  • 1. Data: 2022-01-01 02:52:00
    Temat: Re: Orange FunBox 2.0 - jak zrealizować łącze zapasowe?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-12-31 o 21:21, Adam pisze:

    > Wymień to coś na router z (co najmniej) dwoma portami WAN i z możliwością
    > WAN Backup.
    > Ja używam np. Drayteków serii Vigor 29xx.

    Nie wymieni bo potrzebuje użyć sprzętu dostawcy netu.
    Ale jakby mógł to większość dzisiejszych routerów z USB może na
    tym gnieździe obsłużyć modem SIM. W moim Asus750 normalnie siedzi
    pendrive i robi za serwer FTP widziany z zewnątrz a w razie
    wekendowej awarii (naprawią dopiero w poniedziałek) wkładam
    M-Life ML0510 z kartą sim i internet działa, tylko wolniej. :-)
    A ten modem to starocie nie mające nawet sterowników do 64bitowych
    windowsów.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-01-01 14:09:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 02:52:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Nie wymieni bo potrzebuje użyć sprzętu dostawcy netu.

    Nie widzę sensu "potrzeby" używania sprzętu dostawcy.
    Ale piszę to z własnego doświadczenia: moi klienci oraz znajomi z reguły
    wymieniają sprzęt na coś lepszego. Ewentualnie zostawiają sprzęt dostawcy
    pracujący jako bridge, ewentualnie przekierowując wszystkie porty i
    używając drugiego, wewnętrznego routera.

    > Ale jakby mógł to większość dzisiejszych routerów z USB może na
    > tym gnieździe obsłużyć modem SIM. W moim Asus750 normalnie siedzi

    Właśnie o tym pisałem.

> [...]
    > M-Life ML0510 z kartą sim i internet działa, tylko wolniej. :-)
    > A ten modem to starocie nie mające nawet sterowników do 64bitowych

    Po stronie LAN zachowuje się cała adresacja, zachowują się ustawienia typu
    blokady, reguły firewall, przekierowania, czasem VPN-y.
    Nie trzeba żadnych kombinacji, które opisywał Irokez.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-01-01 19:55:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 14:09, Adam pisze:

    > Nie widzę sensu "potrzeby" używania sprzętu dostawcy.

    No właśnie, nie jestem na bieżąco.
    Z tego co szukałem Funbox 2.0 jest zbyt zacofanym technologicznie
    sprzętem aby pracować z WAN backup albo w trybie bridge.
    Da się zmienić na coś "normalnego" co pójdzie po linii kablowej?
    Prosta obsługa 2 pecetów, drukarki wifi i kopiarki wielofunkcyjnej po
    kablu w jednym pomieszczeniu. Nie ma telefonu, nie ma telewizji.
    Jakieś propozycje niedrogie? Asus DSL-AC55U widzę trochę kosztuje.

    > Właśnie o tym pisałem.

    I to by wystarczyło, taki modem jest.

    > Nie trzeba żadnych kombinacji, które opisywał Irokez.

    Nie było innego wyjścia na tamtą chwilę.

    Pozdrawiam w Nowym Roku.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-01-10 18:48:04
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 19:55, Irokez pisze:
    /.../
    > Z tego co szukałem Funbox 2.0 jest zbyt zacofanym technologicznie
    > sprzętem aby pracować z WAN backup albo w trybie bridge.

    TV i VOIP jest przyczyną MAsz VDSL?

  • 5. Data: 2022-01-10 19:22:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 18:48, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 01.01.2022 o 19:55, Irokez pisze:
    > /.../
    >
    > TV i VOIP jest przyczyną MAsz VDSL?

    FunBox 2 jest typu VDSL.
    Nie ma aktywnej usługi TV ani VOIP. Nie jest potrzebna.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-01-10 22:49:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2022 o 19:22, Irokez pisze:

    > FunBox 2 jest typu VDSL.
    > Nie ma aktywnej usługi TV ani VOIP. Nie jest potrzebna.

    ja tak nie bardzo wiem o co Ci chodzi, więc nie wiem czy trafiam z radą.
    są takie urządzonka, które łapią wifi i oddają dane kablem lan. ktoś ze
    znajomych korzystał z tego w duecie z jakimś telewizorem. Więc mógłbyś
    wspomniane urządzenie wpiąć do funboxa i karmić go internetem z komórki
    po wifi.
    możesz też kupić router który ma wbudowaną taką funkcje, albo poszukać
    routera któremu mozna wgrać openwrt z taką funkcją. tyle że obydwa
    rozwiązania mają niezerową cenę.
    Natomiast jeśli to ma być awaryjne rozwiązanie, to chyba najtańej i
    najprościej, takim "pomostem" może być dowolny laptop z wifi i lanem.
    a jak doradzam nie w temacie to przepraszam
    ToMasz

  • 7. Data: 2022-01-11 17:36:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 22:49, ToMasz pisze:

> [...]
    > znajomych korzystał z tego w duecie z jakimś telewizorem. Więc mógłbyś
    > wspomniane urządzenie wpiąć do funboxa i karmić go internetem z komórki

    Tak, zgadza się, mam to TP-Linka i działa zajefajnie z drukarką laserową.
    Ale są dwa problemy:
    1. Orange FunBox 2 nie potrafi się karmić internetem po stronie
    wbudowanego portu ETH5/WAN, ponieważ jest to sprzęt zbyt podły i
    niedorobiony na takie proste "fanaberie".
    2. karmienie od strony LAN nie jest takie proste ponieważ jest konflikt
    adresów/routingu, bo masz w tym momencie dwa routery w jednej sieci
    (Funbox i komórka). A jak zmienisz klasy adresów to trzeba przepinać
    ręcznie konfigurację wszystkich podłączonych urządzeń.

    > możesz też kupić router który ma wbudowaną taką funkcje, albo poszukać
    > routera któremu mozna wgrać openwrt z taką funkcją. tyle że obydwa
    > rozwiązania mają niezerową cenę.

    Chyba jedyne rozwiązanie. Wyrzucić śmiecia FunBoxa i dać coś normalnego.

    Zdrówko

    --
    Irokez