    Date: Tue, 11 Jan 2022 17:36:21 +0100
    Subject: Re: Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 22:49, ToMasz pisze:

    > ja tak nie bardzo wiem o co Ci chodzi, więc nie wiem czy trafiam z radą.
    > są takie urządzonka, które łapią wifi i oddają dane kablem lan. ktoś ze
    > znajomych korzystał z tego w duecie z jakimś telewizorem. Więc mógłbyś
    > wspomniane urządzenie wpiąć do funboxa i karmić go internetem z komórki
    > po wifi.

    Tak, zgadza się, mam to TP-Linka i działa zajefajnie z drukarką laserową.
    Ale są dwa problemy:
    1. Orange FunBox 2 nie potrafi się karmić internetem po stronie
    wbudowanego portu ETH5/WAN, ponieważ jest to sprzęt zbyt podły i
    niedorobiony na takie proste "fanaberie".
    2. karmienie od strony LAN nie jest takie proste ponieważ jest konflikt
    adresów/routingu, bo masz w tym momencie dwa routery w jednej sieci
    (Funbox i komórka). A jak zmienisz klasy adresów to trzeba przepinać
    ręcznie konfigurację wszystkich podłączonych urządzeń.

    > możesz też kupić router który ma wbudowaną taką funkcje, albo poszukać
    > routera któremu mozna wgrać openwrt z taką funkcją. tyle że obydwa
    > rozwiązania mają niezerową cenę.

    Chyba jedyne rozwiązanie. Wyrzucić śmiecia FunBoxa i dać coś normalnego.

    Zdrówko

    --
    Irokez