  • 1. Data: 2017-12-22 13:29:08
    Temat: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    "Apple przerwało milczenie w sprawie oskarżeń, jakoby zwalniało starsze
    iPhone'y. Firma z Cupertino rzeczywiście się przyznała do takich praktyk
    i okazuje się, że podobna "funkcja" została wprowadzona niedawno także
    dla modeli iPhone 7. Mało tego, bo gigant z Cupertino zamierza to robić
    w przyszłości."

    Tak więc odnośnie zwalniania sprzętu po aktualizacjach - to jest
    wbudowany feature. Czyli kupujesz teraz nóweczkę gejfona 4s,
    aktualizujesz tego samego dnia, i tego samego dnia możesz gejfona
    zutylizować bo jest nieużywalny :) bo jest stary, i należy kupić 7.
    Czad...
    Więc to że swojego, po miesiącu wqr..nia się na wolną pracę po
    aktualizacji, wrzuciłem głęboko do szafy, było w pełni zaprogramowane i
    z pełną premedytacją zaplanowane przez tą śmieszną firmę. Miałeś
    frajerze wydać 1600 zeta a teraz przyjdź po kolejnego szmelca z cyfrą 7
    i zostaw kolejne 2500, a my Ci za rok go i tak zwolnimy w imię "ochrony
    baterii".

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2017/5
    1/apple-rzeczywiscie-spowalnia-starsze-iphone-y-i-za
    mierza-to-robic-w-przyszlosci.aspx

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2017-12-22 14:01:13
    Temat: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 13:29, Irokez pisze:
> [...]
    > baterii".
    >
    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2017/5
    1/apple-rzeczywiscie-spowalnia-starsze-iphone-y-i-za

    Swoją drogą to jest emejzing - teoretycznie można mówić że bateria w
    jajfonie wytrzymuje cały dzień, nawet jak będzie miała 50 lat, choćby
    miało to by się odbyć kosztem taktowania zegara obniżonego do 1Hz ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-12-23 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

> [...]
    >
    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2017/5
    1/apple-rzeczywis
    > cie-spowalnia-starsze-iphone-y-i-zamierza-to-robic-w

    Zastanawiam sie czy to tylko nieetyczne czy równiez neuczciwe.
    Bo dla mnie to zwykłę oszustwo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 4. Data: 2017-12-24 09:58:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Dec 2017 19:00:50 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Zastanawiam sie czy to tylko nieetyczne czy równiez neuczciwe.
    > Bo dla mnie to zwykłę oszustwo.

    Ale zważ, że bardzo sprytne bo spełnia oczekiwania Kupertynów:
    amajzing baterii jest nienaruszony. Skoro emejzing jest, to nie ma
    podstaw do narzekań. A ci co założyli tą sprawę Apple to raczej nie
    wierni Kupertyni, tylko ci co porzucili Androida.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-12-24 23:58:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 20:00, Budzik pisze:
    > Zastanawiam sie czy to tylko nieetyczne czy równiez neuczciwe.
    > Bo dla mnie to zwykłę oszustwo.
    To jest oszustwo!
    oszukuje się klienta że jego telefon jest za wolny do używania w
    dzisiejszych hiper czasach a to tylko siadła bateria

    Imię i nazwisko tego geniusza! Pójdziesz siedzieć! :-)

  • 6. Data: 2017-12-25 11:22:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-24 o 23:58, z pisze:
    > a to tylko siadła bateria
    A są wymienialne?

    Robert

  • 7. Data: 2017-12-25 12:35:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 11:22 AM, Robert Wańkowski wrote:
    > A są wymienialne?

    To tylko kwestia umiejętności. Prawdziwie niewymienialne będą jak Apple
    wpadnie na to aby do baterii wsadzić TPM i uniemożliwić wdłubanie go bez
    zniszczenia (tak, TMPy mają takie ficzery).

  • 8. Data: 2017-12-25 14:17:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-25, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To tylko kwestia umiejętności. Prawdziwie niewymienialne będą jak Apple
    > wpadnie na to aby do baterii wsadzić TPM i uniemożliwić wdłubanie go bez
    > zniszczenia (tak, TMPy mają takie ficzery).

    Ciekawe co ich przed tym swoją droga powstrzymuje. Politykę prowadzą
    taka, że aż dziw, że nic jak dotąd.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2017-12-26 00:14:42
    Od: xxx <k...@o...pl>

> [...]
    > baterii".
    >
    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2017/5
    1/apple-rzeczywiscie-spowalnia-starsze-iphone-y-i-za

    A kto by tam kupował zgniłe jabłka? Androida mam i nie narzekam. I na
    biednego nie trafiło !

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2017-12-27 04:21:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >

    > Tak więc odnośnie zwalniania sprzętu po aktualizacjach - to jest wbudowany
    > feature. Czyli kupujesz teraz nóweczkę gejfona 4s,

    Nóweczkę 4S? Gdzie?

    > aktualizujesz tego samego dnia, i tego samego dnia możesz gejfona
    > zutylizować bo jest nieużywalny :) bo jest stary, i należy kupić 7.
    > Czad...

    Oj, chyba coś inaczej czytamy...

    Ficzer polega na wykrywaniu starego, zużytego akumulatora
    który poległby w czasie piku poboru prądu przez procesor
    bo z racji dużej oporności wewnętrznej takiego starego aku
    nie jest on w stanie dostarczyć dużego prądu nawet chwilowo.

    Przy wykryciu takiego starego aku pobór prądu procesora
    w szczycie jest niwelowany poprzez modulację taktowania zegara.

    Bardzo podobne zachowanie się do tego w procesorach Pentium
    Intela, które przy wykryciu niedostatecznego chłodzenia (czyli
    zbyt wysokiej temperatury rdzenia) zabezpieczają się przed
    sfajczeniem przez wstrzymywanie sygnału zegarowego...

    Jak masz rzeczywiście stary aku (ja mam taki w swoim iPhone4
    którego używam na wyjazdach do Kanady czy Polski) to się
    iPhone niestety lubi wyłączyć gdy aku pokazuje 30% naładowania
    ale np. temperatura na zewnątrz bliska zera C i trzymam go w ręce.
    Pracuje tam stary iOS który nie ma tego ficzerka i aku lubi
    paść gdy wystąpi impuls prądu z którym sobie aku nie radzi...
    Ale tu mówię o prawdziwych, zuzytych starociach: iOS 7 @ iP4.
    Nawet nie iP4S.