać. Do niedawna dominował trend 16:9 we
    wszystkich urządzeniach. Ja osobiście mimo że właśnie niedawno byłem
    przygotowany na zakup drogiego smartfona "full wypas", wybrałem znacząco
    tańszy ale mający tradycyjne proporcje Full HD (naturalnie nie było to
    jedyne kryterium wyboru).