-
Data: 2019-02-13 14:08:33
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5c6410d8$0$516$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
>>> Nie wydaje mi się, aby przejechanie przez 20 godzin na 1 biegu
>>> 100km zużyło mniej benzyny niż jazda przez godzinę 100km/h.
>
>> I dobrze Ci sie wydaje.
>> Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h
>Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
>klima w upał).
Wielkosc samochodu nie powinna miec wplywu na jalowych obrotach.
Silnik 1.9CDI (opel), do tego klima, i 6-biegowa skrzynia.
>Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
>Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory
>silnika,
Zakladajac, ze to tak dziala.
Przy wyzszych obrotach ... powinny byc straty na opory wyzsze ?
Jeszcze mozemy zalozyc, ze straty energii na tarcie sa takie same na
kazdy obrot silnika,
wiec im wyzszy bieg, tym mniej obrotow na 100km ...
No i punkt pracy raczej nie jest optymalny, wiec mysle, ze mozna te
ilosci podzielic przez 1.5 czy 2
>ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100
>do 8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
>sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...
I jakos tak to wyjdzie, tzn ten silnik przy 140 jest oszczedny, nigdy
mi cierpliwosci nie starczylo, ale gdzies 7/100 wyjdzie,
przy 70 tym bardziej mi nie starczylo, podejrzewam, ze 4 moglbym
zobaczyc.
Wychodzi na to, ze oprocz oporow powietrza sa jeszcze inne opory na
toczenie.
Albo ten opor powietrza mocno sie rozni od kwadratowego.
No, kto pchal nowoczesny samochod, ten przyzna, ze opory toczenia sa
duze :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.19 14:10 J.F.
- 13.02.19 14:15 Liwiusz
- 13.02.19 14:18 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:21 r...@k...pl
- 13.02.19 14:27 Liwiusz
- 13.02.19 15:37 Mateusz Viste
- 13.02.19 15:56 r...@k...pl
- 13.02.19 17:55 SW3
- 13.02.19 17:59 Budzik
- 13.02.19 18:59 Budzik
- 13.02.19 20:09 scobowski
- 13.02.19 20:34 Tomasz Gorbaczuk
- 13.02.19 20:50 Shrek
- 13.02.19 21:26 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...