    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
    Date: Tue, 10 Mar 2009 18:27:21 +0100

    ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
    >Nie irytuj sie.

    Kiedyś (zdarza mi się teraz) korzystałem z dostępu wdzwanianego.
    Już większość zapomniała jak to przyjemnie czytać wtedy niektóre
    wypowiedzi na grupach...
    Ja się irytuję bardziej dlatego, ze operator wprowadza jakieś
    nowinki niekoniecznie sensowne bez mojej zgody.

    Np. to co opisałem: wyłączony telefon, ktoś do mnie dzwoni,
    nagrywa się na pocztę. Włączam telefon i... poczta wysyła do
    mnie SMS-a, że mam wiadomość. Jednocześnie op wysyła SMS-a
    do dzwoniącego, że jestem w sieci. Ja dzwonię na pocztę,
    odsłuchuję, on dzwoni do mnie - zajęte, włącza się poczta...
    Kończę z poczta przychodzi SMS, że na poczcie nowa wiadomość...
    Już nie mówię o przypadku, gdy korzystając z faktu, że poczta
    Orange wysyła SMSa z nr tego co pozostawił ostatnią wiadomość,
    ja od razu zadzwonię do niego a on do mnie - oba zajęte.
    No i do licha gdzie ochrona prywatności? jakim prawem op informuje
    innych, że włączyłem telefon (np. obudziłem się...)? Może
    jeszcze wpadną na pomysł podawania od razu lokalizacji!?

    Stąd pytanie (bo opisu z Orange nie zrozumiałem) CO można
    zablokować? Czy informowanie innych, że jestem dostępny, co ma
    sens, bo w wyżej opisanym przypadku sam mogę oddzwonić (lub nie...)
    gdy otrzymam inf. z poczty. Szybciej i sprawniej.
    Czy blokada dotyczy informowania mnie, że osoba do której dzwoniłem
    już jest w sieci, co niewiele daje (ale i tak bym wyłączył).

    Arek